[aaarrggghhh] motor dood :S :(

MechanicalAnimal

MF veteraan
4 dec 2002
7.340
0
Nijkerk
rijd ik lekker een stukkie over de dijk naar lelystad...... :]
verlies ik ineens trekkracht..."wat nu dan" denk je bij jezelf...
ff versnelling terug...nog nix....
huh??...lege tank maybe??..ff op reserve proberen dan maar...

plots houdt hele gixxer het heulmaal voor gezien...ik glibber en glij
een parkeerhaven in....kijk naar beneden...nondeju... ov-er-al olie
hele achterband onder de olie...
what the fuck is dit ;( ......

ff dealer gebeld in Drachten (Noord Motors)....ff probleem beschrijven
..volgens Rob (monteur) klonk het als garantie (kzat nog binnen me 6 maanden bovag...fingers crossed dus maar)..vandaag ff foon gehad van Stef de baas ...
"ik hoorde dat jij een probleem had??...kan ik morgen langskomen om de motor te
halen"....goeie service of wat *D

ze komen haar vrijdag al halen :}

nou maar hopen dat het onder garantie valt.

klinkt bovenstaand probleem trouwens iemand bekend in de oren??
advies en/of steunbetuiging zeeeeeer welkom ;)
 
Heb je nog niet gekeken WAAR al die olie vandaan komt?

Suuk6 ermee iig...
(je hebt die olie toch wel ff opgeruimd, strax gaat er iemand op zn bek daardoor)...
 
Heb je nog niet gekeken WAAR al die olie vandaan komt?

Suuk6 ermee iig...
(je hebt die olie toch wel ff opgeruimd, strax gaat er iemand op zn bek daardoor)...

Of in ieder geval de juiste autoriteiten ingeschakeld om die zooi van de weg te halen?
 
Heb je nog niet gekeken WAAR al die olie vandaan komt?

Suuk6 ermee iig...
(je hebt die olie toch wel ff opgeruimd, strax gaat er iemand op zn bek daardoor)...

lag gelukkig geen olie-spoor op de weg....snelheid was te hoog om
spoor te vormen....alleen op de parkeerplaats lag olie en nadat ik ben
weggehaald door me pa met een geleende trailer in het holst vd nacht
(thanx aan politie lelystad :} ) hebben we olie opgeruimd en zand
gestrooid...

enne "waar" de olie vandaan kwam?...k heb twee linkerhanden dus verder dan ff met maglite tussen me kappen doorschijnen en kijken of ik geen immense scheur in me blok had ofzo kom ik niet....

ben blij dak nog leef man.....olie+180/55 ZR17 = big no no
 
Ik heb geen goeie ervaringen met noord uit Drachten.
Dikke ********* die baas.
Ik stond met hem te onderhandelen voor een prijs van een motor an 2050 pleuro wou die me er 50 euro maximaal af doen.

Heb hem gezegt suc6 met verkopen en het beste.
 
Ik heb geen goeie ervaringen met noord uit Drachten.
Dikke ********* die baas.
Ik stond met hem te onderhandelen voor een prijs van een motor an 2050 pleuro wou die me er 50 euro maximaal af doen.

Heb hem gezegt suc6 met verkopen en het beste.
Tja het moet gezegd dat bij een prijs van 2050 er natuurlijk niet veel meer van af kan over het algemeen... maar ja, ik ken ook het specifieke geval niet.
 
mazzl dat hij niet meer zo goed op het gas reageerde, anders had je een beste zwieper gemaakt met meer schade. ;(
suc6 ermee.
 
Heb pas ook een zooi olie verloren,
olieaftapplug revet vergeten en de plug is er toen uitgetrilt.
Maar zo'n fout maak ik nooit meer :) .

MZZL'Z Spank
 
Ik heb geen goeie ervaringen met noord uit Drachten.
Dikke ********* die baas.
Ik stond met hem te onderhandelen voor een prijs van een motor an 2050 pleuro wou die me er 50 euro maximaal af doen.

Heb hem gezegt suc6 met verkopen en het beste.
Boeie :Z , daar gaat dit topic toch helemaal niet over. :z
 
Ik heb geen goeie ervaringen met noord uit Drachten.
Dikke ********* die baas.
Ik stond met hem te onderhandelen voor een prijs van een motor an 2050 pleuro wou die me er 50 euro maximaal af doen.

Heb hem gezegt suc6 met verkopen en het beste.

wat nou slechte ervaring. Als hij al scherp was met de prijs vindt ik het niet gek dat hij er niet vanaf wou doen. Hij mag vragen wat hij wil, en dan is aan jou de keuze of jij het doet of niet. (vraag en aanbod)

persoonlijk vindt ik het wel netjes dat ze de dag later de motor al willen ophalen. Ik hoop dat hij net zo snel gemaakt is ken de topicstarter lekker :]
 
Het klinkt als een zuiger die lek is. Vermogen valt weg -> veel olie verloren = dikke problemen. Ik hoop voor je dat het onder de garantie valt als het je zuiger is. Ik ben er vandaag van herstelt en ben alleen al aan materiaal 650 euro kwijt. 'k heb gelukkig alles zelf kunnen doen dus dat scheelde me ook weer 500 euro minimaal aan arbeidskosten.

Succes
 
Mijn buurman van 10huizen verder ook gehad met zijn Gixxer 750 uit '99 aftapplug losgetrild. Safe heeft het toen netjes opgelost.
 
thanx guys....voor de replies...
ze is vandaag opgehaald door de baas van Noordmotors...

....zo te lezen ken er dus van alles aan de hand zijn..
losgetrild olieplugje/dopje/afdek/anti-lekdinges...tot
lekke zuigers wat dikke ellende inhoud....

anyway khoop het gauw te horen van ze....
thanx again

enne oftopic over onderhandelen over prijzen e.d. maakt nie
uit...k wou graag ff verhaal kwijt wat er gebeurd was..
was namelijk best geschrokken toen het gebeurde en baal
dat mijn mooie Gixxer stuk is

maar ze zal vast wel gerepareerd kunnen worden *D
 
Afgelopen week reed ik tussen westkapelle en zoutelande, komt er een Blackbird me tegemoet.
Ineens gaat 'ie langs de weg staan en kijkt onder zijn motor, dus ik ff stoppen. Wat was nou het geval? De man had zijn motor net nieuw gekocht en kwam net terug van z'n 1000KM beurt. o.a. de olie was ververst, maar de monteur was vergeten de olieaftapplug vast te draaien. Ineens liep alle olie eruit. Alles op z'n achterband, spatbord, achterveer enzovoorts. Alles begon te glijden en een grote blauwe rookwolk hing achter zijn motor. Dat was weer een bijna dood ervaring voor de beste man.

Ik vind het overigens te gek voor woorden dat wanneer je olie verliest en je geen doden op je geweten wilt hebben dat je dan 100'den euro's kwijt bent aan brandweerkosten |( |( |( |( |(

Wel heb ik weer een goede reden om voortaan altijd zelf mijn olie te verversen, wat ik sowieso altijd al deed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan