990 superduke

Sorry, kan het niet echt mooi vinden :r

Het lijkt wel of ze een super sport wilden bouwen, en halverwege maar gestopt zijn ofzo :+

En dan die koplamp, sjeemig wat een apperaat zeg |(
 
Ik hebt de test in pro-motor gelezen en ik overweeg een KTM, zeker nu het design zo perfekt aansluit bij het geen ik nu mag berijden.
Bovendien heb jij dan natuurlijk ook het voordeel dat de achterveer geen verdere afstelling behoeft... kennelijk strijden WP en telelever hier in dezelfde gewichtsklasse. :)
 
Reken je daar ook het dec/jan nummer van Promotor bij :?


Die heb ik niet gelezen. Waren ze niet enthousiast dan? Ik heb o.a. die in Motoren & Toerisme gelezen, waar Alan Cathcart de test had gedaan, en die zei:

"Wat KTM met deze 990 Super Duke heeft gedaan is niet meer of niet minder dan het uitvinden van een nieuw marktsegment. Afgetraind en sportief, agiel maar gespierd, hoogtoerig maar koppelrijk, minimalistisch ogend maar substantieel aanvoelend slaat deze motor onmiskenbaar een kloof met de bestaande sportieve V-twin nakeds/roadsters. Noch de Europese, noch de Japanse, noch de Amerikaanse concurrenten komen in de buurt van de pk/gewichtsverhouding die deze oranje beer laat optekenen. En wat meer is: dat zullen ze in de nabije toekomst ook niet kunnen, tenzij één van hen al een even licht als krachtig motorblok als de LC8 op stapel heeft staan..."
 
Die heb ik niet gelezen. Waren ze niet enthousiast dan? Ik heb o.a. die in Motoren & Toerisme gelezen, waar Alan Cathcart de test had gedaan, en die zei:

"Wat KTM met deze 990 Super Duke heeft gedaan is niet meer of niet minder dan het uitvinden van een nieuw marktsegment. Afgetraind en sportief, agiel maar gespierd, hoogtoerig maar koppelrijk, minimalistisch ogend maar substantieel aanvoelend slaat deze motor onmiskenbaar een kloof met de bestaande sportieve V-twin nakeds/roadsters. Noch de Europese, noch de Japanse, noch de Amerikaanse concurrenten komen in de buurt van de pk/gewichtsverhouding die deze oranje beer laat optekenen. En wat meer is: dat zullen ze in de nabije toekomst ook niet kunnen, tenzij één van hen al een even licht als krachtig motorblok als de LC8 op stapel heeft staan..."

Ook Motoren & Toerisme fan?
 
Die heb ik niet gelezen. Waren ze niet enthousiast dan?
idd niets dan lof over het blok, het standaard prachtige geluid en het hoge afwerkingsniveau. Maar:

'… Al binnen 50 meter moet ik met pijn in mijn hart vaststellen, dat de injectie niet deugt. Ja, dat is heftige kritiek op een even heftige aan/uit reactie en schokkerig rijden op deellast.'
'Nog een punt: het stuurgedrag van de Superduke is ook al erg direct en heftig. Erg agressief in het aanvallen van de bocht, wil er in mijn ogen té graag in en moet erg nadrukkelijk op koers gehouden worden.''... bij mij wekt het geen vertrouwen in het nemen van een bocht.'
(al werd dit na een hoop afstellen wel beter, stukken beter)'... de vering staat in de standaard afstelling spijkerhard.
Daarbij wordt opgemerkt dat de achterveer bedoeld is voor mensen tussen de 70 en 90 kilo.'


Tja.
 
Tsjah, smaken verschillen hé ;) , zo zei de reporter van Motorwereld:

"Je hoeft nog maar aan insturen denken of de Duke gaat al op één oor."


@ Gets, ik lees liever de MotorWereld ;) .
 
ktm blinde is lid van de KTM sekte, kan niet objectief oordelen over een KTM, als ze iets oranjes zien krijgen ze een stijve lul. Zeg maar een soort Monster rijder, maar dan voor KTM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan