A beperkt ook op rijbewijs vermeld?

Arcath

MF veteraan
26 jan 2009
1.027
416
Ik vind hier van alles over 25 kw regels etc.

wat ik echter mis is of er op het rijbewijs zelf ook daadwerkelijk vermeld staat A Licht of A beperkt.

of is het voor zowel zwaar als licht gewoon simpelweg: A

kan iemand hier andwoord op geven/ heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik zou zeggen kijk op je (auto)rijbewijs, en je hebt meteen een antwoord.

Maargoed, zodra jij je rijbewijs ophaalt bij het gemeentehuis staat er ook al een datum bij voor volvermogen. Alleen is die datum precies 2 jaar later als de bovenste.

Veel succes met lessen.
 
ja ik weet niet of je al een B rijbewijs heb?

maar dr staan 2 figuurtjes van motoren met daar 2 verschillende datums,
eerste figuurtje met daarachter de datum dat je je rijbewijs aanvraagt, (25kw)
het 2de figuurtje staat de datum waar je ook zwaar mag rijden dit is precies 2 jaar verschil
met datum 1

snappies??
 

Wat ben je ook een grappenmaker. :+
Maar het klopt wat ie zegt. :Y
Staan 2 symbolen van motoren op je pasje.
De bovenste is A beperkt ( licht rijbewijs)
De onderste is A onbeperkt. Staat ook een datum op 2 jaar nadat je A beperkt heb gehaald.

Is dus in de tussentijd al 2 keer genoemd dus...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk eraan dat als je je rbw op je 20e haalt (beperkt vermogen) dat je dan niet op je 21e naar vol vermogen mag! Ook dan moet je 2 jaar wachten! Dus als je graag vol vermogen wilt en je bent bijna 21 kun je beter nog heel even wachten... ;)
 
ja ik beantwoord gewoon de vraag :+

Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk eraan dat als je je rbw op je 20e haalt (beperkt vermogen) dat je dan niet op je 21e naar vol vermogen mag! Ook dan moet je 2 jaar wachten! Dus als je graag vol vermogen wilt en je bent bijna 21 kun je beter nog heel even wachten... ;)

Geboortedatum:donderdag 26 mei 1988

dus hij is al 21 :+
 
Laatst bewerkt:
Als je op je 21e afrijd op een lichte motorfiets krijg je alsnog een A-beperkt...
 
Laatst bewerkt:
dat is idd juist :)

WAAAAAUW, wat ben jij slim..... :9~
smiley_hearts.gif
 
andere vraag: Moet ik wanneer ik 20 wordt Weer examen doen in rijbewijs onbeperkt? of kan ik gewoon van de ene op de andere dag overstappen?
 
Na 2jaar 25kw rijbewijs mag je zomaar overstappen. Ookal heb je na je rijlessen nooit een motor bestuurd.
 
Binnen 1 minuut een vraag beantwoord.
Een MF-record volgens mij. :)
 
nee? niet dat ik weet?

Nee, duh!! ;)

Als je <21 bent moet je verplicht je examens doen op een lichte motor en krijg je dus een beperkt rijbewijs.. Als je 21+ bent kun je zelf kiezen of je op een lichte, dan wel zware motor je examens aflegt. En je krijgt dan een bijbehorend rijbewijs.. Savvy?
 
dan klopt het

als je op een lichte motor afrijdt moet je 2 jaar licht blijven rijden, ongeacht hoe oud je bent.
vanaf 21 jaar heb je de mogelijkheid om op een zware motor (>35kw) af te rijden.
indien je dat doet mag je meteen vol vermogen.

indien je op je 20e afrijdt (voor licht dan vanzelfsprekend) kun je wél op je 21e opnieuw examen doen voor zwaar.

of dit laatste voor zowel avb als voor avd geldt weet ik niet.
 
dan klopt het

als je op een lichte motor afrijdt moet je 2 jaar licht blijven rijden, ongeacht hoe oud je bent.
vanaf 21 jaar heb je de mogelijkheid om op een zware motor (>35kw) af te rijden.
indien je dat doet mag je meteen vol vermogen.

indien je op je 20e afrijdt (voor licht dan vanzelfsprekend) kun je wél op je 21e opnieuw examen doen voor zwaar.

of dit laatste voor zowel avb als voor avd geldt weet ik niet.

ja dan moet je beide overdoen, je hebt tenslotte voertuigbeheersing ook met licht gedaan... kan je die dan ook met zwaar? dat willen ze dus testen.
 
Ik zou zeggen kijk op je (auto)rijbewijs, en je hebt meteen een antwoord.

Maargoed, zodra jij je rijbewijs ophaalt bij het gemeentehuis staat er ook al een datum bij voor volvermogen. Alleen is die datum precies 2 jaar later als de bovenste.

Veel succes met lessen.

de datum voor het vol vermogen staat er bij mij dus niet op he ...
kan ik over een half jaar lekker weer voor een nieuw rijbewijs betalen .. is allemaal geldklopperij hier in vosselaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan