A2 top tien lijst: alleen Sport, Naked en SM

robinjohnson623

ZAC Sport 600 #623
12 dec 2013
1.070
16
Groningen
ranker.com

Na het maken van mijn vorige topic waar je kunt stemmen op A1 motoren, nu ook een lijst met A2.
Aangezien het vorige topic veel op is gestemd hoop ik dat dit ook in dit topic zal krijgen! :9

Hierbij bied ik een link aan waar ik graag zou willen dat je instemt,
Ieder zijn eigen idee wat het beste is al heb ik wel een idee wat ik graag zou willen,
als je er zelf maar veel plezier van hebt dat is het belangrijkst :]

Hoop op deze manier een beter beeld te geven wat er op de markt is,
als het niet kan door eventuele type goedkeringen wil ik niet aansprakelijk worden gesteld..
Heb wel gekeken naar vermogen dus dat zou sowieso moeten kunnen.
Lijkt me leuk als je een stem dropt! *O*

Stem hier: A2 top tien lijst
gelieve alleen Sport, naked of SM motoren toe te voegen,
Het is heel simpel upvote elke motor die je goed vind en downvote elke motor die je slecht vind.

Lijst voor A1 motoren is ook op het Motor-Forum:
A1 top tien lijst: alleen Sport, Naked en SM
 
Laatst bewerkt:
JE KAN DUS STEMMEN OP ZO VEEL MOTOREN ALS JE WIL ZOWEL POSITIEF ALS NEGATIEF!

A2 top tien lijst
(zins laatste update)

  1. Kawasaki Z800/Z300 35kw ['14-now]
    [img=600]http://img2.rnkr-static.com/user_node_img/50044/1000860181/full/kawasaki-z800-and-z300-35kw-14-now-photo-u1.jpg[/img]



    [*] Yamaha YZF-R3 ['15-now]
    [img=600]http://img2.rnkr-static.com/user_node_img/50032/1000635064/full/yamaha-yzf-r3-photo-u1.jpg[/img]



    [*] Kawasaki Ninja 300 ['13-now]
    [img=600]http://img3.rnkr-static.com/user_node_img/50044/1000860194/870/kawasaki-ninja-300-13-now-photo-u1.jpg[/img]



    [*] Triumph Street Triple 675 35kw ['07-now]
    [img=600]http://img1.rnkr-static.com/user_node_img/50043/1000859426/full/triumph-street-triple-675-35kw-06-now-photo-u2.jpg[/img]



    [*] Honda CBR650F 35kw ['14-now]
    [img=600]http://img2.rnkr-static.com/user_node_img/50044/1000860956/870/honda-cbr650f-14-now-photo-u1.jpg[/img]



    [*] Honda CBR500R ['13-now]
    [img=600]http://img3.rnkr-static.com/user_node_img/50043/1000859423/870/honda-cbr500r-13-now-photo-u1.jpg[/img]



    [*] Yamaha MT-07/03 35kw ['14-now]
    [img=600]http://img3.rnkr-static.com/user_node_img/50042/1000831103/full/yamaha-mt-07-and-03-35kw-14-now-photo-u2.jpg[/img]



    [*] MV Agusta F3 675 35kw ['12-now]
    [img=600]http://img2.rnkr-static.com/user_node_img/50032/1000635076/full/mv-agusta-f3-675-12-now-photo-u1.jpg[/img]



    [*] KTM RC 390/200 ['14-now]
    [img=600]http://img1.rnkr-static.com/user_node_img/50043/1000859430/870/ktm-rc-390-and-200-35kw-14-now-photo-u1.jpg[/img]



    [*] KTM Duke 690/390/200 35kw ['94-now]
    [img=600]http://img2.rnkr-static.com/user_node_img/50043/1000859428/870/ktm-duke-690-and-390-and-200-35kw-94-now-photo-u1.jpg[/img]



























Ben je het niet eens stem gewoon op jouw favoriete motoren :]

[edit]Deze lijst is bijgewerkt op Zaterdag 5 Mei 2016[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Van alle recent uitgebrachte modellen is de R3 mijn favoriet. De R3 is mooier, iets lichter en sneller dan de Ninja en comfortabeler dan de RC390.
 
De R3 mag er ook wel tussen inderdaad.

Nee voor de mooiste A2 klap ik vol op de MV Agusta. Deze 3 pitter is subliem, echt ondergewaardeerd. Op de Motorbeurs Utrecht stond deze prachtfiets naast de MV Agusta F3, die op aanvraag bij MV op 35kw geleverd kan worden. Let dan wel op dat je je portomonee meeneemt want dit geintje kost je dan wel €14.000

http://www.sportrider.com/sites/spo...1/2015-mv-agusta-f3-800-red.jpg?itok=FzEI-p6E

Helemaal mee eens heb zelf ook even op deze verschrikkelijk mooie motor gezeten op de motorbeurt Utrecht, :9~
dit zie ik ook als mijn favoriet alleen ik heb niet zo'n grote portemonnee helaas..
Heb je ook al gestemd op de lijst? :)
 
Laatst bewerkt:
Wat doet de MT-09 in het lijstje eigenlijk?

MV Agusta's zijn erg leuk en mooi, maar ook oh zo snel in die begrenzer. Je draait het gas open en je zit alweer op 160km/u (top).
 
Wat doet de MT-09 in het lijstje eigenlijk?

MV Agusta's zijn erg leuk en mooi, maar ook oh zo snel in die begrenzer. Je draait het gas open en je zit alweer op 160km/u (top).

Ik heb veel tijd in het zoeken van de motoren, bouwjaar, plaatjes, minder als 70kw origineel.
heb dus niet gekeken of alle motoren 2e type goedkeuring hebben, als dit niet zo is pas ik het wel even aan ;)

EDIT: maar ik denk dat ik inderdaad een foutje heb gemaakt met de MT-09.. :X
deze heeft 86KW, en ik denk dat ik toen niet goed had gekeken en dacht dat het PK's waren.
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog niet gestemd maar heb dat nu wel gedaan. Jullie hadden het misschien niet verwacht, maar ik heb heel erg verassend voor de R3 gekozen. Nee het is gewoon een heerlijk apparaat, net gewoon omdat het kan even de hele regio tussen Den Haag en Amsterdam (incl. Bollenstreek) doorgereden. Ook veel bekijks gehad en leuke reacties :)
 
Wat doet die Street Triple er trouwens bij?
Volgens mij zit dat ding wel boven de 70kw...

Zelfde trouwens voor de GSX750F, volgens mij moet dat de 600F zijn
 
Laatst bewerkt:
Wat doet die Street Triple er trouwens bij?
Volgens mij zit dat ding wel boven de 70kw...

Zelfde trouwens voor de GSX750F, volgens mij moet dat de 600F zijn

Je kan hem nu uit de fabriek kopen van Triumph met 35kw daarom staat hij er in :)
zou wel tof zijn als ze dit ook met de Daytona zouden doen.

en volgens mijn bron heeft het uit het aangegeven bouwjaar Suzuki 69kw en dus kan deze worden terug gevoerd.
 
Ik had nog niet gestemd maar heb dat nu wel gedaan. Jullie hadden het misschien niet verwacht, maar ik heb heel erg verassend voor de R3 gekozen. Nee het is gewoon een heerlijk apparaat, net gewoon omdat het kan even de hele regio tussen Den Haag en Amsterdam (incl. Bollenstreek) doorgereden. Ook veel bekijks gehad en leuke reacties :)

Je weet dat je op meer als een motor kan stemmen toch :X
toch snap ik wel dat de R3 erg geliefd is..
was toen ik er op zat niet helemaal overtuigd maar zou graag een keertje met een proefrit willen,
ondervinden wat deze motor nu zo geliefd maakt.
 
Je kan hem nu uit de fabriek kopen van Triumph met 35kw daarom staat hij er in :)
zou wel tof zijn als ze dit ook met de Daytona zouden doen.

en volgens mijn bron heeft het uit het aangegeven bouwjaar Suzuki 69kw en dus kan deze worden terug gevoerd.

Ohja, ik zie het al..
Alleen de eerste modellen zaten boven de 70kw, de nieuwere net er onder :X
 
Je weet dat je op meer als een motor kan stemmen toch :X
toch snap ik wel dat de R3 erg geliefd is..
was toen ik er op zat niet helemaal overtuigd maar zou graag een keertje met een proefrit willen,
ondervinden wat deze motor nu zo geliefd maakt.

Ik denk dat ik ondanks dat ik A2 heb toch gewoon het gevoel van een supersport wil. Ondanks het vermogen niet echt in de buurt komt van een volwassen fiets is verder het karakter wel aardig in de richting. Natuurlijk rem je met één schijf, natuurlijk heb je vergeleken met een literfiets héle dunne bandjes en natuurlijk weegt het slechts 170kg. Bochtjes pakken gaat anders wel erg lekker met de R3.

Motortje kost €5999 excl. leges, is voor de gemiddelde A2'er een bak met geld. Even wachten en ze gaan voor €5500/5600 weg. Een maat van me heeft een Ninja 300 en die motoren gaan inmiddels voor een stuk minder weg (2013 model). 21cc Minder maar echt niet waarneembaar als je het mij vraagt
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik ondanks dat ik A2 heb toch gewoon het gevoel van een supersport wil. Ondanks het vermogen niet echt in de buurt komt van een volwassen fiets is verder het karakter wel aardig in de richting. Natuurlijk rem je met één schijf, natuurlijk heb je vergeleken met een literfiets héle dunne bandjes en natuurlijk weegt het slechts 170kg. Bochtjes pakken gaat anders wel erg lekker met de R3.

Motortje kost €5999 excl. leges, is voor de gemiddelde A2'er een bak met geld. Even wachten en ze gaan voor €5500/5600 weg. Een maat van me heeft een Ninja 300 en die motoren gaan inmiddels voor een stuk minder weg (2013 model). 21cc Minder maar echt niet waarneembaar als je het mij vraagt

Hmm ja als je het zo zegt kan ik het inderdaad wel begrijpen :Y
Maar dat verschil merk je toch ook niet omdat ze beide precies 35kw zijn?
Ik geloof dat de R3 orgineel 35,7kw maakt, maar weet het niet zeker O-)

Wel lekker dat het toch goedkoper word ik denk trouwens niet dat ik een 300 ga kopen,
mij nog te duur en er zijn genoeg goeie andere fietsen voor A2 met andere cc inhouden.
 
Laatst bewerkt:
Heb even op het internet gezocht,
alles is op het achterwiel gemeten met een dyno dus zal wel iets in KW meer zijn in het motorblok.
hieronder heb ik het omgerekend naar KW en dit zijn de HP nummers in een grafiek:

MOTORCYCLISTONLINE: DYNO TEST | 2015 SMALL SPORTBIKE SHOOTOUT

Honda CBR300R - 20,66kw
Kawasaki Ninja 300 - 25,74kw
KTM RC390 - 30,21kw
Yamaha R3 - 27,83kw
 
Laatst bewerkt:
Opgave op kentekenbewijs is natuurlijk op de krukas, dus 31kW bij de R3. Uit het hoofd 29kW bij de Ninja 300.
 
Laatst bewerkt:
(Eerste post!)

De dag van mijn A2 examen komt steeds dichterbij. Ik ben druk aan het vergelijken via internet en in de plaatselijke motorwinkel om een mooie eerste bike uit te zoeken.

Naast alle eerder gemaakte vergelijkingen vindt ik het belangrijk dat een motor een groot deel van zijn waarde heeft behouden als ik (na normaal gebruik) over twee jaar voor een A motor ga.

Ik denk dat een nieuwe +/-300 CC als de R3, Z300, Ninja 300 en Duke 390 nog steeds erg in trek zal zijn over twee jaar. Deze motoren sluiten naar mijn idee perfect aan op het A2 rijbewijs.

Koop een willekeurige 60-70 kw motor en je betaalt voor iets waar je geen gebruik van kan/mag maken. Oke, je bent wel gelijk voor de eerst komende 4 jaar klaar, maar daarna is zelfs die 60-70 kw misschien niet meer voldoende.

Denkt iemand hier anders over??
 
60-70kW niet voldoende? Ik heb al 15 jaar mijn rijbewijs en heb nu ook maar 35kW. Veel motorrijders met 100+ pk motoren kunnen die dingen niet volledig de baas. Waar smijt je alle pk's op het wegdek? Op het circuit wel, maar op de openbare weg? Dan blijven er altijd knollen op stal staan.
De motoren zijn ook zwaarder, dus de kleintjes halen ze op bochtige wegen in, tot er weer een lang recht stuk komt. Maar hard rechtdoor kan iedereen.

In principe is 35kW genoeg voor in het openbaar. Meer is leuk, maar onnodig. Veel koppel is wel leuk. Met name onderin.

De 300tjes zijn leuk ,maar vergeet de Kawa Z250SL niet. Heb 'm nu staan... wat een onwijs gaaf ding is dat! Lekker licht, smal en vlot zat. Ook op de snelweg kan je goed meekomen. Ok, een Z300 is krachtiger en maar 500 euro meer, maar ik blijf er bij.. die Z250SL is erg leuk! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik wil waarschijnlijk een CBR kopen maar eerst een Ninja aangezien ik de CBR niet meteen kan betalen. :9


Ninja 250? de ninja 300 is ongeveer evenduur toch? of zijn die 2e hands leuk te krijgen?
eigenlijk niet zo opgelet ik wist dat ik de cbr wou hebben. 2e hands opgezocht voor leuk geld :Y
 
60-70kW niet voldoende? Ik heb al 15 jaar mijn rijbewijs en heb nu ook maar 35kW. Veel motorrijders met 100+ pk motoren kunnen die dingen niet volledig de baas. Waar smijt je alle pk's op het wegdek? Op het circuit wel, maar op de openbare weg? Dan blijven er altijd knollen op stal staan.
De motoren zijn ook zwaarder, dus de kleintjes halen ze op bochtige wegen in, tot er weer een lang recht stuk komt. Maar hard rechtdoor kan iedereen.

In principe is 35kW genoeg voor in het openbaar. Meer is leuk, maar onnodig. Veel koppel is wel leuk. Met name onderin.
:Y Ik heb nu een 70+kW fiets en het is leuk, maar eigenlijk natuurlijk volkomen nutteloos. Zodra je even een paar seconden het gas opendraait rij je snelheden waarmee je direct je rijbewijs kwijt bent, mocht je gesnapt worden. Toch zou ik mijn huidige fiets niet willen verkopen, maar mocht er een moderne 250cc 4cilinder (aka moderne CBR250RR ofzo) gemaakt worden zou ik die er stiekem best naast willen hebben. Constant dat ding enorm in de toeren knallen en toch niet zo heel hard gaan, het lijkt me prachtig :9
 
Nou, die CBR250RR liep toch ook wel ergens 180km/u ofzo.
Ik had vorige week de Kawasaki Z250SL. 1-pitter. Heel erg leuk. Ook lekker hoogtoerig (voor een 1-pitter gaat deze tot 10.500tpm) knallen en niet superhard gaan. Loopt 150-160km/u op top. Lastig om je rijbewijs mee kwijt te raken.

Ik zie geen 250cc 4-pitter nog komen. Iets importeren uit Engeland... Honda Hornet 250 ofzo.

De boetes zijn gewoon erg hoog en wat moet je dan met een supersnelle motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan