[A2] Kawasaki Ninja 250SL

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.522
2.095
Nederland
Kawasaki Ninja 250SL

Kawasaki-Z250SL-ABS.jpg


Type motor: Vloeistofgekoelde viertakt ééncilinder
Cilinderinhoud: 249cc
Maximaal vermogen: 20.6kW (28PK)
Maximaal koppel: 22.6Nm
Remmen voor: enkele 290mm schijf (ABS), remklauw met dubbele zuigers
Remmen achter: 220mm schijf (ABS), remklauw met dubbele zuigers
Tankinhoud: 11 liter
Rijklaar gewicht: 150kg
Topsnelheid: +/- 160km/u (
)

Prijs: 4999 euro

Is het wat of niet? Dit soort lichte éénpitters heb ik een zwak voor.
Qua topsnelheid ook genoeg om mee te komen met het verkeer en om het motorrijden te leren. Goed, het is geen 35kW, maar juist het werken om op snelheid te komen kan ook erg leuk zijn, daarnaast zal de verzekeringspremie iets lager zijn. Zodra ik de kans krijg, neem ik een demo mee bij de importeur.

Eigenlijk een directe concurrent van de CBR250R, maar dan iets naakter. Nu heb je alleen ook de CBR300R, die ietsje meer vermogen zal hebben (niet veel). Yamaha komt dan weer met de R3 (321cc) om de Ninja 300 (296cc) van de 300cc-troon te stoten. Zal mij niets verbazen als er een Ninja 350 komt.

Anyway... ben ik de enige die dit een leuk ding lijkt, of zijn er meer mensen? :]
 
Super gave fiets! Ik ben een fan.
Wat een looks, echt een heel mooi ding. :}
 
Oh had nog niet gezien dat er een versie was die wat minder fairing heeft. Vind hem zo stiekem mooier, heeft ergens wat weg van een kleine KTM Duke met dat zichtbare frame, beetje fairing en een enkele koplamp.

Ziet er eigenlijk best wel sexy uit :) Het is dat ik een 300 heb, anders had ik een motor als deze zeker hoog op mijn lijstje staan.
 
Laatst bewerkt:
De Z300 zal uiteraard meer aanslaan, maar toch erg gaaf dat Kawasaki NL deze motor hier naar toe brengt. Met een extra cilinder heb je op de snelweg nog wat meer over.

Leuk idd voor naast een zwaardere motor, maar je moet dan wel 5000 euro extra neerleggen (en al het onderhoud wat er bij komt). Zou 'm best in mijn schuur willen hebben. In de Aziatische landen is dit denk ik een behoorlijk populair ding.

Er is ook nog een Ninja 250SL, maar die komt hier niet. Wel logisch, iedereen zal eerder voor de 300 gaan. Volgens mij is de Ninja 300 niet veel verkocht, ben benieuwd wat de Yamaha R3 gaat doen.
 
Ziet er wel heel gaaf uit!
Alleen net net goed genoeg voor 35kw voor mij persoonlijk xD
Ik wil liever daar het maximale ook uithalen hahaha :D
 
Dat is het nadeel van de hele A2-lichting, die willen precies 35kW. Snap ik ook wel weer hoor. Maar in principe kan je volgens mij best uit de voeten hiermee. De Z500 komt vanzelf wel. :+ Weegt alleen ook meer, dit is met 150kg rijklaar een lekker licht gooi-en-smijt geval. Jullie lezen vanzelf wel een keer de test hiervan.
 
Idd een beetje een mini Z800. Test kan best wel even duren hoor, maar op de Motorbeurs Utrecht kan je 'm uiteraard al wel zien.
 
Ik tel de dagen af... zal volgende week (donderdagavond) een filmpje online proberen te krijgen met de nieuwe motoren van dit jaar. En misschien een paar van vorig jaar, die niet op de video vorige keer stonden. Volgende week donderdag ben ik om 10u wel present. :+
 
Jij veel plezier vrijdag! Wel even wat geld sparen voor die broodjes Unox, die zijn stervensduur.
 
Ik ben nogal ouderwets, ik neem gezonde boterhammen van thuis mee. :9
Ik moet nieuwe laarzen, hopelijk kan ik wat scoren op de beurs.

Staat bij deze Kawa SL voor Super Light?
 
SL is idd Super Light.

Boterhammen kan ook.... ik zie wel wat ik ga eten. Afgelopen half jaar iets van 12kg minder gaan wegen, dus een frietje maakt dan ook niet zoveel uit.
 
Op de beurs vandaag nog even er op gezeten. Wat een tof ding! Enige is wel dat de koppeling ietsje zwaar is, vergeleken met de Z300. Maar hij is lekker klein en licht. Leuk ding!
 
Ik vond het ook een mooi ding.
Maar wel jammer dat het metallic groen is, ik vind dat Kawasaki basic gifgroen mooier.
 
Ik vond 'm prima zo, qua kleur. Koppeling had lichter gemogen, maar is ook weer niet extreem zwaar hoor. Maar de Z300 gaat prettiger. Ook deels kwestie van wennen en anders is er altijd een aanpassing te doen.

Hoop 'm snel een keer mee te kunnen nemen. Maar er zijn wel meer motoren die ik graag aan de tand wil voelen.
 
Ik heb er op de Beurs ook even op gezeten, ik trapte na het op stappen 2 keer naast het rechter stepje (zo smal is ie vergeleken met mijn z1000)

ik hoop dat het model wat op de beurs stond, er echt voor de beurs snel in elkaar geknutseld was, want ik vond hem eerlijk gezegd wat gammel ogen/aanvoelen.. de Z300 daar in tegen oogde en voelde veel degelijker.
 
Ik heb er even opgezeten en voelde niet vreemd aan. Jij komt ook van een duurdere 1000 af, de kwaliteit van een goedkopere motor is dan toch ook even anders. We zullen zien...

Wel moet de persdag nog komen voor de Z250SL, dus kan zijn dat het toch eentje was die snel in elkaar was gezet. Er is nu ook nog geen demo voor de NL pers. Maar die mogen vast naar het buitenland voor introductie. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan