YamahaLevi
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #26
Nog iemand met ervaring van A2 naar A?
Beoordelen ze je anders?
Heb je ook vooraf een lesje gepakt?
Beoordelen ze je anders?
Heb je ook vooraf een lesje gepakt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk niet dat er al veel mensen 2 jaar A2 hebben. Ik heb me gelijk gemeld in januari bij mijn rijschool, en toen heeft hij voor mij een Mt03 gekocht. En toen had ik vrij vlot mijn rbw, dus denk dat maart/april er pas mensen over zullen gaan stappen. Een enkele uitzondering daar gelaten wss.Nog iemand met ervaring van A2 naar A?
Beoordelen ze je anders?
Heb je ook vooraf een lesje gepakt?
Zijn er al leden welke examen hebben gedaan van A2 naar A?
Dusss.. Die meid is weer vrijgezel?
Alsof met een 36kw motor de verkeersregels en het rijden in het verkeer opeens anders is dan met een 34kw motor
Ik snap echt niet dat niet bijzondere verrichtingen als examen gebruikt wordt.
Laat maar zien dat je met een zwaardere motor nog steeds controle hebt. Dat je in het verkeer kunt rijden, is al bewezen.
Ik persoonlijk nog niet, vorige maand mijn A2 behaald. Persoonlijk had ik kunnen wachten om over 9 maanden (dan ben ik 24) voor A te gaan...maar daar had ik geen geduld voor.
Inmiddels wel begrepen dat bij m'n rijschool al paketten worden aangeboden voor A2 naar A. Ik ben het deels kwijt, maar bestond dus uit een aantal lessen met AVD. Zit je binnen een termijn van 2 jaar (waar ik dus in november mee te maken heb), dan moet je ook AVB opnieuw behalen. Voor het hele gebeuren kreeg ik een X bedrag voorgeschoteld, maar dat ben ik even vergeten.
Mocht ik erachter komen dan zal ik het hier posten.
De AVB dingen moet je toch onder het rijden doen en niet meer apart alle oefeningen A-rijbewijs? Dat verhaal had ik gehoord..
Ik heb het afgelopen week nog gedaan, van A2 naar A. En ja, ik zal dan ook wel een van de eerste zijn, gezien ik in januari 2014 begonnen ben met A2, en in februari 2016 (exact twee jaar na het behalen van A2) geslaagd ben voor A.
Toen heb ik 4 uur extra les genomen op de dag zelf. Ik ben daar wel ontzettend blij mee, want ik merkte toch dat mijn kijktechniek in die eerste 2 uur niet volgens het boekje was.
Tijdens het examen heb ik een stopopdracht en halve draai moeten doen.
Mocht je verder vragen hebben, laat het me maar weten.
O ja, stopopdracht als achter een auto parkeren en wegrijden inderdaad. Het afremmen van 50 naar 0 en terug schakelen kun je vaak genoeg doen voor een stoplicht. Het gaat hier voornamelijk om de kijktechniek denk ik.Gefeliciteerd stop opdracht? Als in parkeren achter een auto en weer verder rijden? Of het afremmen van 50 naar 0 en terug schakelen. En de halve draai gewoon in een straat?
...
Kreeg je nog ander commentaar of letten ze op andere dingen omdat je al wat meer ervaring hebt?
Verschilt heel erg per rijschool wat je kwijt bent. In Diemen zit er eentje die een pakket aanbiedt met 4 lessen en een examen voor, ik geloof, €300. Ik was in Utrecht en betaalde €450. Het examen zelf kost al bijna €250/€300.Goed om te weten. Moet zelf helaas nog 2 maanden wachten en denk toch dat het verstandig is nog ff een lesje van te voren te nemen. Wat was je totaal kwijt voor de 4-uur + het examen?
Kreeg je nog ander commentaar of letten ze op andere dingen omdat je al wat meer ervaring hebt?
Verschilt heel erg per rijschool wat je kwijt bent. In Diemen zit er eentje die een pakket aanbiedt met 4 lessen en een examen voor, ik geloof, €300. Ik was in Utrecht en betaalde €450. Het examen zelf kost al bijna €250/€300.
De examinator ziet natuurlijk ook wel dat je al langer je A2 hebt en zei tegen mij dat als ik kan laten zien dat ik lekker kan rijden dat het wel goed komt.
O ja, ze vragen ook nog even naar BRAVOK. Bij mij was het de luchtdruk in de banden, of ik die controleerde na een stevig ritje rijden.
"Nee, niet na een rit. Elke twee maanden rijd ik langs het pompstation en dan check ik het even. Nou ja, dat kleine stukje rijden moet wel kunnen!"Tnx voor de info, weer handig meegenomen. Wat heb je gezegd "Ik check altijd de bandenspanning voor ik weg rijdt?"
Niet dat ik een halve draai ook echt gebruik in de praktijkergens begrijpelijk dat ze de halve draai in het examen hebben gedaan. een A-motor is over het algemeen wat zwaarder dan een A1 of A2. zelf ging ik van een Yamaha XJ6 (les-A-motor) van effe 200kg naar een Honda Pan European 1100 van 300kg. het is dan wel handig dat je zo'n gewichtsverschil weet op te vangen in bijzondere verrichtingen, waarbij bij de halve draai het 'omvalrisico' het grootst is.