996 crashed @ eindhoven

Japiejo5

MF veteraan
Van het weekend naar centerparcs geweest met aantal vrienden

Ik en 2 vrienden met de motor. Vrijdagmiddag, 50 km's file gereden :( ,

en toen we er bijna waren ging een vriend van mij invoegen met z'n 7 weken oude

Ducati 996.

Auto voor hem remt en hij gaat onderuit met 20 km p/h, echt heel k#tterig.

Schade: stepje naar de klote, kontje beschadigd, schakelpedaal stuk, linkerzijkap

stuk, knipperlicht en helaas ook zijn voorpaneel. :( :(

Motor overeind gezet, en hij is zonder schakelstepje en met trillende knieen

doorgereden naar safe bij Eindhoven, keurig geholpen, echt klase, daar hebben ze

ook het achterstepje naar voren gezet en konden we door

naar ons uiteindelijke doel Centerparcs.

Heeft gelukkig alleen zijn kleine teen gebroken, kwam ie zondag pas achter, voor

de rest heeft ie niks.

Auto is trouwens doorgereden maar die had naar mijns inzien ook geen schuld.

Heeft iemand nog onderdelen liggen of tips voor verkrijgbaarheid/oplappen.
 
Jeetje goddelijke sonde zeg en wat een actie weer van koekblikkers :(
Hopelijk hebben jullie toch leuke dagen gehad ...

Grtzzz
 
Minder! Nu zie je goed dat een motor met kuipen veel meer schade oplevert dan b.v een super motard. Mijn broer is gisteren ook onderuit gegaan op de Super Motard. Alleen het stuur staat wat krom, en het stepje. Rechtbuigen en weer gaaann! :}
 
Tsja ik is blond eh :P
Maarem ik stap niet vol op m'n rem als ik in mijn spiegel een motorrijder achter me zie .. jij wel ?

Grtzzz
 
Tsja ik is blond eh :P
Maarem ik stap niet vol op m'n rem als ik in mijn spiegel een motorrijder achter me zie .. jij wel ?

Grtzzz

Hangt van de situatie af....als ik in mn koekblik zit en een noodstop moet maken voor iets voor me gebeurt dan trap ik echt wel door tot aan de abs....beetje lullig he...ik rem minder hard, knal alsnog boven op datgene voor me..motorrijdertje heeft niks en rijd lekker door....dacht het niet he....
 
Tsja ik is blond eh :P
Maarem ik stap niet vol op m'n rem als ik in mijn spiegel een motorrijder achter me zie .. jij wel ?

Grtzzz

Ik rij altijd met mijn koekblik tussen vangrail en voorliggend koekblik op 2 wielen, of ik geef nog een dot gas bij, rij in de kont van de voorligger, en dan heeft de achtrrijdende motor een paar meter remweg meer. :9
 
Hehehe nee tuurlijk nie tsja .. je hebt ut niet altijd voor het zeggen maar je ken (als je voldoende afstand houdt) toch ook uitwijken. Misschien mijn mazzel dak slipcursussen gehad heb en genoeg afstand hou :)

Grtzzz
 
ff voor de duidelijkheid, as i said before!

Auto had geen schuld, gewoon stomme actie door gebrek aan ervaring!

Invoegen, stuur iets gedraaid, vochtige weg, remmen van auto, schrik cq onervaren

blokkering van voorwiel, stuur nog steeds gedraaid, klap!!!

Simpel! Kut dus (oeps)
 
Ducati Spare Parts Catalogus

Ducati Prijslijst

- Zoek op de eerste URL de juiste Catalogus (model/jaar) (=.pdf bestanden)
- Zoek de te vervangen onderdelen.
- Noteer het nummer van het onderdeel
- Zoek de prijs van het onderdeel in de Prijslijst.
- Dit zijn de officiele prijzen voor nieuwe Ducati onderdelen.

Veel succes met het herstel van zowel bestuurder als Duc.

Greetz

WWWilco
 
Als ik moet remmem rem ik. Ongeacht wat er achter mij rijd!

Me too!

En als ik dan voldoende ruimte heb wil ik wel eens rekening houden met datgene wat achter me zit te slapen of veel te kort op me rijdt.

Een motorrijder verliest het nagenoeg altijd van een auto. Alleen begrijpen sommige motorrijders dat nog steeds niet en gaan op je bumper rijden.

Er is maar 1 situatie waarbij een motor bij het remmen kan winnen van een auto, da's als de weg nat is en de motor geen ABS heeft. Maar dan dient er wel een zeer ervaren rijder op te zitten die sneller kan reageren als het ABS mechanisme.
(die personen zijn er, alleen veel te weinig)
 
Jeetje goddelijke sonde zeg en wat een actie weer van koekblikkers :(
Hopelijk hebben jullie toch leuke dagen gehad ...

Grtzzz

Het lijkt wel mode te zijn dat zodra er een auto bij is, al staat hij volgens mij aan de kant, dan is het weer een domme aktie van zo'n koekblikker. Het staat zeker erg groots om daar altijd over te zeuren Het lijkt me ook wel handig dat wanneer je in je auto zit ook je rem nog wel eens mag gebruiken. En misschien de doodszonde mag begaan om een bocht om te gaan.

Als je niets te zeggen hebt, zeg dan gewoon niks.

en aan de topicstarter: succes met de afhandeling
 
Een 7 weken oude 996? Die dingen worden al bijna 2 jaar niet meer gemaakt ... of was het een overjarige?

Maar het is wel kut om zo'n apparaat in puin te rijden
 
heel erg vervelend natuurlijk, maar als ik het goed begrijp is het dus de 2e keer (binnen korte tijd) dat ie met eigen schuld een fiets plat legt ? ... hintje misschien om iets aan zn rijstijl te doen ? VRO of zo, wil ook wel eens helpen ... suc6 iig met de afhandeling
 
ja, klopt, 2e keer binnen 4 maanden na het halen van zijn rijbewijs!

hij is hardleers, heb hem al gezegd dat ie op een goedkope, minder snelle fiets

ervaring op moet gaan doen maar daar wil ie niks van weten.

1e keer: met 120 te snel teruggeschakelt op een RSV Mille, achterwiel weg! (Bij zandvoort) |( |( |(

VRO vind ik ook een goede optie! krijgt ie nog 10% xtra no-claim!!!
 
ok schade is net bekend gemaakt, kosten €1400 aan onderdelen. '(

we gaan m zelf maken dus daar besparen we dan arbeidsloon mee.

Misschien heeft iemand de zelfde ervaring en heeft tips!?

Misschien moeten we ergens op letten wanneer we gaan herbouwen. :?
 
ja, klopt, 2e keer binnen 4 maanden na het halen van zijn rijbewijs!

hij is hardleers, heb hem al gezegd dat ie op een goedkope, minder snelle fiets

ervaring op moet gaan doen maar daar wil ie niks van weten.

1e keer: met 120 te snel teruggeschakelt op een RSV Mille, achterwiel weg! (Bij zandvoort) |( |( |(

VRO vind ik ook een goede optie! krijgt ie nog 10% xtra no-claim!!!
Misschien wordt het tijd dat ie die Duc aan jou geeft en jij hem je Bandit, kan ie nog wat oefenen. Of toch maar VRO'tje :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan