99999,9 km!!!!

Yigal

MF veteraan
25 mei 2001
1.736
3
Voorburg
Ja, ja het is dan toch gelukt! 99999,9 km op de teller en de laatste honderd meter heb ik gelopen hahaha.

M\'n CB heeft het toch gehaald, het klokkie rond. En ik heb echt mijn uiterste best gedaan om hem stuk te maken ;) .

Op naar de 200000 km!

O ja, ik heb er ook foto\'s van gemaakt, maar die moet ik nog ff scannen en online gooien.
 
Niks. Ik ben gewoon gaan duwen. Afspraak die ik gemaakt had met de CB. Als beloning voor het veilig thuisbrengen, zeg maar. :)
 
Laatst bewerkt:
:? Ik dacht dat ik gek van mijn motor was...

Je motor duwen als beloning dat hij het zo lang goed doet?

Nah... we hoeven iig niet bang te zijn dat we een forum-lid kwijtraken :]

[ziekmodus]hij heeft trouwens nog geen 100.000 gelopen want er zijn vast wat kilometers gemaakt, lopend uit schuurtjes, net niet genoeg benzine wandelingen etc etc[/ziekmodus]
 
Laatst bewerkt:
[ziekmodus]hij heeft trouwens nog geen 100.000 gelopen want er zijn vast wat kilometers gemaakt, lopend uit schuurtjes, net niet genoeg benzine wandelingen etc etc[/ziekmodus]
Zeikerd! :P
 
BertV: net niet genoeg benzine??? Wat dacht je van kapotte zekeringen (minstens 1km duwen), haperende bobines (paar honderd meter duwen om hem weer aan de praat te krijgen, per keer) etc. En dat alleen in de tijd dat ik hem had ;)

Van die 100000 km heb ik er zo\'n kleine 15000 gereden/gelopen en een vriend van mij (van wie ik hem gekocht heb) zo\'n 8 a 10000 geloof ik.
 
Gaaf man, hehe!

Ik denk dat een moderne supersport na 100k km het toch wel gehad heeft, dus rijp voor de sloop....
 
Dat hoop ik niet, maar dat is ook niet zo, een moderne supersport zal alleen hier en daar gereviseerd moeten worden, maar daarna gaat ie zo weer 50.000 mee.
 
wow ! 100.000 km. :}

Heb je een onderhoudshistory o.i.d. ?
Ben benieuwd wat voor \'grote of dure\' reparaties je kunt verwachten bij zulke kilometerstanden.
 
wow ! 100.000 km. :}

Heb je een onderhoudshistory o.i.d. ?
Ben benieuwd wat voor \'grote of dure\' reparaties je kunt verwachten bij zulke kilometerstanden.

Nee, helaas heb ik niet de hele onderhoudshistory. Het is ook al een heel oud beestje (28 jaar, ouder dan ik dus...). Ik weet alleen wat ik er zelf mee heb gehad en van de vorige eigenaar (is vriend van me).

Ellende:
- bobines vervangen (door andere 2de hands: nieuw=duuuuur!!)
- scheur in carterpan: andere 2de hands erop
- gaskabels gebroken
- remleiding vervangen (rubber was rot): is nu rvs
- zit een ander uitlaatsysteem op (van een CB400F), de originele 4 uitlaten waren nogal kwetsbaar en roestten weg terwijl je ernaar keek (so i\'ve heard)
- zit een scheurtje in de buddy
- kabel toerenteller vervangen
- dekseltjes (moeren) boven de kleppen vervangen: duur!!
- ontsteking is vervangen door een electronisch exemplaar. Heeft die maat van me gemaakt. Puntjes waren versleten en hij dacht, laat ik dat eens goed oplossen. Ik heb er nog wel ergens een schema van, maar ik snap er alleen niks van...
- deel van de remklauw vervangen (splitpen had de zooi uitgeslepen): 2de handsje erop

Verder is er natuurlijk onderhoud gepleegd:
motorolie, voorvorkolie, remvloeistof, luchtfilter, bougies, lampjes (in large quanitities ;) ), banden, remblokken, rem- en voorvorkkeeringetjes, kleppen stellen, en nog wel meer dat ik vergeten ben...
 
:? Ik dacht dat ik gek van mijn motor was...

Je motor duwen als beloning dat hij het zo lang goed doet?

Nah... we hoeven iig niet bang te zijn dat we een forum-lid kwijtraken :]

[ziekmodus]hij heeft trouwens nog geen 100.000 gelopen want er zijn vast wat kilometers gemaakt, lopend uit schuurtjes, net niet genoeg benzine wandelingen etc etc[/ziekmodus]

Iets wat wat meer zoden aan de dijk zet: tellerafwijking ;)

stel dat 'ie een procent of 6-7 afwijkt, dat scheelt tenminste wat ;)

Nog even door! Met 110.000 km weet je zeker dat het blokkie het 100.000 échte km's heeft uitgeouden :P :+


|( back to the future... 9 jaar :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan