A1 motor voor de kleine meid

Hoeveel vraag je voor je mt125 ik ben ook wel geïnteresseerd?

Bij het importeren let wel erop dat het snel duurder kan uitpakken:

Rekensommetje:

Motor € XXXX,-
Reiskosten € XXX,-
Keuringskosten € 50,00-62,00
Aanvraag voertuigbewijs € 39,00
Aanvraag tenaamstellingsbewijs € 10,10
Eventuele weegkosten € 5,00
BPM € XXX,-
Kentekenplaat € 20,00-25,00

Als de motor jonger is dan 6 maanden of minder heeft dan 6000km betaal he ook nig eens btw bovenop :')
 
De KTM wordt idd in India gemaakt maar een Iphone wordt ook in China gemaakt en toch is die ook anders dan de gemiddelde meuk van AliExpress. Dus met de kwaliteit zal het wellicht wel meevallen.
De kwaliteit is goed, maar de afwerking soms ronduit slecht, en dat geldt voor elke KTM uit India. Ik heb er hier zelf een staan van 3 jaar oud en daar was de kabelboom van doorgesleten tegen een scherpe bout, bijna afgefikt en accu naar de klote. Geen ontwerpfout, maar wel een uitvoeringsfout.

KTM dealer zei dat hij precies datzelfde beeld heeft. Een goede KTM dealer weet wat de slechte punten zijn, en verhelpt deze tijdens onderhoud. Hier zie je dat een dealer zijn geld dubbel en dwars waard is. Ik zou er zeker eentje kopen die aantoonbaar bij de dealer is geweest voor onderhoud. Ik kocht deze voor een prikkie van een jongen, maar je wilt niet weten wat hij in 3 jaar zelf al verprutst had om op onderhoud te besparen.

Desondanks zou ik de Duke zeker aanraden. We hebben ook een Yamaha DT125R, tweetakt, wordt beurtelings op gereden, tegenwind is de Yamaha wat sterker.
 
We hebben ook een Yamaha DT125R, tweetakt, wordt beurtelings op gereden, tegenwind is de Yamaha wat sterker.

Welk bouwjaar? Het laatste model is stevig aan de prijs, 2e hands. De DT125X ook. Wel hele mooie motoren. De WR125R en WR125X hebben eigenlijk de plek van die motor ingenomen.
 
Haha, het lijkt te gaan gebeuren.
Ze heeft een tweedehands KTM 125 RC gezien en wil hiernaar gaan kijken met mij.

Het is van een particulier die zelf nu een A2 motor heeft gekocht en deze dus niet meer gebruikt.

Zijn er nog speciale dingen waar we naar moeten kijken?
Uiteraard gaan we proefrijden en voelen of het allemaal een beetje werkt zoals je mag verwachten.
Op de foto's ziet het er netjes uit en ook het aantal gereden km's is beperkt maar wel geloofwaardig gezien het bouwjaar.
 
Vertel eens wat meer over de beweerde km-stand en bouwjaar?
Dan kunnen de kenners hier je vast betere tips geven.
 
Qua sleutelen heb ik echt twee linker handen dus technisch kan ik niet echt helpen, maar een kleine tip die ik kan geven is dat een mishandelde/slecht onderhouden motor natuurlijk nog wel eens moeite heeft met starten, deze problemen worden vaak minder duidelijk zichtbaar als de motor even heeft warmgedraaid. ik zou vragen of de eigenaar de motor die dag niet wil gebruiken/starten, zodat je kan zien hoe de motor werkelijk start, zonder dat de eigenaar hem eerst even heeft laten warmdraaien.
 
Laatst bewerkt:
2016 en nog geen 30.000km op de teller.
Die 'nog geen 30.000km' tellen bij een 125CC wel zo ongeveer dubbel.
Ze zijn wel lekker snel bij elkaar gereden, maar voor de restwaarde later kan het een bezwaar zijn. :)
Leuke fiets!
 
Het bleek een hele nette fiets die twee jaar lang dagelijks is gebruikt om naar school en werk te gaan.
Het enige wat er aan was, was dat er wat verf van de zwart gespoten voetbeschermers was. Dat zou iedereen gehad hebben als je er ook mee wilt rijden.
Motor reeds super strak en ook met de kleine meid achter op tikte hij toch redelijk vlot de 80 aan en liep dan door naar de 100.

De KTM 125 RC is een 6 bak terwijl veel 125cc motoren een 5 bak hebben.
De 6de versnelling is echt een soort overdrive en waardoor je eenmaal op snelheid het toerental binnen de perken kunt houden. Dit zal de levensduur waarschijnlijk wel ten goede komen.

Ondanks dat het gisteren stevig waaide ( en net als vroeger op de fiets nooit eens mee) naar huis heb ik toch een keer de 130 aangetikt.
Goed dan moet wel met je buik op de tank liggen maar 100-110 pakt hij ook als je rechtop zit.

Dus we hebben nu ook een KTM in de bijkeuken staan.
De afwerking van de KTM is wel heel mooi en zeker in het donker op een nieuwe motor is het leuk om te zien dat alle knopjes van richtingaanwijzer, toeter etc. etc allemaal verlicht is met ledjes.
 
Toffe motor die rc! Jammer dat ktm geen rc's maakt boven de 390cc. Dat hield me tegen er een te kopen. Ben dan maar voor een mt 07 gegaan.
 
We zijn er idd erg blij mee.

Kwalitatief en het design van de KTM is echt geweldig.
Jammer dat het geen 390 is anders zou het als A1 een perfecte brommer zijn geweest.

Maar goed de limieten voor A1 kunnen wij niet veranderen en dus dan maar eruit halen wat erin zit.
 
Mijn zoon heeft sinds vorig jaar een KTM RC125 (nieuwe) en is een mooie en nette motor en ook zeer goed over te spreken , we waren ook bij de andere merken en modellen gaan kijken , Honda cbr125 dan de repsol uitvoering, en de dealer rade het ons eigenlijk af , zelf noemde ze het een opgevoerde brommer , ze hadden het het ook over dat deze eigenlijk tekort kwam om met het verkeer mee te kunnen op de snelweg , max 110 als alles mee zat , was hun ervaring .
Als je de KTM vergelijkt met de andere merken is deze wel degelijker , dikkere veer poten (WP) ook achter , betere remmen (BYBRE , by brembo), ABS , redelijk luxe dashboard en ook belangrijk deze kan wel goed met het verkeer mee , 130 en met veel wind rijd deze nog steeds 120 .
En alle kleine brommers van de grote merken komen zo een beetje uit India .
Wat ook mooi is bij KTM , bij aflevering krijg je er een pas bij voor pech hulp door heel Europa (gratis) voor 2 of 3 jaar , en bij elke service beurt bij een officiële dealer word dit ieder jaar verlengt t/m 6 jaar of 60 of 80000km .
Ik weet niet of dit de andere merken ook hebben in de kleine modellen , laat staan de grote modellen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan