A1 motor voor de kleine meid

pfff 136 km plat erop wind mee in een tunnel,m'n brommer liep al 96 km uur wind tegen.

Ik word altijd zo moe van dit gelul. 4 takt en 2 takt, appels en peren. Je zal vast wel wat aan die brommer hebben gedaan, anders liep ie net als elke andere Nederlandse bromfiets 45km/u.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een standaard 125cc 4-takt motortje waar niets aan gedaan is?
 
Herr Von Grumble zit de boel gewoon een beetje op te stoken, und die ruhe stören }) (maar de Baron heeft wel wat met snelheid)

Natuurlijk is er aan een brommer (bromscooter) gerommeld als die rond de 100 km/u gaat :Y

Ik werd laatst met 80 km/u (provinciaal), op het naast gelegen fietspad, door iemand op een snorscooter, zonder helm, zonder beschermende kleding, geen handschoenen aan, ingehaald :P

Vroeg me toen ook niet af of deze snorscooter standaard was ;)

Onder de jeugd (maar ook door onverantwoordelijke volwassenen) is het populair om een 70 / 80cc cilinder met sportvario en snelle uitlaat onder een brom- en snorscooter te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik word altijd zo moe van dit gelul. 4 takt en 2 takt, appels en peren. Je zal vast wel wat aan die brommer hebben gedaan, anders liep ie net als elke andere Nederlandse bromfiets 45km/u.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een standaard 125cc 4-takt motortje waar niets aan gedaan is?

Met je vermoeidheid valt het dus wel mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik word altijd zo moe van dit gelul. 4 takt en 2 takt, appels en peren. Je zal vast wel wat aan die brommer hebben gedaan, anders liep ie net als elke andere Nederlandse bromfiets 45km/u.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een standaard 125cc 4-takt motortje waar niets aan gedaan is?
Ja, een opgevoerd brommertje is gelijk met de lichtste motorfietsen.
1 ding hebben ze gemeen. En dat is dat ze beide bij de slakken moeten worden ingedeeld!

Die lichte fietsjes worden in het buitenland ook niet gezien als motor.
Door onze krampachtige wet, dat je bij 51cc al een motor bent, dat kennen ze daar niet.

Afgelopen week idem met traag rijden op de snelweg.
Ineens een stel auto's op rechter baan die op de afslag rechtsaf wilden en erg langzaam gingen.
Bij het inhalen van die sliert, bleek er een licht motorfietsje vooraan te rijden.
Een echte waaghals als je het mij vraagt.
Stikdonker, veel nattigheid en dan auto's die op 1 meter van je achterspatbord zitten. Brrrrrrrrrr!

Want áls mij dat op de motor al eens overkomt dat ze zitten te duwen dan effe 2 tellen gas en er is weer ruimte achter je!! Geen fijn gevoel zo'n dikke vrachtwagenbumper op korte afstand achter je...............
 
pfff 136 km plat erop wind mee in een tunnel,m'n brommer liep al 96 km uur wind tegen.

96 _O- kan nog veel harder,wat dacht je van 143 echte km,s met 50cc:Y ,want die 96 van jou waren vast geen echte km,s met de tellerafwijking van een km of 15. :P ;)
Een 125 kan als het moet ver over de 200.
 
Laatst bewerkt:
Ik word altijd zo moe van dit gelul. 4 takt en 2 takt, appels en peren. Je zal vast wel wat aan die brommer hebben gedaan, anders liep ie net als elke andere Nederlandse bromfiets 45km/u.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een standaard 125cc 4-takt motortje waar niets aan gedaan is?
Niet te vergeten dat die 4 takt veel zuiniger en duurzamer is.

Wel leuk 2 takt brommers, uitlaat en luchtfilter prop eruit en je ging 80. Ander uitlaatje en je gaat 90. Cilinder vastgelopen? dan maar 70cc en hoppa, 100km/u. Krap aan 100km op een volle tank van 6 liter en overal vol gas weg janken. :9

Jammer dat brommers grotendeels weggepest zijn, je ziet nog maar zelden een schakelbrommer rond rijden. Ik was nog net voor de praktijklessen aan maar de meesten vonden het te prijzig worden als ze ook nog praktijklessen moesten doen. En ook niet vergeten dat je tegenwoordig een WOK krijgt als je brommert harder gaat dan 70km/u, doet ook wat af van de pret, vond zelf 6x schakelen om 50km/u te rijden in the middle of nowhere maar niks. :+
 
Misschien moet je je bronnen wat beter uitzoeken, in zijn beschrijving staat dan weer 66CC
En op de site staat ook 66CC.

kreidlervanveen.de

En ja hij gaat best hard voor 66CC maar dat mag ook wel als je het eea kietelt / modificeerd.

Maakt niet uit je heb ook 50cc,s die zo hard gaan,Jan de Vries haalde vroeger al 210 met zijn 50cc racer.
 
Laatst bewerkt:
96 _O- kan nog veel harder,wat dacht je van 143 echte km,s met 50cc:Y ,want die 96 van jou waren vast geen echte km,s met de tellerafwijking van een km of 15. :P ;)
Een 125 kan als het moet ver over de 200.

Dat kon zeker veel harder :Y

Had er een verstelbare Bing 17 mm op zitten en geen Bing 19mm .Zodat ik bij aanhouding door politie de sproeier kon verstellen indien nodig de brommer daardoor minder hard liep. :P

Het was ook geen 70cc cilinder en ik woog in die tijd al 87 kg *D O-)

En de tandwielen waren zodanig gekozen voor trekkracht en niet voor topsnelheid ;)
 
Maakt niet uit je heb ook 50cc,s die zo hard gaan, Kreidler haalde vroeger al 210 met zijn 50cc racer.
Daar adverteerden ze wel mee!

Wel een paar extra voorwaarden: (?)
Kleuter als coureur, wind van achter, rijdend door tunnel, zon in rug, gepolijst wegdek en bergaf............

Zo'n blokje ging maar héél kort mee, waarna een volledige revisie.
Erg mooi allemaal, maar met zo'n ding kan je niet iedere dag naar school/ werk.
Dus voor 'de kleine meid' niet van toepassing!

Rapportcijfer: Snelheid een 10, maar bruikbaarheid een 1!! ;(
 
Gisteren met een vriend wat rond gereden. Hij is jn bezit van een ktm duke 125. ( mooi ding!) Ik moet zeggen die duke trekken wel snel op vergeleken met mijn r125. Ik had beetje moeite om bij de binnenwegen bij te houden. Op de snelweg was ik dan weer wat sneller
24ux1c7.jpg
 
Om te gieren hoe dat een simpele vraag zo uit de hand kan lopen.

Gisteren nog een lekker stukje wezen toeren met "de kleine meid achterop" en de haar broer op de NC700X. Eigenlijk had ze op 95% van de rit gewoon prima mee kunnen komen op een kleine brommer die 90km kan rijden. Zelfs een stukje dijk waarbij iemand op een 125 de meeste grotere brommers het nakijken had gegeven.

Als we kijken naar alleen de fiets dan valt de KTM, Yamaha en de Suzuki het meeste in de smaak.
De 125 Varadero is ook leuk maar de nieuwste zijn altijd nog van ca. 2007 en dat vind ze zelf te oud. Motor is dan ook meer dan de helft van haar eigen leeftijd.

Ook hebben we nog een beetje naar het budget zitten kijken en dan is een MT125 en de Suzuki eigenlijk een beetje voorbij wat ze wil uitgeven. De zoektocht gaat dat ook naar of een Duke of een R125. Wat het dan werkelijk gaat kosten is afhankelijk van wat ze kan vinden en wat het beste bevalt met een proefrit. De fietsen in het plaatje van nuri lijkt het dan ook te worden en ook in die kleuren als is een cobalt blauw R125 ook goed.

Voor nu lekker aan het lessen en gaan de bijzondere verrichtingen op de YBR prima. Ze mocht de tweede les al volledig zelfstandig rijden door de stad en naar het oefenterrein.
De instructeur heeft ook haar broer les gegeven en had een beetje het idee dat ze stiekem op de motor van haar broer heeft mogen oefenen. Zo goed gingen de oefeningen.
We weten dat het niet zo is dus we zijn vooralsnog trots op de voortgang.
 
Om te gieren hoe dat een simpele vraag zo uit de hand kan lopen.

Gisteren nog een lekker stukje wezen toeren met "de kleine meid achterop" en de haar broer op de NC700X. Eigenlijk had ze op 95% van de rit gewoon prima mee kunnen komen op een kleine brommer die 90km kan rijden. Zelfs een stukje dijk waarbij iemand op een 125 de meeste grotere brommers het nakijken had gegeven.

Als we kijken naar alleen de fiets dan valt de KTM, Yamaha en de Suzuki het meeste in de smaak.
De 125 Varadero is ook leuk maar de nieuwste zijn altijd nog van ca. 2007 en dat vind ze zelf te oud. Motor is dan ook meer dan de helft van haar eigen leeftijd.

Ook hebben we nog een beetje naar het budget zitten kijken en dan is een MT125 en de Suzuki eigenlijk een beetje voorbij wat ze wil uitgeven. De zoektocht gaat dat ook naar of een Duke of een R125. Wat het dan werkelijk gaat kosten is afhankelijk van wat ze kan vinden en wat het beste bevalt met een proefrit. De fietsen in het plaatje van nuri lijkt het dan ook te worden en ook in die kleuren als is een cobalt blauw R125 ook goed.

Voor nu lekker aan het lessen en gaan de bijzondere verrichtingen op de YBR prima. Ze mocht de tweede les al volledig zelfstandig rijden door de stad en naar het oefenterrein.
De instructeur heeft ook haar broer les gegeven en had een beetje het idee dat ze stiekem op de motor van haar broer heeft mogen oefenen. Zo goed gingen de oefeningen.
We weten dat het niet zo is dus we zijn vooralsnog trots op de voortgang.
Dat die wat ouder is maakt toch niet zoveel uit, mijn motor is ook 4 jaar ouder dan ikzelf. :9

Wel geinig dat Honda nog de moeite heeft gedaan om een 125cc V-Twin te maken ipv 1 cilinder.
 
Ik heb ool gelest op een varadero. Echt een heerlijk motor om erop te zitten en te rijden. Het enige wat mij tegenhield om er 1 te kopen was dat ik niet snel genoeg reed op de snelweg en zo gevaarlijke situaties voorkwamen. (Lest je dochter toevallig bij cees?)
 
Jij komt uit een heel andere buurt vandaan zo te zien.
Ik ken een Cees maar die geeft geen motorrijles.

De varadero is ook geen injectiemotor. Ik heb mij verbaasd hoe weinig mijn Versys en de NC700X van mijn zoon stinken als ze binnen in de bijkeuken staan. Ik vrees dat een carburateur fiets als de Varadero het gehele huis dat vergeven en dat die dan van moeders niet binnen mag staan.
Dat houd mij dan ook tegen om een wat oudere fiets te kopen. Ze zouden dan ook wat vriendelijker geprijsd moeten zijn ook al omdat ze meestal een redelijk zwaar leven hebben gehad. Kortweg te weinig prijsverschil met bijv. een leuke duke.
 
Dat die wat ouder is maakt toch niet zoveel uit, mijn motor is ook 4 jaar ouder dan ikzelf. :9

Wel geinig dat Honda nog de moeite heeft gedaan om een 125cc V-Twin te maken ipv 1 cilinder.

Dat is het zeker. Daarbij lijkt ook de houding op de fiets prima te zijn zo op het eerste gezicht.
 
Jij komt uit een heel andere buurt vandaan zo te zien.
Ik ken een Cees maar die geeft geen motorrijles.

De varadero is ook geen injectiemotor. Ik heb mij verbaasd hoe weinig mijn Versys en de NC700X van mijn zoon stinken als ze binnen in de bijkeuken staan. Ik vrees dat een carburateur fiets als de Varadero het gehele huis dat vergeven en dat die dan van moeders niet binnen mag staan.
Dat houd mij dan ook tegen om een wat oudere fiets te kopen. Ze zouden dan ook wat vriendelijker geprijsd moeten zijn ook al omdat ze meestal een redelijk zwaar leven hebben gehad. Kortweg te weinig prijsverschil met bijv. een leuke duke.
Haha, daar klaagt mijn moeder ook altijd over dat mijn motor zo stinkt. Mag de motor eigenlijk ook niet in de garage starten want daarna stinkt het hele huis naar uitlaatgassen. :+

Maar gok dat zo'n 125cc lang niet zo zal stinken, ook al heeft ie carbs. Over hoe ze rijden kan ik weinig over zeggen, de grote broer van de Vara reed iig prima. :9

Dat die wat ouder is maakt toch niet zoveel uit, mijn motor is ook 4 jaar ouder dan ikzelf. :9

Wel geinig dat Honda nog de moeite heeft gedaan om een 125cc V-Twin te maken ipv 1 cilinder.

Dat is het zeker. Daarbij lijkt ook de houding op de fiets prima te zijn zo op het eerste gezicht.

Zou zelf meer vertrouwen hebben in een Honda met ervaring dan een nieuwe Indische KTM. Geld wat ze dan bespaart kan ze weer uitgeven aan een A2 motorfiets. Zo'n KTM is natuurlijk wel een stuk hipper maar het is maar voor 2 jaar, daarna mag je op een echte motorfiets. Misscien loont het ook nog wel om bij de ooster of zuiderburen te kijken waar 125cc meer een ding was voordat A1 er was. Zie bijvoorbeeld in Duitsland meerdere Vara's met injectie (v.a. 2007). :)
 
Zo'n KTM is natuurlijk wel een stuk hipper maar het is maar voor 2 jaar, daarna mag je op een echte motorfiets. Misscien loont het ook nog wel om bij de ooster of zuiderburen te kijken waar 125cc meer een ding was voordat A1 er was. Zie bijvoorbeeld in Duitsland meerdere Vara's met injectie (v.a. 2007). :)

In Duitsland is een afgeragde nog steeds ca. 2000 en een mooie € 3000 voor een 2007 tot 2010. Daar komen de import kosten nog bij en garantie tot aan de deur.

Een 2012 Duke koop je bij een dealer ook voor € 3000.

De KTM wordt idd in India gemaakt maar een Iphone wordt ook in China gemaakt en toch is die ook anders dan de gemiddelde meuk van AliExpress. Dus met de kwaliteit zal het wellicht wel meevallen.
 
Kan zelf alleen wat zeggen over de CBR van Honda(2006 model), betrouwbaar, wat we van Honda mogen verwachten(22000km zonder enige problemen) snelweg is te doen met 110-115, maar naar een tijdje gaan je handen tintelen. Heb een keer op een duke gereden, liep wel wat mooier maar is injectie tegen carb dus jah. Zoals je al aangaf, grote verschillen zijn er niet naast stijling en zithouding.
 
De KTM wordt idd in India gemaakt maar een Iphone wordt ook in China gemaakt en toch is die ook anders dan de gemiddelde meuk van AliExpress. Dus met de kwaliteit zal het wellicht wel meevallen.

Zoals eerder gezegd heb ik zelf de 200 variant gehad, deze kwam ook uit India. Ik heb nog nooit problemen gehad met de duke!

Netjes onderhoud op de intervallen en bleef maar gaan :]
 
@MotorZeeRob
Mijn voorstel van mijn Mt 125 geld nog steeds. Ik wil wel nog wat van de prijs doen, dan heb je een Yamaha mt 125 abs voor de prijs van een duke.
Staat op belgische papieren, vermoed dat hij enkel moet gekeurd worden in Nederland. (Mag geen probleem vormen aangezien hij helemaal standaard is.)

Tenzij ze echt liever een duke ziet, dan zou ik zeggen koop een duke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan