a2 motor

Ja snap ik nu ik het zo lees. Wilde alleen illustreren dat er hele snelle motorfietsen boven de 500cc zijn8)7:]
Ik heb een S1000RR met 205 pk aan het achterwiel, carbon velgen, ECU flash, superlicht Akrapoviç titanium uitlaatsysteem zonder katalysator en daardoor een rijklaar gewicht iets boven de 190 kilo.

Maar de grootste lol heb ik op mijn A2 motor.
Een 2023 Yamaha R3.
Wel voorzien van quickshifter, het clean air systeem verwijderd (-1 kilo) en ook een volledig Akrapoviç systeem gemonteerd (-5.1 kilo).
Die komt nu rijklaar tegen de 163 kilo.

Verder nog Adreani cartridges in de voorvork en een volledig instelbare Hyperpro schokbreker achter.
Reserve velgen met Supercorsa banden.
Leuk op kleine circuits.

Ja, een paar pk meer dan 42 kan in de A2 klasse.
Nu met een groter tandwiel voor vind ik het heerlijk.
Ik rij niet voor de toerenbeukende stoplicht sprintjes. ;)
PSX_20230125_164240.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar terug naar het topic zijn er mensen die een a2 motor hebben gereden en die deze kunnen aanraden? Alvast bedankt

Ik heb heel erg veel A2-motoren gereden, maar je budget noemen is wel handig.

Verder kan je beter voor een tweecilinder gaan dan een viercilinder als je 'm laat knijpen, want viercilinders zijn hoger in toerental pas goed (origineel) en daar worden ze net geknepen. De viercilinders komen veel meer tot hun recht in ongeknepen staat. Onderin is een tweecilinder dus krachtiger, of je moet iets van 900-1000cc hebben en dat geknepen hebben, maar dan nog zijn de tweecilindertjes op topsnelheid sneller (geknepen). Die CB waarop jij hebt gelest is een hele fijne motor hoor, maar je kan gewoon meer koppel hebben bij een lager toerental met een tweecilinder. De driecilinder zit er weer tussenin. Ik heb echt genoten ook van de Triumph Street Triple S660 en Yamaha MT-09 met A2-begrenzing.
 
Honda NC700 of Kawaski Z800e
maar er zijn op markplaats ook redelijk wat 'A-rijbewijs' motoren te vinden die wel op A2 kenteken staan.
Zoek bv maar eens op 'a2 kenteken' of '35kw'.
 
Er is een heel topic over de CB500X, mocht je informatie zoeken. Ben er zelf in ieder geval erg blij mee ondanks dat ik mijn A heb en een 1000cc+ kanon zou kunnen rijden. :)
 
Ik heb heel erg veel A2-motoren gereden, maar je budget noemen is wel handig.

Verder kan je beter voor een tweecilinder gaan dan een viercilinder als je 'm laat knijpen, want viercilinders zijn hoger in toerental pas goed (origineel) en daar worden ze net geknepen. De viercilinders komen veel meer tot hun recht in ongeknepen staat. Onderin is een tweecilinder dus krachtiger, of je moet iets van 900-1000cc hebben en dat geknepen hebben, maar dan nog zijn de tweecilindertjes op topsnelheid sneller (geknepen). Die CB waarop jij hebt gelest is een hele fijne motor hoor, maar je kan gewoon meer koppel hebben bij een lager toerental met een tweecilinder. De driecilinder zit er weer tussenin. Ik heb echt genoten ook van de Triumph Street Triple S660 en Yamaha MT-09 met A2-begrenzing.
het afknijpen wil ik liever achterwege laten. Ik zoek een a2 geschikte motor die ongeveer 30/35kw heeft met 2 cilinders (adventure/sport) voor 6000/7000 euro
 
Er is een heel topic over de CB500X, mocht je informatie zoeken. Ben er zelf in ieder geval erg blij mee ondanks dat ik mijn A heb en een 1000cc+ kanon zou kunnen rijden. :)
Waarschijnlijk ga ik de cb500x ook rijden:} maar wil zeker zijn dat er geen andere betere opties zijn. Waarom heb je niet gekozen voor een honda nc750x als ik vragen mag? Deze zou ik eventueel kunnen afknijpen. Ik ga trouwens ook de topic honda cb500x helemaal uitlezen, genoeg leesvoer zo te zien
 
Waarschijnlijk ga ik de cb500x ook rijden:} maar wil zeker zijn dat er geen andere betere opties zijn. Waarom heb je niet gekozen voor een honda nc750x als ik vragen mag? Deze zou ik eventueel kunnen afknijpen. Ik ga trouwens ook de topic honda cb500x helemaal uitlezen, genoeg leesvoer zo te zien
Vond zelf de NC minder tof om te zien en las met regelmaat dat de motor wat saai (lineair) kan zijn. Dat is alleen van horen zeggen. Tevens lijkt een tank dop onder het zadel me helemaal niks en wou ik geen DCT. Ben er overigens ook nooit meer op gaan proefrijden, was verkocht bij de CB500X.
 
De enfield 650 twins en de super meteor zijn ook a2 . Als je retro leuk vind misschien een optie?
 
het afknijpen wil ik liever achterwege laten. Ik zoek een a2 geschikte motor die ongeveer 30/35kw heeft met 2 cilinders (adventure/sport) voor 6000/7000 euro

Waarom zou je niet willen knijpen? Een tweecilinder knijpen merk je bijna geen verschil, alleen op de snelweg en dan ook alleen als je dan vol het gas open draait. Kan je na 2 jaar meteen mooi ontgrenzen als je ook voor je A gaat. Anders is de keus wel vrij klein als je wat redelijk recents zoekt. Als je voor adventure/sport wil gaan, wat vroeger waarschijnlijk 'allroad' heette en ook met twee cilinders, dan kom je al snel uit bij de Honda CB500X of de NC die al geopperd is. Je kan nog voor de Benelli TRK502 gaan, maar de kwaliteit en restwaarde van Honda ligt een stuk hoger. Een Kawasaki Verys-X 300 kan dan ook nog, maar een 500 heeft meer koppel.

Als het adventure of sport is, dan heb je wel wat meer keus, maar dan is het bijv. Honda CBR500R, Kawasaki Ninja 400 etc.
Toch blijf ik erbij om beter wat te kopen wat wel geknepen is, dan hoef je daarna ook niet direct op zoek naar een andere motor en heb je een motor terug die net nog even wat pittiger is. De Ninja 650 was voor mij de snelste A2-motor qua topsnelheid. Al heb ik natuurlijk niet alles gereden, maar wel veel.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha SZR, heerlijk geluid, goedkoop en het maximale wat je met A2 mag rijden.

Edit: de 660cc dan hé
 
Laatst bewerkt:
Aprilia Shiver 750CC? Die mogen als 35KW en zijn vaak ook terug geschroefd. Voldoende vermogen ook.
 
Waarom zou je niet willen knijpen? Een tweecilinder knijpen merk je bijna geen verschil, alleen op de snelweg en dan ook alleen als je dan vol het gas open draait. Kan je na 2 jaar meteen mooi ontgrenzen als je ook voor je A gaat. Anders is de keus wel vrij klein als je wat redelijk recents zoekt. Als je voor adventure/sport wil gaan, wat vroeger waarschijnlijk 'allroad' heette en ook met twee cilinders, dan kom je al snel uit bij de Honda CB500X of de NC die al geopperd is. Je kan nog voor de Benelli TRK502 gaan, maar de kwaliteit en restwaarde van Honda ligt een stuk hoger. Een Kawasaki Verys-X 300 kan dan ook nog, maar een 500 heeft meer koppel.

Als het adventure of sport is, dan heb je wel wat meer keus, maar dan is het bijv. Honda CBR500R, Kawasaki Ninja 400 etc.
Toch blijf ik erbij om beter wat te kopen wat wel geknepen is, dan hoef je daarna ook niet direct op zoek naar een andere motor en heb je een motor terug die net nog even wat pittiger is. De Ninja 650 was voor mij de snelste A2-motor qua topsnelheid. Al heb ik natuurlijk niet alles gereden, maar wel veel.
ik zag op motor forum dat dit vrij duur is. ja je kan hem begrenzen bij de dealer voor een paar honderd euro en dat is geen probleem. alleen de rdw is stervens duur. en als je hem na 2 jaar de begrenzer der af haalt ben je nog een keer de sjaak. hier citeer ik een bericht van een andere post:



Ik zat in dezelfde situatie als jij. Ik heb een Alpha Technik 35kW set besteld en die zelf op mijn motor gezet. Zo'n setje bestaat uit een aluminium dingetje, waardoor ik in mijn geval de gasstand maar half open kan zetten. Tevens zit er een sticker bij die je over je framenummer moet plakken zodat daar ook bij staat dat hij 35kW is, en een TÜV-certificaat.

Je motor is nu 35kW, maar nog niet op kenteken. Je kan twee dingen doen. Ik heb mijn motor verzekerd op het originele vermogen van 61kW na overleg met mijn verzekeringstussenpersoon, die meldde mij dat, als ik aan kan tonen dat de motor is teruggevoerd, dus door middel van dat setje, de verzekering geen uitkering kan weigeren.

Als je heel zeker wil zijn, het is namelijk nogal een grijs gebied, is het het beste om je motor om te laten keuren bij het RDW, maar dat kost 600 of 700 euro. Ik neem aan dat je hem na 2 jaar weer op vol vermogen wil gaan zetten, dus dan gaan de kosten wijd over de 1000 euro heen. Dat vond ik het niet waard.
 
Heel veel Ducati's kun je ook als 35kw versie kopen... Maarja, de meeste zijn geen vier cilinders... Valt sowieso te betwisten of 4 cilinders beter/fijner zijn. Sowieso niet altijd sneller zoals je in je eerste posts een beetje insinueert :+
https://www.ducati.com/nl/nl/35kw-modellen
Met de focus op vermogen heb je met een 4 cilinder bovenin de toeren meer power en over het algemeen een hogere top snelheid. Het karakter van een 4 cilinder is soepel en kalm, zit je echter hoog in zijn toeren dan reageert de motor net zo heftig al dan niet heftiger dan een 2 cilinder. Een rationele overweging is dat een 4 cilinder minder slijtage gevoelig is dan een 2 cilinder. O.a. de ketting en banden krijgen het zwaarder te voorduren bij een 2 cilinder namelijk.
 
maar bedankt voor alle suggesties ik ga alle motorfietsen eens goed bestuderen8-)
 
.
Als je heel zeker wil zijn, het is namelijk nogal een grijs gebied, is het het beste om je motor om te laten keuren bij het RDW, maar dat kost 600 of 700 euro. Ik neem aan dat je hem na 2 jaar weer op vol vermogen wil gaan zetten, dus dan gaan de kosten wijd over de 1000 euro heen. Dat vond ik het niet waard.
Is dat misschien de prijs van afvoeren via de dealer en keuren bij het RDW in totaal?
Ik heb vorig jaar een motor ingevoerd en de prijs van de keuring was minder dan €200,00.
 
Is dat misschien de prijs van afvoeren via de dealer en keuren bij het RDW in totaal?
Ik heb vorig jaar een motor ingevoerd en de prijs van de keuring was minder dan €200,00.
Ik vind het allemaal heel vaag. ik heb op de rdw site gekeken en die zeggen dat ze het gratis doen
dus ik denk dat de forums verouderd zijn ga denk rdw bellen. als het inderdaad gratis is zijn er veel meer opties voor mij :t

  • Kosten​

    Het aanpassen van het kentekenbewijs is gratis. De verklaring van de fabrikant is niet gratis. Neem hiervoor contact op met uw dealer.


 
Is dat misschien de prijs van afvoeren via de dealer en keuren bij het RDW in totaal?
Ik heb vorig jaar een motor ingevoerd en de prijs van de keuring was minder dan €200,00.

dat is iets anders dan een motor op ander kw zetten, dat kost(te) meer dan €400, en dat is zonder de dealerkosten voor het ombouwen!
 
1680772764001.png

wat een geld. en eerst moet je hem bij een motorzaak a2 maken dat ook 200/300 kost. en na 2 jaar hetzelfde rideltje overnieuw dus snap wel dat mensen dik over de 1000 gaan
 
Laatst bewerkt:
dat is iets anders dan een motor op ander kw zetten, dat kost(te) meer dan €400, en dat is zonder de dealerkosten voor het ombouwen!
Bij een importkeuring zijn ze ook vrij lang bezig, dus het was dan wel een mooi verdienmodel.
Motor uitvoeren en invoeren op 25 kW zal dan wellicht niet duurder geweest zijn. :')
 
Je bent net afgereden. Dat betekent dat je nog nauwelijks kan rijden (als we eerlijk met elkaar kunnen zijn). Het beste leer je rijden onverhard. Dat betekent dat je een lichte adventure-achtige motor nodig hebt, zoals Versys 300X, CRF300L Rally en dergelijke. Zo krijg je alle essentiele technieken onder de knie zonder bang te zijn dat je een peperdure motor gaat bekrassen.
 
ik rijd al 2 jaar een honda cbr125r dus ik ben een gemiddelde motorrijder met iets ervaring*O*
 
Ja en je hebt je tijdens je examen 2x bijna te pletter gereden. In een ritje van nog geen uur. Als dat de gemiddelde motorrijder is......
 
Terug
Bovenaan Onderaan