A2 rijbewijs nu zwaar motor rijbewijs

FamMaduro

MF'er
3 mei 2016
37
0
Hoofddorp
Hoe zit het precies

Mijn vrouw heeft een A2 rijbewijs gehaald na 2013
Maar zij mag niet op mijn zware motor rijden
Ze is ouder dan 24 maar heeft nog geen 2 jaar haar rijbewijs
Als ze bv nu haar rijbewijs wil halen voor zwaar
Moet ze theorie avb en avd opnieuw doen?
Of moet ze alleen een combinatie examen doen van avb/avd

Alvast bedankt voor de info
 
Het CBR heeft hierover wat informatie staan.

Hoe ik de regels interpreteer op basis van die informatie: Als je vrouw wacht tot ze twee jaar haar A2 heeft hoeft ze alleen maar het praktijkexamen verkeersdeelnemng opnieuw af te leggen voor onbeperkt A.

Als ze op basis van haar leeftijd nu al (dus binnen de twee jaar) het volledige A wil halen zal ze alle drie de examens (theorie, voertuigbeheersing, praktijk) moeten behalen.

Zie de CBR site (klik)
 
Daar waren we al bang voor dat ze eigenlijk
Alles opnieuw moet halen ondanks haar leeftijd maar nog
geen twee jaar haar A2 rijbewijs dus kan ze beter wachten
totdat ze 2 jaar haar A2 in haar bezit heeft
Scheelt dan toch twee examens
 
Ik zit enigszins met dezelfde keuze.

Ik ben 24, heb over 4 maanden 2 jaar m'n A2 rijbewijs, maar nog geen motor.
Heb destijds wel m'n rijbewijs gehaald om direct een motor te kopen, maar heb toen besloten andere zaken voor te laten gaan.

Ik twijfel over 2 opties:

Nu een <35kw motor kopen. Lekker gaan toeren, ervaring opbouwen, en daarna een keer m'n volledig rijbewijs te halen.

of

wachten tot ik 2 jaar m'n A2 heb, opnieuw afrijden voor A, en daarna een motor kopen.
Waarbij je meer keuze hebt, en prijzen relatief gunstiger zijn ivm kw restrictie.

sidenote:
Ik heb nog geen rijervaring naast m'n rijlessen, dit zou ik kunnen opvangen door een motor van een vriend te lenen, om zo niet een fortuin aan rijlessen te besteden. (uiteraard zal een aantal rijlessen nodig zijn om me voor te bereiden op het examen)

Enig advies?
 
Ik zit enigszins met dezelfde keuze.

Ik ben 24, heb over 4 maanden 2 jaar m'n A2 rijbewijs, maar nog geen motor.
Heb destijds wel m'n rijbewijs gehaald om direct een motor te kopen, maar heb toen besloten andere zaken voor te laten gaan.

Ik twijfel over 2 opties:

Nu een <35kw motor kopen. Lekker gaan toeren, ervaring opbouwen, en daarna een keer m'n volledig rijbewijs te halen.

of

wachten tot ik 2 jaar m'n A2 heb, opnieuw afrijden voor A, en daarna een motor kopen.
Waarbij je meer keuze hebt, en prijzen relatief gunstiger zijn ivm kw restrictie.
Onzin, er zijn zat motoren die standaard al <35 kw zijn, zonder enige beperking. Die worden dus niet goedkoper als jij ineens je "zware" rbw hebt.
sidenote:
Ik heb nog geen rijervaring naast m'n rijlessen, dit zou ik kunnen opvangen door een motor van een vriend te lenen, om zo niet een fortuin aan rijlessen te besteden. (uiteraard zal een aantal rijlessen nodig zijn om me voor te bereiden op het examen)

Enig advies?
Wat vind je belangrijk? Rijden of kijken naar het aantal KW? Als je die vraag kan beantwoorden, weet je wat je moet doen.
 
zat meer naar een begrensde motor op 25 kw te kijken, zoals XJ600 diversion.
Punt is dat je meer keus hebt bij een type motor, en daar relatief gunstiger uit kan komen, omdat je niet gelimiteerd bent aan motoren die zijn begrenst. c.q. minder oud/lagere km standen.

Zal altijd een kwestie zijn van rationeel vs verlangen.
 
Je wil gewoon rijden, dus ik zeg go go go. Je leeft maar één keer, en je weet nooit wanneer het eindigt. Wie weet gebeurt er straks iets stoms en lukt het later niet eens om een "zware" motor te halen. Ben je straks 83 en denk je: had ik maar....
 
Ik ga volgende week woensdag op voor mn A. Hoop dat ik slaag want heb mn A2(320cc R3) zondag verkocht en inmiddels 2 A motoren erbij staan 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan