A4 Den Haag politiecontrole

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.340
16.190
Ik rij net Den Haag uit richting de A12/A4 over de Utrechtsebaan.
Er zijn twee, drie banen afgezet, ik rij door/langs de file.
Ineens komt er een busje van rechts haaks invoegen.
Daar reageer ik op en haal hem voor mijn eigen veiligheid rechtsom in.
Gelijk stond er in de verte voor me een agent te zwaaien dat ik moest stoppen, jij krijgt een bekeuring waren zijn eerste woorden toen ik voor zijn neus stond.

Na de preek, rijbewijs overleggen en notities, verklaring, etc kon ik verder.
Maar verderop zag ik ook controles langs dezelfde weg.
Dus pas op met filerijden nu rond Den Haag van en naar het centrum / A12/A4.

full
 
Laatst bewerkt:
Hmm daar rond een uur of 19 nog gereden. Niks van gemerkt...
Ik hoor net van mensen die daar in de auto stonden dat er een ongeluk was gebeurd en dat de Utrechtsebaan van voor tot achteren naar een enkele rijbaan werd geleid.

Bij het voorbijrijden om 22.00 zag ik zelf maar één zwarte SUV staan en er waren geen sporen of olie op de weg. :)
(Wel weer agenten over de hele Utrechtse baan verspreid die het zaakje in de gaten hielden, dus het was nergens toegestaan om te passeren)

Edit: dit is van de ochtend inderdaad. :? :? :?

full


Blijkbaar waren ze aan het wachten voor spooronderzoek???
Of beschermden de mensen die het moesten doen extra nauwkeurig..
Ze zullen wel orders gehad hebben. :)

Naar mijn idee voerden ze niets uit op dat moment.
En ik zag amper mensen rond de afzetting..

Waar heb je dan een bekeuring voor gekregen? Rechts inhalen in een file?
Ik heb het niet gevraagd, want ik was compleet verrast over deze kwestie.
Hij had het over gevaarlijk rijden. :? En kwam met een preek zoals op de tv..

Maar ik week juist uit voor een bus die al te enthousiast naar links kwam.
De motorrijder voor mij die dook wel in dat gat tussen auto en bus, ik hield al ruim afstand en reageerde direct uit veiligheid om de bus buitenom te passeren.
Daar was geen verkeer en hoopje auto's.
Dat zou leip zijn, want dat is toegestaan, aangezien het bij lage snelheid gebeurt.
Verkeer van rechts komt er later bij, terwijl verkeer van links al honderden meters van drie naar twee banen moest gaan.
Op het punt waar het invoegende verkeer erbij kwam moest alles gelijk één rijbaan worden(!)

Dat was erg ongelukkig gekozen en resulteerde in een verkeerschaos. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja precies, ik vind dit maar een raar verhaal van die agent.
Hij zag mij pas op het laatste moment achter die bus vandaan komen.
Maar ze hebben het zo snel opgezet dat er een chaos ontstond bij de plek van het invoegende verkeer.
Die bus probeerde in een gaatje te duiken, rijder voor me werd er bijna afgereden, ik ging dus buitenom.
De agent had geen andere motor gezien, maar we reden daar met zijn drieën. (De anderen waren doorgereden)
 
Volgens de letter van de wet zal ik wel fout zijn. :Y

Maar ik wilde toch even waarschuwen met welke argusogen het motorrijdende verkeer werd bekeken.

De Utrechtsebaan stond van voor tot achteren stil, dat is wel een kilometer of drie, vier?

Dit verhaal is misschien nog wel het duidelijkst:
full
 
Laatst bewerkt:
Gelijk stond er in de verte voor me een agent te zwaaien dat ik moest stoppen, jij krijg een bekeuring waren zijn eerste woorden toen ik voor zijn neus stond.

Fijne goedgemanierde vent trof je dan. Alsof je net een grof strafbaar feit hebt gepleegd... B|
 
Was overdag, Harnaschpolder.
Ik zie net dat de melding op P2000 van negen uur in de ochtend is. Apart!
Zouden ze er om tien uur in de avond alles hebben afgezet i.v.m sporenonderzoek. :? :?
 
Laatst bewerkt:
Meld je ook even op flitsservice.nl, daar kan je vast beter geholpen worden :Y Het verhaal is wel maf inderdaad.
Stokoude site, ik wist niet dat ze ook een forum hadden.
Wie niet waagt, die niet wint. :t (Niet erg anti motor? :+ )
 
Laatst bewerkt:
Stokoude site, ik wist niet dat ze ook een forum hadden.
Wie niet waag, die niet wint. :t (Niet erg anti motor? :+ )

Nee helemaal niet, zitten meer motorrijders. Wel erg anti-alcohol en anti-drugs, maar ook die stakkers worden geholpen ;)

edit: jammer alleen dat je nog niet weet waarvoor geschreven is. Als het rood kruis is, is ie lastig te verdedigen. Als het rechts inhalen is, er is een user genaamd 'Feitelijk' die allemaal scripts heeft om de publieke databases wbt verkeerslast (en afkruisen van rijstroken) te queryen, en daar grafiekjes/plaatjes uit maakt. Hij kan je helpen met aantonen dat de verkeerslast die avond dusdanig was dat je in de file stond en dus rechts mocht inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat de melding op P2000 van negen uur in de ochtend is. Apart!
Zouden ze er om tien uur in de avond alles hebben afgezet i.v.m sporenonderzoek. :? :?

Mogelijk, of er was een ander ongeval.
Rode kruizen zijn in ieder geval heilig, die negeren wordt als doodzonde gezien.
Vooral omdat negeren nog wel eens ernstig afloopt.
Mocht je daadwerelijk een bekeuring thuis krijgen dan kun je evt. bij de rechter je verhaal doen.
Waarom je er voor koos begrijp ik nml wel, alleen heb je daar verder niets aan. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan