Aalt Toersen wil het 50cc wereldsnelheidsrecord verbeteren

En Aalt heeft het wereldrecord binnen *O* *O* Nog niet te lezen op de site ze krijgen de nieuwsbrieven niet geplaatst vanuit de USA.

Nu op naar volgend jaar om het af te maken met de Sigaar!

Er staat in het laatste nummer van Moto73 ook een mooi artikel over.
 
Hij zou het ook nog eens op z'n oude kunnen proberen:
1.jpg

Kreidler van Veen race motor - Kreidler van Veen racemotor te Boxmeer - BVA Auctions - online veilingen
 
Waar was dat voor dan de racing days?
Een doodgewone circuitdag.
Maar qua acceleratie vond ik het wel gevaarlijk dat hij er tussen reed.
Een 50cc GP racer haalt het niet bij een ZX-10R :+ (zelfs niet de snelheid van de langzamere bochten op Assen).
 
Nee 50cc is dan te licht, ik heb wel eens samen gereden met Bert Smit, hij op een Honda RS125 nou die gaat echt flink hard op Assen!
 
Een doodgewone circuitdag.
Maar qua acceleratie vond ik het wel gevaarlijk dat hij er tussen reed.
Een 50cc GP racer haalt het niet bij een ZX-10R :+ (zelfs niet de snelheid van de langzamere bochten op Assen).
Is niet zo gek,vele jaren geleden werd een 50cc wegracer vergeleken met een 400cc weg motor wat snelheid betreft
Een doodgewone circuitdag.
Maar qua acceleratie vond ik het wel gevaarlijk dat hij er tussen reed.
Een 50cc GP racer haalt het niet bij een ZX-10R :+ (zelfs niet de snelheid van de langzamere bochten op Assen).
Ach wat liter vermogen betreft verslaat zo,n 50cc met gemak een ZX10R,ook die van Rea.
:Y
 
Is niet zo gek,vele jaren geleden werd een 50cc wegracer vergeleken met een 400cc weg motor wat snelheid betreft

Ach wat liter vermogen betreft verslaat zo,n 50cc met gemak een ZX10R,ook die van Rea.
:Y
De filmpjes zijn leuk van de testdagen. Gaat er lekker vandoor. :Y
Ik zou ook best eens een poging willen wagen.
Het schakelen vind ik wel vrij lang duren. Of was dat een uitzondering? :)
 
Laatst bewerkt:
Ach wat liter vermogen betreft verslaat zo,n 50cc met gemak een ZX10R,ook die van Rea.
:Y

De vraag is of het dan ook honderden kilometers volhoud net als de 10 van Rea ;)
Max. Tuning is leuk voor sprints.. voor racerij moet je toch iets inboeten op duurzaamheid ;)

Maar t blijft leuk spul :)
 
De vraag is of het dan ook honderden kilometers volhoud net als de 10 van Rea ;)
Max. Tuning is leuk voor sprints.. voor racerij moet je toch iets inboeten op duurzaamheid ;)

Maar t blijft leuk spul :)
Ach die van mij had 12pk,toch ook een liter vermogen van 240pk en heb daar zonder problemen 3000km mee gereden.
En er zijn Kreidlers die met nog meer vermogen 10000km gehaald hebben.
 
Die 240 pk gaat zo n zx10r ook wel aan komen en dat draait ook behoorlijk wat kilometers op zware belasting.
Was er eigenlijk wel eens benieuwd naar wat er eigenlijk uit een liter motor komt als er geen beperkingen zijn qua heel blijven etc
 
Ik heb ooit ergens eens gelezen dat 1000pk mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ooit ergens eens gelezen dat 1000pk mogelijk is.

zo'n ouderwetse BMW formule 1 turbomotor had toch iets van 1350pk uit een 1,5 liter 4-cilindertje.... komt al aardig in de buurt van de 1000pk die je noemt. hoe functioneel inzetbaar zo'n blokje is moeten we ons maar niet afvragen, zelfs in de F1 waren die dingen nogal "lastig" geloof ik _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan