A1: Iemand nog gecontroleerd i.v.m. gedragscode?

full


:+
 
Wat een buitengewoon suggestief bericht......
Met mij zijn er vanochtend zeker 30 motorrijders bekeurd (volgens motoragent) omdat ze op de spitstrook auto's passeerden terwijl het compleet stil stond.


Vanochtend nam ik zoals iedere morgen de spitsstrook:
-Zo ontloop ik het ritsen van de auto's ( van 3 naar 2 banen)
-Zo hoef in me niet tussen de smallere rijbanen bij Muiden door te wringen.
-zo hoef ik maximaal rekening te houden met 1 auto ipv 2 auto's.

De Spitsstrook stond compleet stil. Dus knipperlichten aan en zachtjes erlangs. langzaam aan kwam auto's weer langzaam op gang zo'n 30 km per uur. Voordat ik echter weer kon invoegen werd ik echter aangehouden en bekeurd: 75 euro!.
Reden: Niet gebruik maken van de rijbaan. aangezien ik aan de andere kant van het streepje reed.
Als het stil staat kun je echter geen auto inhalen zonder over het streepje te gaan.
Op mijn vraag of ik dan ook maar stil moest staan of maar over de auto's heen moest rijden, kreeg ik het volgende antwoord: Als het helemaal stil staat mag het wel. Maar als het ook maar een beetje rijdt mag het niet.

Ik kan me wel wat voorstellen bij deze campagne. Ik zie regelmatig roekeloos rijgedrag bij het filerijden maar met dergelijke bekeurcampagnes slaan ze de plank echt compleet mis. Ik heb overigens helemaal geen foldertje of brochure gehad. Die hadden denk ik al mijn voorgangers al gehad.
Het is verboden. Dat weet je. Dat het naar jouw mening beter is om het toch te doen, prima. Vooral doen. Maar ga dan niet lopen piepen als je een boete krijgt. |(

Je mag tussen de files doorrijden. Kan dat niet, dan heb je simpelweg pech. Das geen vrijbrief om dan gewoon maar ergens anders (vluchtstrook, redresseerstrook, verdrijfvlak, carpoolstrook, etc.) te gaan rijden. Tuurlijk, ik doe het ook wel eens. Maar als ik dan een boete krijg is dat mijn eigen schuld en ga ik daar niet over lopen miepen.
 
ben blij dat ik altijd over de loodijk naar werk en huis rijdt vanuit diemen (woon in hilversum). dus voor mij geen controle gister.

[me]ander had fitrefo ook een boete "ondeugdelijk kentekenplaat" gehad, stickertje he.. *O* [/me]
 
Komt inderdaad suggestief over, helemaal het stukje waarin wordt beschreven dat een motorrijder werd aangereden door een van baan wisselende Porsche... Toch jammer dat de berichtgeving zo eenzijdig is.


:? wat is daar nou in godsnaam suggestief aan? een auto verandert van rijstrook, en rijdt een motor aan.
 
lees net in het AD dat motorrijders asociaal door de file rijden...

bedankt de rest :W nu heb je dus helemaal geen respect meer in de file en krijg je dus helemaal geen ruimte meer...

ik hou me in de file bijna altijd netjes aan de regels... meestal nét meer dan 10km te hard maar hoe de fuck moet je dat inschatten....op de autotellers kijken als je langsrijdt?

Gisteren ook 5 meter voor de geblokte streep bij de oprit over de doorgetrokken streep ingevoegd in de stilstaande file..

heb het ook al ergens anders gezegd... ze moeten eens kappen met regeltjes in élke situatie toe te passen.
Ik rij ook wel eens buiten de rijbaan omdat er maar één baan is terwijl de auto's allemaal stilstaan... oeh..gevaarlijk.

ik neem nu trouwens terug dat ik me altijd aan de regels hou ;) maar gevaarlijk is anders.
 
Ook echt dat laatste zinnetje :Z

Op de A18 bij het Gelderse Westendorp kwam gisteren een motorrijder om het leven. Hij raakte van de weg en klapte op een boom.


TOTAAL niet relevant!!! :r


Het een-na-laatste zinnetje vind ik anders net zo erf:

Tijdens de controle kreeg een van de motorrijders een ongeluk. Hij reed tegen een auto aan die van rijstrook verwisselde. De man is met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd.

Alsof het de schuld van de motorrijder was. Hij reed tegen een auto aan!

Nee @#$)(@$)(@#$ hij werd door een niet oplettende automobilist van zijn fiets af en zo het ziekenhuis in gereden :(
 
Misschien rijden de motorrijders wel "aso" door file somdat autotijders toch geen rekening met ze houden. Dat wordt er niet beter op met dat artikeltje van AD.

Edit: Tiepvaud..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van een verkeersadviseur gehoord dat als 5% van de automobilisten motor zou rijden er geen files meer zouden zijn door drukte, dus niet door ongelukken oid.
Ik snap trouwens die strak voor zich uit kijkende principiële kereltjes niet in hun "net niet" autootjes wat de moeite is om een beetje links te houden in de file. Deze berichtgeving helpt ook niet echt. Filerijder maakt veel filekilometers tussen Den Bosch en Almere en vind over het algemeen dat motorrijders het best goed doen, het zijn meer de bovengenoemde figuren die er een zooitje van maken. Alsof wij er wat aan kunnen doen dat er genoeg patsers zijn die al bellend denken dat continu zonder te kijken van baan wissellen sneller gaat.
Ik word echt kwaad van deze @#$%^$#@ berichtgeving.
 
Ik heb van een verkeersadviseur gehoord dat als 5% van de automobilisten motor zou rijden er geen files meer zouden zijn door drukte, dus niet door ongelukken oid.
Ik snap trouwens die strak voor zich uit kijkende principiële kereltjes niet in hun "net niet" autootjes wat de moeite is om een beetje links te houden in de file. Deze berichtgeving helpt ook niet echt. Filerijder maakt veel filekilometers tussen Den Bosch en Almere en vind over het algemeen dat motorrijders het best goed doen, het zijn meer de bovengenoemde figuren die er een zooitje van maken. Alsof wij er wat aan kunnen doen dat er genoeg patsers zijn die al bellend denken dat continu zonder te kijken van baan wissellen sneller gaat.
Ik word echt kwaad van deze @#$%^$#@ berichtgeving.

ik zat ook hardop te schelden en vloeken toen ik de kop las.
 
Gisteren ook aangehouden op de spits strook, 75 euri wegens het niet gebruik maken van de rijbaan (R 315 A). Ik reed inderdaad langs de stilstaande auto's. Achter en voor mij reden ook nog motorrijders zij hadden wel mazzel, geluk voor hun. Het mooiste komt nog aangezien de strook alleen vanuit de richting Hilversum open was. Zagen wij, ik en de motor agent eerst een taxi busje en vervolgens een koekblik van het viaduct vanaf Almere de spitsstrook oprijden (terwijl deze dicht was ???). Taxi werdt niet aangehouden koekblik wel, die zal wel een vette boete hebben gehad. Wijze les voortaan even opletten als je vanuit Hilversum de spitsstrook oprijdt }) . (voor zowel controle en koekblikken van de Almere kant)
 
Waarom valt iedereen over de 'suggestieve' berichtgeving in de krant en valt niemand over die 50% van de motorrijders die zich zelfs in de file niet weten te gedragen en dus voor een belangrijk deel verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van die berichtgeving?
 
Waarom valt iedereen over de 'suggestieve' berichtgeving in de krant en valt niemand over die 50% van de motorrijders die zich zelfs in de file niet weten te gedragen en dus voor een belangrijk deel verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van die berichtgeving?
Ik val meer over de voorlichting aan de motor-rijders terwijl ik vind dat ook de automobilisten de pamfletten hadden moeten krijgen :Y
 
Ik val meer over de voorlichting aan de motor-rijders terwijl ik vind dat ook de automobilisten de pamfletten hadden moeten krijgen :Y
ach zolang ik mn geld nog krijg als ze me aanrijden vinnik t allemaal best :X

1x aangereden in de file en je doet toch ietsie kalmer aan :P nou moet ik zeggen dat je van elke dag file rijden ook niet echt rustiger gaat rijden O-) ik doe ook wel eens dingen dak denk, tja tis wel sneller maar of t ook slimmer is...
 
Waarom valt iedereen over de 'suggestieve' berichtgeving in de krant en valt niemand over die 50% van de motorrijders die zich zelfs in de file niet weten te gedragen en dus voor een belangrijk deel verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van die berichtgeving?
Als de koekjesblikker zich sociaal en motoractief (zelf verzonnen) zou opstellen dan waren die 50% overtredingen nooit gebeurd, althans niet in die mate, er zijn altijd figuren die zich niet kunnen gedragen.
 
Als de koekjesblikker zich sociaal en motoractief (zelf verzonnen) zou opstellen dan waren die 50% overtredingen nooit gebeurd, althans niet in die mate, er zijn altijd figuren die zich niet kunnen gedragen.
Ja, en als motorrijders zich fatsoenlijk en hoffelijk zouden gedragen in de file, zouden de koekjesblikkers zich een stuk socialer en motoractiever opstellen.

Wat is het toch makkelijk om altijd naar 'die ander' te wijzen. :z

Toch best leuk... Advocaat van de duivel spelen.
 
Ja, en als motorrijders zich fatsoenlijk en hoffelijk zouden gedragen in de file, zouden de koekjesblikkers zich een stuk socialer en motoractiever opstellen.

Wat is het toch makkelijk om altijd naar 'die ander' te wijzen. :z

Toch best leuk... Advocaat van de duivel spelen.

gaat mij meer om het belachelijke gezeik dat je nét buiten de rijbaan enzo rijdt tijdens file terwijl er gewoon geen ruimte voor je gegeven wordt... als koekblikkers bij het lessen al geinformeerd worden over hoe je je moet gedragen in de file, dat er motorrijders zijn die ertussendoor rijden scheelt het een hoop gekut.
Moet zo zijn dat als er file is mensen denken: ah...motorrijders ;)

Het naarste van filerijden vind ik trouwens het teruggaan naar de rijstroken als de boel weer in beweging komt maar dat kan ook aan mij liggen
 
gaat mij meer om het belachelijke gezeik dat je nét buiten de rijbaan enzo rijdt tijdens file terwijl er gewoon geen ruimte voor je gegeven wordt... als koekblikkers bij het lessen al geinformeerd worden over hoe je je moet gedragen in de file, dat er motorrijders zijn die ertussendoor rijden scheelt het een hoop gekut.
Moet zo zijn dat als er file is mensen denken: ah...motorrijders ;)

Het naarste van filerijden vind ik trouwens het teruggaan naar de rijstroken als de boel weer in beweging komt maar dat kan ook aan mij liggen

Helemaal mee eens. Rij gemiddeld 3-4 keer in de week Vlijmen-Almere en VV, de helft van de tijd op de motor en jaja motorrijders gedragen zich 99% prima. Vind ik als ervarings deskundige prof. dr. ir. Filerijder M.V.A.
:Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan