a gs500 special is born

mugybo

MF'er
18 mei 2006
128
0
Amsterdam
Hallo!

Ik ben Mugybo, een 27 jarige student die eindelijk een motor (suzuki gs500e) heeft gekocht :] :Y . D.w.z.: een schade motor waar veel aan moet en gaat gebeuren!!

Ik ben al ff bezig en heb daar wat plaatjes van dus: bij dezen! *O* *O*

Gr. Mug

p.s. hebben jullie ideeën, shoot!
 
*O* Is dat die GS die hier eerst aangeboden werd als 'supersport GS 500'?
Je maakt mooi resultaat zo, succes. Ik kan uit ervaring zeggen dat een Laser Pro d'Or systeem erg goed klinkt :Y
 
Hallo!

Wat een leuke reacties! Ben ff paar dagen met wat anders bezig geweest, maar... ga vandaag weer aan de slag. Vanmiddag ga ik verder met het zadel. Dit wordt wel lastig , omdat het zadel zelf gemaakt moet worden. De kap heb ik destijds verkleind, dus ook het zadel (+ duozitje) van de R6 past er niet meer op. Wat heb ik dan een mazzel met mijn moeder: deze is oud lerares meubelmaker! Daar komen we samen dus wel uit, hoop ik ;) Verder heb ik het deze week erg druk met voorbereidingen voor mn studie en kan dus een beetje in tijdnood komen. Wilde eigenlijk met motor naar school, maar dat moet nog maar ff wachten. '(

ff reageren..

@DJ: de eerste lagen (kleur) spuit ik zelf. Dit wordt zwart metallic. De laklaag laat ik spuiten, 2 componenten, xtra sterk en ik heb daar de apparatuur niet voor.
Heb trouwens jouw project gezien en is erg mooi geworden. Erg creatief van je met dat tape :} En handig gemaakt, die spuitcabine. Dat ideetje ga ik van je overnemen. Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan met de laklaag? Is dat ook 2 componenten? en zo nee, is 't sterk genoeg?

@ZXR400 KING: ik werk idd wel bij een intallatie bedrijf voor ketels e.d. Maar aan het frame is geen buigijzer te pas gekomen. Heb 't buigijzer gebruikt voor 't stuurtje :)

@MENNOH: wanneer heb je foto's van je project? :) ben erg benieuwd :Y

@FAZERO: dat zou best kunnen. Ik heb 'm iig zo'n drie maanden geleden gekocht via speurders of marktplaats, weet ik niet meer :? En wist toen nog niet van het bestaan van deze site af... shame on me |(

@SOFTWAVE: thnx!! *O*

Vanavond hoop ik wat foto's van het zadel te posten!

Gr. Mug
 
@DJ: de eerste lagen (kleur) spuit ik zelf. Dit wordt zwart metallic. De laklaag laat ik spuiten, 2 componenten, xtra sterk en ik heb daar de apparatuur niet voor.
Heb trouwens jouw project gezien en is erg mooi geworden. Erg creatief van je met dat tape :} En handig gemaakt, die spuitcabine. Dat ideetje ga ik van je overnemen. Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan met de laklaag? Is dat ook 2 componenten? en zo nee, is 't sterk genoeg?
Gr. Mug

Die tape is idd geweldig. was ook echt moeilijk om aan te komen, maar kan nu niet meer zonder *D
De spuitcabine was eigenlijk meer om de omgeving te beschermen dan om t spul stofvrij te houden, dat lukt toch niet. als bescherming was het wel erg nuttig, tegen t einde kwam van de plastic zeilen echt ladingen stof afzetten. helaas zijn er wel stofjes in de lak gekomen, voor een echt goed resultaat moet je gewoon afzuiging hebben.
En nee, mijn lak is gewoon spuitbussenlak.. en nee, dat is niet sterk genoeg |( t beschermt wel tegen krasjes en lichte chemicalien, maar t is niet benzinebestendig. heb al 2 keer mn tank moeten 'repareren', tegenwoordig tank ik met een doek met een gat erin over mn benzinetank. jou idee is het beste qua verhouding prijs/effect. ben je alleen er wel heel zeker van dat de lakken niet met elkaar reageren? anders krijg je een soort lelijk gebroken lavakorst-achtig patroon over je lakwerk, en kan je volledig overnieuw beginnen. maar ik zou sowieso de eerste paar weken/maanden erg voorzichtig zijn met je laklaag, ondanks dat het 2k is. lak is binnen 2 uur 'droog' en 'bewerkbaar', en binnen 24 uur 'volledig uitgehard' officieel, maar in t echt duurt t maanden voordat het echte hardheid bereikt. hoe langer hoe harder, voor zowel 1k als 2k, ookal heeft 2k een dikke voorsprong.

succes ermee iig, ik blijf t volgen :)
 
Dj1,

Bedankt voor de reactie! Ik denk dat ik er ook idd gewoon 2k op laat spuiten. Kost een paar centen maar... dan heb je ook wat :) Ik heb voor de velgen inmiddels een kleurtje gekocht: mosgroen! (heb een erg aparte smaak O-) ) en dat ga ik er zelf opspuiten. Net als de achterbrug, die ik zondag binnen heb gekregen.

Resultaat komt... later

Gr. Mug
 
Ik heb weer wat gedaan: het zadel... wat een klus :r

Ben ook niet super tevreden, maar voor the time being...

Hier wat foto's:

full
 
Wat maak ik er ook een troep van!! Maja, zolang ik het overzicht maar denk te houden gaat 't goed. Heb hier dus ook de nieuwe brug in zitten en i.v.m. andere maten e.d. is de kont weer wat naar beneden gekomen. Hier ga ik nog wat aan doen. Nog ff een fotootje van mn nieuwe dikke achterwiel en dan kan ie weer uit elkaar voor 't spuitwerk

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan