A met code 80, afknijpen of onder de 35kw aanschaffen?

ninoos

Rookie
11 nov 2018
1
0
Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Afgelopen woensdag mijn rijbewijs met code 80 mogen ophalen en nu op zoek naar een motor.

Ik twijfel of ik een motor boven de 35kw zal halen en dan wel laten afknijpen en een uittreksel van de bank vragen van het afknijpen maar niet bij de rdw op het kenteken laten toevoegen, vanwege de hoge kosten.

Wat denken jullie hier van? Ik zal dan een kleine 9 maanden tot mijn 24e hier "illegaal" op rondrijden en denk dat het de keuring niet waard is...

Ben benieuwd naar jullie mening(-en)!
 
Niet doen, mocht je aangereden worden, onderuit gaan, iemand aanrijden dan ben je niet verzekerd.
 
Waarom heb je iemand anders zijn \ haar mening hiervoor nodig?

Sommige zullen zeggen, gewoon doen. Sommige zullen zeggen dat je dit niet moet doen.

Je rijdt zonder geldig rijbewijs. Je moet voor jezelf bedenken of je dat wilt of niet.
Via Google kan je er genoeg informatie over vinden denk ik zo.
 
dat moet je lekker zelf weten of je onverzekerd wilt rijden zonder geldig rijbewijs. persoonlijk zou ik lekker 9 maanden wachten en dan lekker rijden wat je wilt hoef je ook niet voor niks een motor terug te knijpen en weer op te voeren kan je dat geld besteden aan een betere motor of een mooier pak of wat anders. knijpen zonder kenteken aanpassing heeft geen enkele zin. wordt je gepakt rij je illegaal wordt je niet gepakt heb je onnodig geld uitgegeven en rij je als nog illegaal.
 
Ik reed een jaar lang op een afgeknepen motor waarbij het kentekenbewijs nog wel het oude vermogen toont. Na twee weken staande gehouden door wat hang agenten die zich verveelden en ook specifiek met als reden A2 en volvermogen motor (kenteken waarschijnlijk nagetrokken en was/ben beginnend bestuurder). Kentekenbewijs gegeven waar oude vermogen op staat, maar ook de afknijp papieren en factuur.

De agent was denk ik in een goede bui en zei zolang ik dat papiertje bij me heb is het oke en wenste me nog veel rijplezier.

Denk dat het ook wel te maken had met de open pijpen toen des tijds... sinds ik uitlaatjes heb met DB killers kijkt er niemand naar me om.

Moraal van 't verhaal: Het blijft een risico en het is afhankelijk van de agent... maar het is toch wel echt een stuk leuker.:]
 
Altijd op kenteken af laten knijpen, zo weet je zeker dat de verzekering zal uitkeren. Persoonlijk heb ik recentelijk mijn Kawasaki Er6n laten afknijpen. Doe dit niet zelf, maar vraag wat rond bij wat Merkdealers, deze kunnen ervoor zorgen dat je met een importeurs verklaring de begrenzing op kenteken kunt krijgen. Kosten: rond de 100 euro inclusief het laten begrenzen en het setje.
 
Weer zon topic. Buiten dat dit in het 35kw stuk hoort, hetzlefde antwoord als altijd:

Zorg dat er bij het RDW 35kw op staat en dat het ook 35kw is. Anders krijg je geheid gezeik bij schade. En met gezeik bedoel ik de rest van je leven betalen.

Slotje maar weer?
 
Call me stupid, but:
WTF is Code80???

Mag je dan niet harder dan 80:?


Laat maar, al gegoogled:+
Wat een geneuzel allemaal zeg, pure geld klopperij!!!!
 
Ik heb een 25kw motor aangeschaft (kawasaki er-5 uit 2004). Voornamelijk om gewoon goed te leren rijden. Als ik hem zou laten afknijpen zou ik meer gaan uitgeven voor een motor zodat hij langer mee gaat. Achteraf ben ik heel blij met deze keuze, omdat hij vrij snel een keer gevallen was (gelukkig geen schade) maar als dit met een duurdere motor was gebeurd had ik natuurlijk wel wat meer traantjes gelaten haha.

Zodra ik 24 ben, ga ik natuurlijk wat moois aanschaffen en kan mn pareltje door naar een andere beginner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan