A2 motor

Waarom snel? Als je motor er gaaf uitziet wil je toch niet voorbij flitsen? De enfield interceptor of continental gt, 650cc, zijn A2, snel genoeg, betrouwbaar en goede looks
Dat is ook zeker waar dankjewel
 
Als ik nu moest kiezen, zou ik voor een 2 cil gaan rond de 650cc en liefst zo licht mogelijk qua gewicht (liefst niet meer dan ~190 kg).
Maar je zit aan een budget vast, dus dan gaat het om een oudere motor en die wegen meestal wat meer.

Even los van gewicht zou ik denken aan een Kawasaki ER-6(F/N), Suzuki SV650N/S (25kW, de nieuwere krijg je niet voor 4k), misschien een Yamaha MT-07 die veel heeft gelopen van een particulier? Bij dealers is die laatste nog boven budget en met veel kilometers koop je ook de mogelijke problemen van een ander.

Zo'n 390 Duke is erg leuk, maar als je veel snelweg zou pakken, ben je dat heel snel zat, loopt dan veel te hoogtoerig. Maar als je ééncilinders wel leuk vindt, dan kan je ook nog kijken naar een Yamaha MT-03 (660cc) of een XT660. Die lopen wel wat rustiger op de snelweg bij legale snelheden. Maar ééncilinders rijden wel anders dan multicilinders, dus daar moet je wel echt voor kiezen. Ik vind ze leuk, maar ook weer voor de snelweg is het tot 130 km/u dan leuk, m.u.v. de 690 Duke IV, die loopt als een tweecilinder, maar die zit ook heel ver van je budget af.
Nou heel erg bedankt voor deze goeie uitleg ik ga de merken in gedachten houden dank u wel
 
@Rensmt07 Mooi om te lezen dat je ondanks de soms wat minder serieuze reacties, de goede reacties herkent en weet te waarderen en daar positief en respectvol op reageert.
Dat spreekt voor je!
Ja dat is zeker waar ik waardeer het heel erg als mensen de tijd nemen om mij te helpen jammer dat sommige het niet zien maar vind dit super fijn dat we elkaar helpen
 
Nou heel erg bedankt voor deze goeie uitleg ik ga de merken in gedachten houden dank u wel

De ER-6N/F is overigens vanaf 2012 pas ook 35kW, daarvoor 25kW voor A2. Geen idee of je eentje van 2012 kan krijgen voor 4000 euro.
Als je echt goedkoop wil gaan, dan kan je nog denken aan een Suzuk GS500e (34kW) of Kawasaki ER-5 (37kW dus die moet helaas naar 25kW) en dan lekker doorsparen en over twee jaar wat serieuzers kopen. Ondertussen gaan de occasions in die twee jaar hopelijk ook omlaag qua prijs. Beide 500cc'ers Ik vond de remmen van de ER-5 trouwens tegenvallen, maar dat kan ook komen omdat ik altijd op nieuwe motoren reed naast mijn destijds ER-5. In elk geval loopt de GS500e wel 180 km/u of harder, een geknepen ER-5 haalt nog wel de 160 km/u (en ongeknepen ook wel 175-180 km/u). Maar ga eerst maar eens leren rijden, voor je hard gaat rijden. Bochtjes zijn leuker dan vol gas rechtuit.
 
De ER-6N/F is overigens vanaf 2012 pas ook 35kW, daarvoor 25kW voor A2. Geen idee of je eentje van 2012 kan krijgen voor 4000 euro.
Als je echt goedkoop wil gaan, dan kan je nog denken aan een Suzuk GS500e (34kW) of Kawasaki ER-5 (37kW dus die moet helaas naar 25kW) en dan lekker doorsparen en over twee jaar wat serieuzers kopen. Ondertussen gaan de occasions in die twee jaar hopelijk ook omlaag qua prijs. Beide 500cc'ers Ik vond de remmen van de ER-5 trouwens tegenvallen, maar dat kan ook komen omdat ik altijd op nieuwe motoren reed naast mijn destijds ER-5. In elk geval loopt de GS500e wel 180 km/u of harder, een geknepen ER-5 haalt nog wel de 160 km/u (en ongeknepen ook wel 175-180 km/u). Maar ga eerst maar eens leren rijden, voor je hard gaat rijden. Bochtjes zijn leuker dan vol gas rechtuit.
Suzuki GS500 is inderdaad heel leuk om mee te beginnen :Y. Goedkoop, simpele techniek en weinig dat kapot kan mocht je een keer omvallen.
Was ook mijn eerste motor. Met 25kw een tikkeltje traag als ik erop terugkijk (prima om mee te beginnen hoor) maar ongeknepen 34 kw zal wel verschil maken.
 
Suzuki GS500 is inderdaad heel leuk om mee te beginnen :Y. Goedkoop, simpele techniek en weinig dat kapot kan mocht je een keer omvallen.
Was ook mijn eerste motor. Met 25kw een tikkeltje traag als ik erop terugkijk (prima om mee te beginnen hoor) maar ongeknepen 34 kw zal wel verschil maken.

Hier ook begonnen met een 25kW GS500e. Het liep 160 km/u en inderdaad, tikkeltje traag met wegrijden. Een beetje snelle auto heb je al moeite mee. Mijn zus had destijds een BMW 320 en ze kon mij bij het verkeerslicht redelijk bijhouden.
Vol vermogen op mijn ER-6N heb ik eigenlijk alleen 'last' van Tesla's die snel zijn en af en toe een petje in een GTI oid die moet laten zien dat ie ook erg snel kan optrekken. En dan is 'snel optrekken ' nog relatief, want zo snel is een 650cc twin niet ten opzichte van zwaarder spul.

Maar idd, de GS500e is goedkoop, onderdelen in overvloed en onderhoud is simpel. Ik zou dan wel voor het laatste model gaan, vanaf ergens rond 2001+ oid. Maar dat is puur omdat ie er optisch beter uit ziet.
 
Ik had Hyperpro vering voor + achter en een paar kleinere wielen op de allroad.
Je kon bochten afraffelen met die slechts 34 pk van de 310cc BMW, niet normaal.
Op circuit Midland nog in een snelle groep met alleen naar 1.000cc motoren gereden.
En lag tweedehands in het budget.
Afgelopen maand verkocht. :')

Ergo.. goede vering is het halve werk.
Aan het vermogen kan je bij een A2 fiets niet zoveel doen. 8-)
 
Suzuki GS500 is inderdaad heel leuk om mee te beginnen :Y. Goedkoop, simpele techniek en weinig dat kapot kan mocht je een keer omvallen.
Was ook mijn eerste motor. Met 25kw een tikkeltje traag als ik erop terugkijk (prima om mee te beginnen hoor) maar ongeknepen 34 kw zal wel verschil maken.
Top dankjewel voor je berichtje
 
Hier ook begonnen met een 25kW GS500e. Het liep 160 km/u en inderdaad, tikkeltje traag met wegrijden. Een beetje snelle auto heb je al moeite mee. Mijn zus had destijds een BMW 320 en ze kon mij bij het verkeerslicht redelijk bijhouden.
Vol vermogen op mijn ER-6N heb ik eigenlijk alleen 'last' van Tesla's die snel zijn en af en toe een petje in een GTI oid die moet laten zien dat ie ook erg snel kan optrekken. En dan is 'snel optrekken ' nog relatief, want zo snel is een 650cc twin niet ten opzichte van zwaarder spul.

Maar idd, de GS500e is goedkoop, onderdelen in overvloed en onderhoud is simpel. Ik zou dan wel voor het laatste model gaan, vanaf ergens rond 2001+ oid. Maar dat is puur omdat ie er optisch beter uit ziet.
Top heel erg bedankt voor je berichtje
 
Ik had Hyperpro vering voor + achter en een paar kleinere wielen op de allroad.
Je kon bochten afraffelen met die slechts 34 pk van de 310cc BMW, niet normaal.
Op circuit Midland nog in een snelle groep met alleen naar 1.000cc motoren gereden.
En lag tweedehands in het budget.
Afgelopen maand verkocht. :')

Ergo.. goede vering is het halve werk.
Aan het vermogen kan je bij een A2 fiets niet zoveel doen. 8-)
Nou heel erg bedankt
 
De ER-6N/F is overigens vanaf 2012 pas ook 35kW, daarvoor 25kW voor A2. Geen idee of je eentje van 2012 kan krijgen voor 4000 euro.
Als je echt goedkoop wil gaan, dan kan je nog denken aan een Suzuk GS500e (34kW) of Kawasaki ER-5 (37kW dus die moet helaas naar 25kW) en dan lekker doorsparen en over twee jaar wat serieuzers kopen. Ondertussen gaan de occasions in die twee jaar hopelijk ook omlaag qua prijs. Beide 500cc'ers Ik vond de remmen van de ER-5 trouwens tegenvallen, maar dat kan ook komen omdat ik altijd op nieuwe motoren reed naast mijn destijds ER-5. In elk geval loopt de GS500e wel 180 km/u of harder, een geknepen ER-5 haalt nog wel de 160 km/u (en ongeknepen ook wel 175-180 km/u). Maar ga eerst maar eens leren rijden, voor je hard gaat rijden. Bochtjes zijn leuker dan vol gas rechtuit.
Jaa dat is zeker waar heel erg bedankt
 
Gilera Runner

Even alle gekkigheid daargelaten: in de regel kun je met elke A2 motor boven de 30kw de 150 aantikken. Of je dat moet willen is een tweede. Ben je nog aan het rijlessen? Vraag maar eens aan je instructeur of je eens met een hogere snelheid een stop mag proberen op een veilige plek.

De meeste lesmotoren tegenwoordig hebben ABS, dan valt het allemaal nog wel mee. Ga je voor een wat oudere motor, dan hebben die geen abs en dan moet je het remmen leren doseren. Snel rijden is niet alleen maar aan het gas kunnen jengelen. Het is anticiperen en voertuigbeheersing (nog veel meer dan bij een auto) en dat is iets dat je ontwikkelt naar mate je meer ervaring krijgt.

Qua acceleratie hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Zelfs een 25kw motor trekt de meeste autos wel eruit aan het stoplicht.
Ik mocht de 190 al aantikken met lessen. Ben daar nog altijd gelukkig om. De instructeur zei, "Trek hem maar even goed open!"
En zo geschiedde. :+
Moraal van het verhaal. Hard rechtdoor kan iedere malloot en met ABS is remmen ook geen kunst. Op hogere snelheid rem je overigens jezelf niet zomaar onderuit en met 4000 euro valt er vast een motor met ABS te vinden.
Het klopt dat je verder met 25kw de auto's er onder de 100 wel uit trekt maar op de snelweg vind ik het niet prettig. Met 35kw gaat dat al beter.
 
Ik rij een Honda cb500f uit 2013. Prima en leuke motor om mee te beginnen. Trekt vlot op, kan prima mee op de snelweg, is erg zuinig en betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan