A6, door de file of erlangs?

Door de file of erlangs ?

  • Doorheen !

    Stemmen: 32 88,9%
  • Erlangs !

    Stemmen: 4 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    36

Ardbeg

MF'er
29 aug 2003
173
0
Almere
Zoals diverse provinciegenoten (Flevoland) maak ik veelvuldig gebruik van m'n motor om naar m'n werk te komen. Helaas betekend dit veelvuldig file rijden op de A6 richting
Amsterdam.

Ter hoogte van Almere is er links van de meest linkse belijning nog een flinke strook asfalt. Het valt mij op dat van alle motorrijders die ik zie ongeveer 50% gebruik maakt van deze strook en 50% "gewoon" tussen de file door rijdt.

Persoonlijk begin ik ook steeds meer gebruik te maken van die "extra" strook asfalt
omdat dit de veiligere optie lijkt. Ik denk echter, weet bijna wel zeker, dat dit niet toegestaan is.

Wat zou jij doen, tussen de file door of geheel links langs de file rijden :?
 
Tussen de file door rijden mag. Over de "redresseerstrook" rijden mag idd niet (en kan je een bon voor krijgen).
 
Ik denk dat ook meetelt op welke manier je gebruik maakt van die extra strook. Ook al zou je daar niet mogen rijden: het lijkt me veiliger om erlangs te rijden dan er tussen door. Als je dat dan op een manier doet (gering hogere snelheid / hetzelfde voordeel behalen) dan kan ik me niet voorstellen dat Baksteen en co daar moeilijk over gaan doen.

...hoewel...???...
 
ten eerste is het gewoon verboden en ten tweede geeft het alleen verwarring (en misschien nog meer irritatie)
de meeste automobilisten weten dat er motorrijders tussendoor komen en houden daar dan ook rekening mee (soms niet :( ) ik zet m'n auto meestal erg ver naar links (op de linkerbaan dan he) maar dan komt er dus ineens een eikel links voorbij die bijna je spiegel eraf ragt.
 
Tussen de file door rijden mag. Over de "redresseerstrook" rijden mag idd niet (en kan je een bon voor krijgen).
Mogen en gedogen zijn twee verschillende dingen. Het MAG evenmin, maar het wordt gedoogd. Als 't echter tijdens zo'n actie kraakt en knarst, zit je per definitie fout.
 
ten eerste is het gewoon verboden en ten tweede geeft het alleen verwarring (en misschien nog meer irritatie)
de meeste automobilisten weten dat er motorrijders tussendoor komen en houden daar dan ook rekening mee (soms niet :( ) ik zet m'n auto meestal erg ver naar links (op de linkerbaan dan he) maar dan komt er dus ineens een eikel links voorbij die bijna je spiegel eraf ragt.

Dat was precies mijn gedachte toen ik de eerste keer motorrijders die strook zag gebruiken. Echter die strook is erg breed, al zou je met de auto een stukje over de lijn staan dan blijft er nog meer dan voldoende ruimte over.

Ik vind het eigenlijk wel ideaal.....waarom dit niet invoeren als motor-rijstrook :9
 
Mogen en gedogen zijn twee verschillende dingen. Het MAG evenmin, maar het wordt gedoogd. Als 't echter tijdens zo'n actie kraakt en knarst, zit je per definitie fout.
Misschien moet je toch maar 'ns opnieuw je theorietje gaan halen...
Hier zijn al zoveel topics over geweest. Tussen de file doorrijden MAG tegenwoordig... om precies te zijn: al een hele tijd.
 
ik ga er door heen waqnt dat is veel leuker met 80 door de stilstaande file, mar als ik snel moet zijn kan ik dat kleine stukje asfalt ook wel gebruiken.
later van marvin
 
Ik rij daar ook elke dag, en gewoon tussen de file door.
Die strook links bij de vangrail gebruik ik niet.
Ten eerste mag het gewoon niet en ten tweede ligt het er vol vuil waardoor de kans op problemen groter word.
En zoals gezegd het brengt automobilisten enkel maar in de war omdat die je daar niet verwachten.

En denk jezelf eens in als er een ander netjes tussen de file rijdt en er wijkt een auto uit naar links terwijl jij er aan komt.
Er is best zat ruimte misschien, maar denk dat je best wel heel erg schrikt.
En daarbij sommige automobilisten wijken heel erg overdreven uit zodat ze bijna met de spiegels de vangrail kussen.
 
Zeg, op watvoor fietsen rijden jullie? Ik rijd er daags Lelydorp-Weesp en vice versa, maar ik heb nog NOOIT iemand over het linkerdeel naast de rijstrook zien rijden, persoonlijk pak ik altijd de meest linkse rijstrook tussen de file door, ik vind dat automobilisten momenteel vrij veel rekening houden met ons motorrijders, getuige de soms erg brede strook tussen de2 rijen auto's. Als er dan mensen zijn die er links langs gaan, dan krijg je aleen verwarring. Het gebeurt me nu dagelijks dat ik 80 km haal tussen de file door, puur vanwege de ruimte die men geeft. Laten we dat niet verprutsen.
Ik rij op een donkergroen/zwarte K1100LT trouwens.
 
Er doorheen. Vroeg reed ik nog wel eens op de hoge ring, maar tegenwoordig alleen nog maar A6 met de motor. Daar heb je veel meer ruimte. En ook ik heb een hekel aan de motorrijders die over de redresseerstrook rijden. Ik weet dat je als automobilist soms schrikt, omdat je 'm daar niet verwacht en juist extra links rijdt om de motorrijder de ruimte te geven. En sinds 1991 is het toegestaan om in te halen over dezelfde rijstrook bij lage snelheden. Op basis daarvan mag je als motorrijder door de file heen.
 
hehe filerijden is hier pas schitterend (valencia,spanje) alle motor en motorscooterrijders doen hier maar wat en beschouwen 100 km/h nog als een file :P
 
Ik rij ook elke dag op dat stuk. Almere Stad-oost tot aan Amsterdam.

Ik rij altijd netjes door de file heen, de A6 is erg breed, en auto's staan bijna altijd wijd uiteen. Totdat er zo'n eikel links van de file gaat rijden, Vorige week bijna een keer van mijn fiets gereden omdat een blik bonen uitweek voor een BMW rijder die over dat linkerstuk reed.
Het mag iid niet volgens de spelregel. Daarbij ligt daar zoveel rotzooi en dat wil je niet in je banden hebben. Tis verwarrend voor blikken en er in het midden voldoende ruimte!

De A6 is heel motorvriendelijk, en idd automobilisten houden op dat stuk heel erg veel rekening met motorrijders, itt de A1 en A10. Altijd lekker veel ruimte daar. En ik rij er af en toe ook wel 80km/h omdat ik er dan helemaal geen erg in heb!!!

Oh ik rij een Zwart/Zilveren ZX6R (zie avatar)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jullie allebei wel eens zien rijden volgens mij, alleen dan de andere kant op...ik heb geen stickert meer btw. :+
 
...Totdat er zo'n eikel links van de file gaat rijden, Vorige week bijna een keer van mijn fiets gereden omdat een blik bonen uitweek voor een BMW rijder die over dat linkerstuk reed...
:^
Zijn er eindelijk een paar koekblikken gewend dat ze op de middenstrook ingehaald kunnen worden, komen ze links weer voorbij scheuren! Ga jezelf in koekblik na, kijk jij in je linkerspiegel als je op de linkerbaan rijdt?
Ik ken de A6 ook, kom er vrij weinig en heb er ook nog nooit (met de motor) in de file gestaan, maar ik zou ook de middenstrook pakken.
 
Tja, zo kom je ook regelmatig groepjes tegen waarvan bijvoorbeeld de eerste 3 motoren keurig tussen de 2 meest linkse rijen door sturen en 1 tussen de 2 rechtse rijen |(

Gelukkig vandaag geen file....... :]
 
Er doorheen wordt gedoogd, er links langs niet...je moet bij beide manieren goed op blijven letten en ik zou zeggen, rij bij beide manieren niet te hard...misschien dat de plisie je dan laat rijden (als je links rijd)...

Ik heb "erdoorheen" gestemd, omdat dat dus mag en je waaschijnlijk minder ergeninssen e.d. van de automobilisten krijgt...maar voor jezelf lijkt links me wel fijner en veiliger...

Groet
 
Er doorheen wordt gedoogd,
Neee-heeeeeee ;(

Er doorheen is toegestaan. punt.

als zelfs motorrijders het niet weten wat moeten we dan niet van koekblikkers verwachten '( '(

...maar voor jezelf lijkt links me wel fijner en veiliger...

Groet
Ook nee. Koekblikkers beginnen het eindelijk te leren en ruimte vrij te laten. Als er dan idioten links gaan inhalen wordt het weer een zooitje. Bovendien wordt dan ook het draagvlak onder koekblikkers kleiner ("die motorrijders doen maar wat") en gaan ze met niemand meer rekening houden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan