Aan alle dames die met een ZX7R r(e)ijden!

ZX7R Tiger

MF'er
19 jun 2004
81
0
België
Hello iedereen,

Ik rij dus met een leuke ZX7R en ben er zeer tevreden over maar nu wil ik naar iets sneller. (ZX10r maybe :9~ )

Maar ik zit nu met een probleempje.

Het vrouwtje is enorm gesteld op mijn huidige moto en zou hem graag voor zichzelf willen.
Maar nu moet je weten dat ze 1m70 is n 55kg weegt.
Moest dit het enige probleem zijn dan was het dus ni echt een probleem.
Maar het zou ook haar eerste motor worden. (en ze is een keikop dus ze wil echt op die motor leren rijden.)

Voor mij was het ook mijn beginmotor en moeilijk gaat ook maar ik weeg wel zo'n 30kg meer en ben zo'n kleine 20cm groter. Dus kon ik ook wat gemakkellijke met het gewicht van de motor overweg.

Het vrouwtje rijd wel al zo'n 2jaar met een 125 om het schakelen wat gewoon te worden.

NU VRAAG IK AAN ALLE DAMES DIE MET EEN ZX7R RIJDEN:

1)Overtuig me om haar het voordeel van de twijfel te geven of
2)Ontneem me alle zin om haar met mijn ZX7R te laten beginnen.

Ik kijk uit naar jullie reacties

En dames...keep on speeding :}
 
Over dat gewicht van de motor zou ik me niet druk maken, ze hoeft hem niet op te tillen, ze hoeft er alleen maar op te rijden :)

De hoogte kan ik niet beoordelen.
 
Sorry, ik ben geen dame en heb ook geen ZX7R, maar als ze er nou eens gewoon een rondje op gaat rijden, kun je denk ik best snel beoordelen of het een goed idee is of niet. Ik denk dat het wel goed komt met ´r. :]
 
Hier horen ook pics van de betreffende motoren en dames, zodat we de situatie beter kunnen analyseren :9
 
Over dat gewicht van de motor zou ik me niet druk maken, ze hoeft hem niet op te tillen, ze hoeft er alleen maar op te rijden :)

De hoogte kan ik niet beoordelen.
:^
Wat is het gewicht van de motor dan wel?
Ik ben 2cm korter en 6 kilo zwaarder, moet het dan toch redelijk in kunnen schatten :P

Laat haar toch gewoon rijden, so what al ze dat ding een keer laat vallen.Raap jij hem toch gewoon weer op O-)
 
M'n ex was iets van 1m65 en kon niet met de benen aan de grond komen. Ik weet niet hoe je je ZX7R hebt afgesteld qua rijhoogte, maar misschien dat je daar wat winst mee kunt halen
 
Zoals gevraagd

Zowel het vrouwtje als de moto

Van service gesproken

full
 
Over dat gewicht van de motor zou ik me niet druk maken, ze hoeft hem niet op te tillen, ze hoeft er alleen maar op te rijden :)

De hoogte kan ik niet beoordelen.

:^
Daar komt bij: ze rijdt al 2 jaar op een 125cc? Dus al 2 jaar wel rijbewijs?
 
ik denk dat het meer ligt aan wat voor type ze is ...

is het een doorzetter die niet snel schrikt als het even niet wil lukken ?
kan ze omgaan met scary moments ?
wil ze sportief leren rijden (kneedownen enzo) ?

als je op alle vragen zonder twijfel "ja" kan zeggen moet het wel lukken. als je twijfelt dan zou ik eerder op zoek gaan naar een lichte 600. (al moet ik zeggen dat de laatste vraag ook beter met een lichtere fiets ingevuld kan worden voor beginners - uit ervaring !)

zonder vrouwen te willen stigmatiseren denk ik wel dat zij iets anders denken over zaken als snelheid, gevaar, adrenaline e.d. .... de kans is groot als het niet wil lukken of als ze schrik krijgt dat ze ermee op zal houden
 
Zoals gevraagd

Zowel het vrouwtje als de moto

Van service gesproken

(Afbeelding)
Hulde Tiger :} :} :}
Ik bedoelde het feitelijk toch meer als grapje hoor :+
(maar wel beiden knap hoor ;) )

Denk zoals dat de meesten hier aanhalen dat het belangrijkste is dat ze met haar voeten aan de grond kan, want tijdens het rijden voel je dat gewicht toch niet.
Ik ben zelf ook bijna 1m90 maar weeg maar zo'n 68kg-72kg en mijn gixxer 162kg... maar als ik die alleen zou willen oprapen ga ik toch al moeite moeten doen hoor :o
 
ik denk dat het meer ligt aan wat voor type ze is ...

is het een doorzetter die niet snel schrikt als het even niet wil lukken ?
kan ze omgaan met scary moments ?
wil ze sportief leren rijden (kneedownen enzo) ?

als je op alle vragen zonder twijfel "ja" kan zeggen moet het wel lukken. als je twijfelt dan zou ik eerder op zoek gaan naar een lichte 600. (al moet ik zeggen dat de laatste vraag ook beter met een lichtere fiets ingevuld kan worden voor beginners - uit ervaring !)

zonder vrouwen te willen stigmatiseren denk ik wel dat zij iets anders denken over zaken als snelheid, gevaar, adrenaline e.d. .... de kans is groot als het niet wil lukken of als ze schrik krijgt dat ze ermee op zal houden

Why the hell moet ze willen kneedownen om op die motor te mogen stappen?
Dat mag je mij wel eens uitleggen.

Ze rijdt ook al 2jr 125cc.. dat is toch een lichte motor dus ze weet wel hoe dat rijdt. Als ze nu een keer op dr gezicht gaat, of dat nu met een lichte of een zware motor gebeurd, zal ze toch weer op moeten stappen. Als ze te veel schrik heeft om dat weer te doen dan moet ze zichzelf wel af gaan vragen of ze wel echt wil rijden.

Fluister haar wel in dat dit een zware bike is en dat ze wat rustig aan moet doen met het rechterhandje..
 
Laatst bewerkt:
Zoals gevraagd

Zowel het vrouwtje als de moto

Van service gesproken

(Afbeelding)

Ik denk wel dat het haar zal lukken..
Vrouwen zijn meestal rustiger dan mannen, ik zeg meestal..
Je zal je vrouw wel beter kennen om het even wie.
Heeft ze gereden met
Aprilia Rs125 11kw ? -> 130km/u?, en dan opgevoerd naar full power 175km/u? (je zegt zonder rijbewijs)
Zo eentje heb ik ook gehad...
Is wel hemels verschil met ZX7R, maar als ze rustig begint moet het gaan..
Wel even zeggen dat ze haar ogen moet open doen als ze rijdt he :+

Have fun
 
Why the hell moet ze willen kneedownen om op die motor te mogen stappen?
Dat mag je mij wel eens uitleggen.
:^ Ik vind kunnen/willen kneedownen geen eis voor een sportieve motor en daarbij kan je ook zonder kneedown zeer hard de hoek om :)
 
Aan TS:

Laat haar zelf de keuze maken. Geef haar MF, laat haar zien waar de search zit en ze kan zich al een beetje inlezen en zelf de keuze maken. Dan begrijpt ze waar ze aan begint en dan weet ze ook van zichzelf of ze dat wel wil.
 
Relax man :z

Reageer eens op ons, wij zijn tenminste nog lief O-)


Das waar man maar ik krijg het van mensen die het goed van een ander steeds moeten afbreken. :r

Had niet veel positieve reacties verwacht maar de meeste zeggen van het toch te proberen.
Hier komt zeker en vast een update over.

Als er dames zijn die met een ZX7R rijden zet dan gerust een foto'je erbij
 
Terug
Bovenaan Onderaan