A2 motor Honda cbf 500

Wilken

Rookie
20 jun 2021
4
0
Beste motor liefhebber,

Ik ga binnen kort voor a2 lessen maar wil eigenlijk al vast een motor kopen zodat ik die rustig na kan kijken en klaar kan maken.

Nou was mijn oog gevallen op een Honda cbf 500 van 2005, 2006 a 2007 (volgens mij werden deze vaak ingezet als les motor) maar nou wil ik die terug voeren naar 35 kw (voor a2) nou weet ik dat zo’n kitjes beschikbaar zijn maar staat er nergens een bouwjaar bij. Nu ben ik dus een beetje aan het twijfelen als dit voor het nieuwe model is of het oud model aangezien er vaak bij die van 2005 enz staat dat ze terug gevoerd zijn naar 25 kw en dat zou ik jammer vinden want dan laat ik 10 kw liggen die ik wel mag rijden😅. Heeft iemand hier meer verstand van?

Verder vroeg ik me af als iemand weet waar ik op moet letten bij aanschaf? km stand, onderhoud etc.... ik ken niemand die een motor heeft dus kan niet echt met iemand overleggen.

Zijn er kwalen bekend van de cbf 500 als ik het goed begrepen heb zijn ze namelijk behoorlijk robuust😅😁

Mag ook een andere motor zijn maar deze sprak me wel aan. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek voor een betaalbare en goeie a2 fiets met abs en liefst een naked.

Nog een vraagje waar aan kan ik zien dat een motor abs heeft?

Graag hoor ik van jullie ervaringen of tips.

mvg Wilken
 
Het A2-rijbewijs kwam pas begin 2013, dus dan moet je op zoek gaan naar een 35kW-kit en 'm laten begrenzen en met een uitdraai van een testbank rondrijden. Daarvoor geeft de politie je wel een boete. Alles zo'n beetje voor 2012 is denk ik wel 25kW, als er een 2e typegoedkeuring voor was.
 
Het A2-rijbewijs kwam pas begin 2013, dus dan moet je op zoek gaan naar een 35kW-kit en 'm laten begrenzen en met een uitdraai van een testbank rondrijden. Daarvoor geeft de politie je wel een boete. Alles zo'n beetje voor 2012 is denk ik wel 25kW, als er een 2e typegoedkeuring voor was.
Oké, dat het voor 2013 25 kw was wist ik niet.

ben er inderdaad wel van op de hoogte als je eentje via de bank terug laat voeren en niet op kenteken hebt je daar een forse prent voor kan krijgen. Nou moet ik eerlijk zijn en nou vind ik dat verzekerd zijn een stuk belangrijker dan dat de meneer of mevrouw van de politie in een slechte bui is en me een boete uitschrijft. Als ze willen vinden ze namelijk toch alteid wel wat😂

maar met 25 kw op kenteken zou je hem alteid nog via een bank tot 35 kw kunnen laten afstellen en dat aan de verzekering kunnen geven dan ben je ”legaal bezig” denk ik dan nu net aan. Of ik zie dit fout natuurlijk.
 
Oké, dat het voor 2013 25 kw was wist ik niet.

ben er inderdaad wel van op de hoogte als je eentje via de bank terug laat voeren en niet op kenteken hebt je daar een forse prent voor kan krijgen. Nou moet ik eerlijk zijn en nou vind ik dat verzekerd zijn een stuk belangrijker dan dat de meneer of mevrouw van de politie in een slechte bui is en me een boete uitschrijft. Als ze willen vinden ze namelijk toch alteid wel wat😂

maar met 25 kw op kenteken zou je hem alteid nog via een bank tot 35 kw kunnen laten afstellen en dat aan de verzekering kunnen geven dan ben je ”legaal bezig” denk ik dan nu net aan. Of ik zie dit fout natuurlijk.

Je zou 'm inderdaad naar 25kW kunnen zetten op kenteken, daarna ander kitje erin naar 35kW en de verzekering inlichten daarover. Dan zal de politie geen boete geven. Maar je bent wel 2x kosten kwijt om te knijpen. Kan nog wel zijn als je brokken maakt, dat de tegenpartij gaat zeuren dat het opgegeven vermogen op kenteken niet klopt, maar dan moeten ze wel de motor technisch controleren.
 
Je zou 'm inderdaad naar 25kW kunnen zetten op kenteken, daarna ander kitje erin naar 35kW en de verzekering inlichten daarover. Dan zal de politie geen boete geven. Maar je bent wel 2x kosten kwijt om te knijpen. Kan nog wel zijn als je brokken maakt, dat de tegenpartij gaat zeuren dat het opgegeven vermogen op kenteken niet klopt, maar dan moeten ze wel de motor technisch controleren.
Ja er staan er meerdere te koop met 25 kw op kenteken dus zou zo eentje kunnen zoeken.
verder zijn het betrouwbare motoren zo ver ik kan vinden. Aleen zeggen ze dat de motor vrij klein is weet niet als dat een positief iets is maar ben tussen de 1,75 a 1,80 weet het eerlijk gezegd niet presies😂.
 
Honda is inderdaad kwalitatief goed. Als je tussen de 1.75-1.80m bent, pas je bijna overal wel op. Ik ben zelf 1.80m.
 
Terug
Bovenaan Onderaan