Beste Motor-Forum,
Ik ben op het moment bezig met mijn lessen voor mijn A1 rijbewijs sinds ik net 18 ben en zit met een klein porbleempje. Ik vind zelf zoals velen een 11kw motor toch het net niet echt al helemaal sinds ik voor mijn werk nadat ik mijn A1 dan heb een aardig stuk over de snelweg moet naar Amsterdam voor mijn werk en zat daarom naar mijn zogenoemde work around te kijken en zou graag willen weten wat jullie er van vinden, risico's er van zijn en of het uberhaupt te doen is.
Mijn plan is om een KTM duke 125 en een KTM duke 390 te kopen en hiervan de motorblokken te vervangen zodat ik op kenteken van een 125 rijd en dus aan het A1 rijbewijs zit als ik ooit gecontroleerd zou worden. Qua frame ziet het er tot nu toe niet uit als een probleem sinds volgensmij (heb nog niet naar de handleidingetjes gekeken) de 125 en 390 hetzelfde frame hebben en dus de duke 125 gewoon de kracht van de 390 aan zou kunnen.
Mijn vraag dus of dat dit mogelijk zou zijn, er gevaren aan zitten motortechnisch sinds ik wel veilig zou willen rijden en qua VIN sinds ik niet zou weten of dit op het motorblok zou zitten of op het frame?
Vriendelijke groetjes, een HELE enthousiaste (bijna)motorrijder.
Ik ben op het moment bezig met mijn lessen voor mijn A1 rijbewijs sinds ik net 18 ben en zit met een klein porbleempje. Ik vind zelf zoals velen een 11kw motor toch het net niet echt al helemaal sinds ik voor mijn werk nadat ik mijn A1 dan heb een aardig stuk over de snelweg moet naar Amsterdam voor mijn werk en zat daarom naar mijn zogenoemde work around te kijken en zou graag willen weten wat jullie er van vinden, risico's er van zijn en of het uberhaupt te doen is.
Mijn plan is om een KTM duke 125 en een KTM duke 390 te kopen en hiervan de motorblokken te vervangen zodat ik op kenteken van een 125 rijd en dus aan het A1 rijbewijs zit als ik ooit gecontroleerd zou worden. Qua frame ziet het er tot nu toe niet uit als een probleem sinds volgensmij (heb nog niet naar de handleidingetjes gekeken) de 125 en 390 hetzelfde frame hebben en dus de duke 125 gewoon de kracht van de 390 aan zou kunnen.
Mijn vraag dus of dat dit mogelijk zou zijn, er gevaren aan zitten motortechnisch sinds ik wel veilig zou willen rijden en qua VIN sinds ik niet zou weten of dit op het motorblok zou zitten of op het frame?
Vriendelijke groetjes, een HELE enthousiaste (bijna)motorrijder.