990 superduke

Nogmaals, je zei dit tegen "iemand" die dus geen KTM rijder is. Het enige dat je hier doet is je krampachtig vasthouden aan je eigen stereotype denkbeelden. Over wie zegt dit nu meer? :z
joh, gorilla denkt dat ie bijdehand is... hij oordeelt voornamenlijk uit zijn eigen merkvaste denken.... zoals de waard is...

ik heb diverse merken gereden, ben absoluut niet merkvast.
iedere motor die mijn hart doet overslaan krijgt een kans. jammergenoeg zijn er steeds minder leuke en eigenwijze merken... triumph bijvoorbeeld heeft het ook al verpest.
 
Dat prijzen van zo een motor, zoals ik dacht dat alleen BMW-volgelingen dat konden.
een plaatje zegt meer dan ......

full
 
De Superduke is wel aardig, maar de Venom is echt geweldig :}

Kan zelfs nog iets beter door er wat plastic en andere onderdelen af te slopen. Een kleine poging...
full
 
Ik heb verder niets met (of tegen) het merk KTM, maar ik vind die Superduke toch wel een erg gave en originele fiets! :9~
Hopelijk krijgt KTM die injectie gefixt, want daar heb ik meer negatieve geluiden over gelezen (Moto73?)
 
ik lees ook goeie verhalen over de injectie, o.a. in een australische test:
"Braking into them for the first time, I realised something was missing. By the third corner I had worked it out. There’s very little engine braking for a big V-twin, or even for an in-line four. It’s thanks to the Keihin fuel-injection.
“I don’t like too much engine braking,” explained fuel-injection specialist, Martin Forster, “so I manipulate the engine’s idle speed to allow it to modulate the speed the engine slows down at. If you shut the throttle at high revs, the engine idle speed reduces slower, and from higher rpm, than if you do it at slow speed. The system is slightly adjustable, so you can dial in more or less engine braking to a small extent.”
There’s no ‘freewheeling’ either, and it certainly makes the bike more manageable into corners than some other V-twins. It’s a clever system that works.
Heading back out of corners, the throttle response is excellent, and drive from low revs is okay. But it’s easy to keep the engine in the 4000rpm-wide band of horsepower goodness kicking in at 5500rpm, and that’s what will really froth your brain.
The light internals, big capacity and spot-on fuel-injection make the engine one to suit all situations and most riders, and it’s smooth too. There are vibrations through the footpegs at high speeds – very high speeds – but otherwise it’s as smooth as the Canary Islands bitumen, yet still inspiringly aggressive.
KTM claims 120ps at the crank for the Super Duke, but it feels even better than that, because the bike is so light. After all, KTM was chasing a special power-to-weight ratio.
"
(meer: http://www.monomaniacs.nl/smf/viewtopic.php?t=1700 )

mischien dat er weer van alles op zit voor de homologatie wat je er makkelijk af kan slopen om het beest te bevrijden.... die Keihin injectie lijkt me toch niet een budget-oplossing.
 
Ik wacht ook met smart. Wil zo gauw mogelijk een proefrit maken en als dat bevalt mijn Mille R en KTM Supermotard inruilen :9~
 
Dag oma! :)

Op www.motorcyclenews.com (kijk bij bike reviews en dan KTM) hebben ze wat filmpjes van hun test met de SuperDuke staan en een redacteur die ongelooflijk enthousiast is en zelfs zover gaat dat volgens hem de SuperDuke op de openbare weg "more fun" is dan een supersport! Hmmm als supersportminnend MCN zo iets zegt..... IK WIL EEN PROEFRIT!!!!!
 
Wie weet waar en wanneer we kunnen testrijden?
;)
Hmmmm ik meen dat ze in februari in de showroom zouden staan, volgens de site van KTM alleen bij:
De Ruiter & Van den Bosch Motoren in Utrecht
JR Tuning Motorsport BV in Veendam
Motor 2000 in Heinkenszand

Maar dat lijken me wel een beetje weinig dealers..... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan