WillemVonGrumble
MF veteraan
- 22 aug 2010
- 38.968
- 10
pfff 136 km plat erop wind mee in een tunnel,m'n brommer liep al 96 km uur wind tegen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
pfff 136 km plat erop wind mee in een tunnel,m'n brommer liep al 96 km uur wind tegen.
Ik word altijd zo moe van dit gelul. 4 takt en 2 takt, appels en peren. Je zal vast wel wat aan die brommer hebben gedaan, anders liep ie net als elke andere Nederlandse bromfiets 45km/u.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een standaard 125cc 4-takt motortje waar niets aan gedaan is?
Ja, een opgevoerd brommertje is gelijk met de lichtste motorfietsen.Ik word altijd zo moe van dit gelul. 4 takt en 2 takt, appels en peren. Je zal vast wel wat aan die brommer hebben gedaan, anders liep ie net als elke andere Nederlandse bromfiets 45km/u.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een standaard 125cc 4-takt motortje waar niets aan gedaan is?
pfff 136 km plat erop wind mee in een tunnel,m'n brommer liep al 96 km uur wind tegen.
met 50cc
Niet te vergeten dat die 4 takt veel zuiniger en duurzamer is.Ik word altijd zo moe van dit gelul. 4 takt en 2 takt, appels en peren. Je zal vast wel wat aan die brommer hebben gedaan, anders liep ie net als elke andere Nederlandse bromfiets 45km/u.
Hoe kan je dat nou vergelijken met een standaard 125cc 4-takt motortje waar niets aan gedaan is?
Misschien moet je je bronnen wat beter uitzoeken, in zijn beschrijving staat dan weer 66CC
En op de site staat ook 66CC.
kreidlervanveen.de
En ja hij gaat best hard voor 66CC maar dat mag ook wel als je het eea kietelt / modificeerd.
96 kan nog veel harder,wat dacht je van 143 echte km,s met 50cc ,want die 96 van jou waren vast geen echte km,s met de tellerafwijking van een km of 15.
Een 125 kan als het moet ver over de 200.
Daar adverteerden ze wel mee!Maakt niet uit je heb ook 50cc,s die zo hard gaan, Kreidler haalde vroeger al 210 met zijn 50cc racer.
Dat die wat ouder is maakt toch niet zoveel uit, mijn motor is ook 4 jaar ouder dan ikzelf.Om te gieren hoe dat een simpele vraag zo uit de hand kan lopen.
Gisteren nog een lekker stukje wezen toeren met "de kleine meid achterop" en de haar broer op de NC700X. Eigenlijk had ze op 95% van de rit gewoon prima mee kunnen komen op een kleine brommer die 90km kan rijden. Zelfs een stukje dijk waarbij iemand op een 125 de meeste grotere brommers het nakijken had gegeven.
Als we kijken naar alleen de fiets dan valt de KTM, Yamaha en de Suzuki het meeste in de smaak.
De 125 Varadero is ook leuk maar de nieuwste zijn altijd nog van ca. 2007 en dat vind ze zelf te oud. Motor is dan ook meer dan de helft van haar eigen leeftijd.
Ook hebben we nog een beetje naar het budget zitten kijken en dan is een MT125 en de Suzuki eigenlijk een beetje voorbij wat ze wil uitgeven. De zoektocht gaat dat ook naar of een Duke of een R125. Wat het dan werkelijk gaat kosten is afhankelijk van wat ze kan vinden en wat het beste bevalt met een proefrit. De fietsen in het plaatje van nuri lijkt het dan ook te worden en ook in die kleuren als is een cobalt blauw R125 ook goed.
Voor nu lekker aan het lessen en gaan de bijzondere verrichtingen op de YBR prima. Ze mocht de tweede les al volledig zelfstandig rijden door de stad en naar het oefenterrein.
De instructeur heeft ook haar broer les gegeven en had een beetje het idee dat ze stiekem op de motor van haar broer heeft mogen oefenen. Zo goed gingen de oefeningen.
We weten dat het niet zo is dus we zijn vooralsnog trots op de voortgang.
Dat die wat ouder is maakt toch niet zoveel uit, mijn motor is ook 4 jaar ouder dan ikzelf.
Wel geinig dat Honda nog de moeite heeft gedaan om een 125cc V-Twin te maken ipv 1 cilinder.
Haha, daar klaagt mijn moeder ook altijd over dat mijn motor zo stinkt. Mag de motor eigenlijk ook niet in de garage starten want daarna stinkt het hele huis naar uitlaatgassen.Jij komt uit een heel andere buurt vandaan zo te zien.
Ik ken een Cees maar die geeft geen motorrijles.
De varadero is ook geen injectiemotor. Ik heb mij verbaasd hoe weinig mijn Versys en de NC700X van mijn zoon stinken als ze binnen in de bijkeuken staan. Ik vrees dat een carburateur fiets als de Varadero het gehele huis dat vergeven en dat die dan van moeders niet binnen mag staan.
Dat houd mij dan ook tegen om een wat oudere fiets te kopen. Ze zouden dan ook wat vriendelijker geprijsd moeten zijn ook al omdat ze meestal een redelijk zwaar leven hebben gehad. Kortweg te weinig prijsverschil met bijv. een leuke duke.
Dat die wat ouder is maakt toch niet zoveel uit, mijn motor is ook 4 jaar ouder dan ikzelf.
Wel geinig dat Honda nog de moeite heeft gedaan om een 125cc V-Twin te maken ipv 1 cilinder.
Dat is het zeker. Daarbij lijkt ook de houding op de fiets prima te zijn zo op het eerste gezicht.
Zo'n KTM is natuurlijk wel een stuk hipper maar het is maar voor 2 jaar, daarna mag je op een echte motorfiets. Misscien loont het ook nog wel om bij de ooster of zuiderburen te kijken waar 125cc meer een ding was voordat A1 er was. Zie bijvoorbeeld in Duitsland meerdere Vara's met injectie (v.a. 2007).
De KTM wordt idd in India gemaakt maar een Iphone wordt ook in China gemaakt en toch is die ook anders dan de gemiddelde meuk van AliExpress. Dus met de kwaliteit zal het wellicht wel meevallen.