A helmet a helmet, My bike for a helmet!

Gardia

Die hard MF'er
4 feb 2011
699
0
oke hiers me probleem:) :P
ik ben atm aan het lessen en heb aanstaande zaterdag me eerste rijles op de weg!:D :Y
nu heb ik all een motor pak van me pa ( full leathers! ) en gebruik ook zijn helm tijdelijk gezien mijn oude scooter helm kwa vizier meer krasse heeft dan me rug toen ik erm....


in die dorn struiken viel. :(


nu ben ik alvast aan het zoeken voor een goeie helm!
ik zag bij een andere lessende jongen dat hij een ingebouwde zonnebril in ze helm had gebouwd.
nu google ik ff en zie ik een helm met een achteruit kijk spiegel? lijkt me IDD goed system om te hebben!

nu ben ik nog aan het google naar meer gadgets dan een bluetooth headset ect ( walky talky lijkt me beter tho )

zijn er hiero MFers die ervaring hebben met dit achteruitkijk helmpje? of met ingebouwde zonne brillen?
ik denk dat die achteruit kijk spiegel ZEER handig gaat worden tijdens het rijden gezien je jammer genoeg nooit je nek 180grade kan draaie -O-

dus wie o wie kan mij een paar goeie tips geven over helmpjes?:) heb liever een uber helm dan een uber motor... helm red me leven mischien nog eens, em de motor zal het me eerder kosten als ik zie hoe koekblikken rijden tegenwordig....

( ja ik heb hem nog niet! maar ik zie mezelf niet als een koekblik :( ik ga teminste nog ruimte maken voor jullie bij stoplichten! O-) )

linky Farewell and Thank You
 
Laatst bewerkt:
oke hiers me probleem:) :P
ik ben atm aan het lessen en heb aanstaande zaterdag me eerste rijles op de weg!:D :Y
nu heb ik all een motor pak van me pa ( full leathers! ) en gebruik ook zijn helm tijdelijk gezien mijn oude scooter helm kwa vizier meer krasse heeft dan me rug toen ik erm....


in die dorn struiken viel. :(


nu ben ik alvast aan het zoeken voor een goeie helm!
ik zag bij een andere lessende jongen dat hij een ingebouwde zonnebril in ze helm had gebouwd.
nu google ik ff en zie ik een helm met een achteruit kijk spiegel? lijkt me IDD goed system om te hebben!

nu ben ik nog aan het google naar meer gadgets dan een bluetooth headset ect ( walky talky lijkt me beter tho )

zijn er hiero MFers die ervaring hebben met dit achteruitkijk helmpje? of met ingebouwde zonne brillen?
ik denk dat die achteruit kijk spiegel ZEER handig gaat worden tijdens het rijden gezien je jammer genoeg nooit je nek 180grade kan draaie -O-
dus wie o wie kan mij een paar goeie tips geven over helmpjes?:) heb liever een uber helm dan een uber motor... helm red me leven mischien nog eens, em de motor zal het me eerder kosten als ik zie hoe koekblikken rijden tegenwordig....

( ja ik heb hem nog niet! maar ik zie mezelf niet als een koekblik :( ik ga teminste nog ruimte maken voor jullie bij stoplichten! O-) )

daar zijn je spiegels voor ;)

maar zoals altijd, eerst passen dan kijken naar de extra's
 
ik heb een helm met ingebouwd zonnevizier, als de zon in m'n gezicht schijnt gebruik hem hem, voorderest weinig, ik zou ook wel zonder kunnen...
 
Laatst bewerkt:
passen nou ja duh:P goed strak niet slingerend om me hoofd heen ect dat snap ik maar recht achter je kijken lijkt me erg handig gezien ik in de auto meer die spiegel gebruik dan me zij spiegels
 
ik vraag me af hoe een examinator moet zien dat jij in je helm naar achter hebt gekeken :?

Mijne (exo1000) heeft zonnevizier, maar de wind gaat eronder door zo me ogen in als ik me vizier niet dicht heb.
Zeer irritant, let daar dus op ;)
 
Laatst bewerkt:
Helm met ingebouwde zonnevizier is geweldig.

Die spiegel heb ik verhalen gehoord dat het niet perfect werkt aangezien het heel klein is en ook de veiligheid daarvan word over gediscussieerd.
Als je een ongeluk maakt dat het glas dan breekt in je helm ofzo.
Was alweer tijd geleden dat ik zoiets las.

En los daarvan je hebt toch 2 spiegels op je motor ??
Die zijn juist gemaakt om naast en achter je te kijken als je ze goed afsteld.
 
ik heb een helm met ingebouwd zonnevizier, als de zon in m'n gezicht schijnt gebruik hem hem, voorderest weinig, ik zou ook wel zonder kunnen...

maar als je aan het rijden bent is het wel handig dat je in 2telle die zon uit je pan kan halen toch?
 
passen nou ja duh:P goed strak niet slingerend om me hoofd heen ect dat snap ik maar recht achter je kijken lijkt me erg handig gezien ik in de auto meer die spiegel gebruik dan me zij spiegels
Ben jij zo een die (bijna) nooit in zijn zijspiegels kijkt.
Dat mogen ze je gauw afleren tijdens motorlessen.

Daar ga je toch ook niet alleen in je binnenspiegel kijken hoe weet je anders wie er naast je in je dode hoek zit ??? :?

Beetje raar hoor.
 
Ben jij zo een die (bijna) nooit in zijn zijspiegels kijkt.
Dat mogen ze je gauw afleren tijdens motorlessen.

Daar ga je toch ook niet alleen in je binnenspiegel kijken hoe weet je anders wie er naast je in je dode hoek zit ??? :?

Beetje raar hoor.

ik gebruik ze ook wel. maar een extra spiegel kan toch nooit kwaad?
ik vraag dan ook of iemand deze helm heeft en ze mening erover kan geven:)
 
aan die twee dingen aan de zijkant heb je meer dan genoeg hoor, ze zitten maar een 70 of 80 cm uit elkaar... Kijk je zo om jezelf heen naar achteren.
 
Ik heb op de motorbeurs zo'n helm geprobeerd met achteruitkijk spiegel.... Ik zou er nog geen euro extra voor over hebben.

Butt-systeem.

Ik heb zelf een HJC fs 10 met zonnevizier, is af en toe wel fijn, als het zonnetje in de oogjes schijnt, klepje naar beneden :)

mvg

db
 
Laatst bewerkt:
Spiegel in helm goed bedacht slecht uitgevoerd, de helm wordt er ook nog eens supergroot van en ziet er niet uit...
 
De spiegel kleurt mee als je de link geopend had, maar dan werkt t nog niet, 't is veel te klein en te dicht op je ogen. Als je van de weg voor je (ver vooruitkijken ;) ) en dan ineens op 3 á 4 cm van je ogen, moeten je ogen aanpassen en dan zie je voor je niks meer...

Is volgens mij dus alleen gevaarlijker, lekker de zijspiegeltjes pakken, lekker breed stuurtje dan kan ik m'n vriendin gewoon aankijken en de rest van het verkeer ook nog zien :+
 
leuk idee maar ik denk dat we binnen niet afzienbare tijd gewoon dat soort dingen op de rechterkant of zo van ons vizier geprojecteerd krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan