Aan alle doorrijders

ik ben ook nog door aant rijde, ben nl. aant lesse... gister van venlo na weert gereden om na het speciale verrichtingen terrein te gaan (of hoe je het ook mag noeme) ben uiteraard wel geslaagd :} maar om ff ter zake te kome... ik heb van mn instructeur een leenpak en dat is verwarmd... HOE LEKKER! alleen op de heenweg had ik een kabeltje fout aangeslote, met als gevolg: koude handen! naja k als bikker zijnde lekker doorgecroused, en bij aankomst in weert dede mijn handen zeer... pfff niet normaal! maja verwarde handschoenen en jas.... IDEAAL!!!! :9
Verwarmde pakken is voor pis nichten !! :+ :+ :+ :X :X
 
Ik rij op mn choppert elke dag Heerhugowaard-Petten, vanmorgen was mn vizier vastgevroren. om over mn vingers en tenen maar niet te praten..

Ik kom normaal gesproken elke ochtend en avond een motorrijder tegen met een oranje hessie op de N9.. vandaag niet en nu hoor ik op mn werk dat er gisteravond (18:00) een motorrijder is omgekomen op deze route.. '( damn, ik hoop dat ik em morgenochtend weer tegenkom..

Toch raar dat zoiets belangrijker lijkt als je zo iemand eens hebt zien rijden. persoonlijker.


Ik denk dat ik ga stoppen met winterrijden.. et is mooi geweest voor dit jaar

Ik heb het ook gelezen. was een motorijdster die de macht over het stuur veloor op de N9 en neer ging. toen werd ze geschept door een tegemoetkomende auto. '(

van dat soort berichten wordt ik nou ziek. en denk eens aan die man/vrouw die haar aanreed. hoe zal die zich de rest van z`n/haar leven voelen...
 
Dit is mijn eerste winter als doorrijder. Vevalt me op zich nog niet slecht. Hoewel ik wel moet zeggen dat mijn motor zich anders begint te gedragen en heel wat moeilijke start (lees: carb bevriest bij choken)

Ding volpompen met de acceleratiepomp (3x pompen, 2sec starten met een heel klein beetje gas bij en dat een paar keer herhalen tot ie blijft lopen, werkt bij mij iig vrij goed, kan mn choke ook niet gebruiken)..

Maar ik vind het tot nu toe ook wel te doen, alleen kouwe klauwe.
En eergisteren een wegglibberend voorwiel, maar dat was nog op te vangen.
 
Vamorgen ben ik ook een watje geweest en heb ik voor die 18 kilometertjes ook de fiets gepakt. Maar, gisteren is mijn dubbele onderkin ook tot twee keer toe bevroren geweest. Dat samen met die uitermate irritante condensvorming in de helm vind ik ook een van die onderbelichte aspecten van winter-motorrijden.

Mijn motorjas/broek gaat nog wel in deze kou, maar die bivakmuts moet toch eigenlijk ook wel op het "verplichte accessoire-lijstje". Gelukkig heeft mijn oudemannenbrommer niet al te veel last van ijsvorming in de carburateur. Alleen bij volgas rijden vormt er zich wat ijs, maar met ietsje minder gas (of uit de wind achter die vrachtwagen...) heb ik er geen last van.

Ik ben met deze kou wel blij met mijn geperforeerde uitlaat. De aandacht van al die koekblikkenwatjes is meer bij de kachel dan bij de weg, dus een beetje gebulder laat ze hopelijk weer opletten.
 
Ik houd het nu ff lekker bij de auto, m'n fiets is ff te nieuw (4 weken) om op half natte wegen met pekel woon-werk te doen. Als het goed weer is of overdag rijd ik nog wel.
Vanmorgen nog iemand gezien op een oud model GSX 600 F op 't prins Claus plein richting Zoetermeer, had een peugeot 307 station in z'n achterlicht zitten (ja ik was die auto die ff groot licht gaf tegen die 307, zo van: opzouten!)
 
Vanmorgen nog iemand gezien op een oud model GSX 600 F op 't prins Claus plein richting Zoetermeer, had een peugeot 307 station in z'n achterlicht zitten (ja ik was die auto die ff groot licht gaf tegen die 307, zo van: opzouten!)

Los zand (of kiezelsteentjes) in je jaszak, als ze te dicht achterop rijden en niet reageren op remsignaal, heel nonchelant wat zand of steentjes strooien. Reken maar dat ze schrikken...
 
Koudste dag van het jaar? Lijkt me sterk, het zal in januari en/of februari best een keer kouder zijn geweest.
Verder eigenlijk nergens last van met mijn verwarmde handschoenen. Alleen wat ijs op mijn vizier, maar da's dan wel weer stoer bij aankomst :)
 
[Veegt het ijs van zijn visier]
Koud? Ach, misschien dat ik de binnenvoering maar eens in mijn jas doe. 8-)

Koudste ochtend he? Tja, het was best fris, maar oa met die mist (Lees: Laaghangende regen) voelt het toch nog kouder aan! Alhoewel ik ook denk dat het nog kouder gaat worden.

Gelukkig hoef ik niet meer naar Delft vanuit Almere (gisteren was gelukkig de laatste keer) Want dan is het best lang door de kou.

Tip voor de mensen met koude handen! Draag geen ringen! Die blijven koud en koelen het beetje bloed dat door je vingers stroomt nog verder af. Mijn ringvinger doet nog steeds pijn van gisteren!
Tevens een paar moffen (die handschoentjes zonder vingertopjes) onder je handschonen helpt ook aardig!(moeten ze uiteraard niet te dik zijn!)
Handschoenverwarming op een supersport?? :? Ik denk dat ik nog maar even doorbikkel, Almere Amsterdam is best te doen!
 
Gister nacht geen last gehad van de kou of gladheid. Ga het zo weer proberen. Ik woon aan de kust dus hier valt het meestal toch wel mee. Toch handvatverwarming is best lekker, of word ik gewoon oud.
 
ga voor men 2e jaar als doorrijder :)
Moet nu helaas wel men potje inruilen voor een integraal, nadeel is alleen dat dat schrmpie steeds blijft beslaan. K heb er eens zon doorzichtige stikker ingeplakt waardoor hij niet meer beslaat, nadeel is alleen dat je met zon ding zoizo een stuk vager zicht krijcht...
weet iemand een betere (betaalbare, k ben arme student) oplossing?
 
Nogmaals, weet er iemand of er vannacht gestrooid is (Amsterdam > Zoetermeer) ?
Er is al een aantal weken gestrooid op de snelweg. En vanmorgen was het er ook vochtig. Vooral bij Zoab strooien ze snel en veel. Dus...antwoord luidt: ja.
 
Vorige week was er nog wel even een dag dat ik voor het stoplicht de handjes tegen het motorblok moest leggen om wat op te warmen, maar vanmorgen was dat niet echt nodig.

Gisteren vond ik het anders ook best koud. Met deze temperaturen ben ik toch blij dat ik een overdwars geplaatste V-Twin heb :)

Ik denk trouwens dat ik koude vingers had omdat ik (tegen de gewoonte in) geen trui onder mijn jas had aangetrokken.

Vanmorgen nergens last van, want in blik :+
 
't gaat redelijk goed.......
..ff bekeken de wat kortere bochten door...
'k heb nog steeds géén verwarmde schuberth,...dus mijn vizier is ook vagina!..( met mist ...that is..)

Goede onderkleding doet gelukkig een hoop goeds...

......ach en pekel??....thats life.... :+
 
Vond vanmorgen allemaal wel mee vallen, lekker met collega achterop naar werk gekacheld... afgelopen zaterdag nog vol in leer gereden ging prima :P

Alleen de wegen zijn zo smerig :S, krijg het niet eens normaal van mijn vizier met mijn handschoenen... verder ach zo erg vind ik het nog niet...
 
Dit weekend maar een pin lock in me helm laten zetten. Met alsdie mist en kou was het geen pretje. Kreeg het bijna benauwd omdat ik niet meer wilde uitademen.
Wel het idee dat ik iets meer wind in mijn helm heb nu maar eigelijk kan dat niet want de pin lock gaatjes zijn echt volledig dicht.

Verder een paar lekker wanten van mqp, thinsulate e.d. Rijdt trouwens welk een stuk "meer vagina". Minder gevoel he...

Verder, ja het is wel koud maar ik ga er gewoon voor. Goed inpakken, vooral de stukken bij je nek. Bochten wat minder scherp en verder gewoon anticiperen en rustig rijden.

Mijn schaamranden komen trouwens wel weer terug nu met dit weer. Rij je heel de winter door denken ze in de zomer nog dat je geen bochten kan nemen. (van die mannetjes op een r6 die alleen in juni/juli/aug rijden.) :) ))
 
ik ben geen pisnicht :(
ik ben bikkel! whahaha... neej pfff met verwarming is echt veel te relax. Gelukkig ma da ik spul van de rijschool krijg, anders zou ik nogal een probleem hebbe met mijn mooi lere pak :X

maar 1 voordeel als het dan weer mooi weer begint te worden... ofja het weer beter word dan kan ik op mijn eigen motor doorrijde. Owowow ik kan nie meer wachte op da roze papiertje!!!

maar aan alle andere doorrijders idd suc6 (je ziet mij volgend jaar winter echt nie doorrijde dnek ik toch zo...)
 
Verwarming? wasda :?

Maar goed, ik rijd ook elke dag naar mijn werk, maar da's maar 10km binnen de bebouwde kom (binnen Tilburg)..

Mijn FZR vind het allemaal niet zo fijn.. Met die kleine stukjes laad de accu niet echt bij lijkt het wel, en hij krijgt ook niet de kans om echt warm te worden.. Ik rijd 's ochtend weg met de choke open, en als ik aankom op m'n werk staat ie nog steeds open.. voor elk stoplicht sta ik met 3000-3500 toeren herrie te maken, maar als ik de choke maar een stukje lager zet, dan neigt ie al naar afslaan.. (wat ie dan ook doet)
 
Verwarming? wasda :?

Maar goed, ik rijd ook elke dag naar mijn werk, maar da's maar 10km binnen de bebouwde kom (binnen Tilburg)..

Mijn FZR vind het allemaal niet zo fijn.. Met die kleine stukjes laad de accu niet echt bij lijkt het wel, en hij krijgt ook niet de kans om echt warm te worden.. Ik rijd 's ochtend weg met de choke open, en als ik aankom op m'n werk staat ie nog steeds open.. voor elk stoplicht sta ik met 3000-3500 toeren herrie te maken, maar als ik de choke maar een stukje lager zet, dan neigt ie al naar afslaan.. (wat ie dan ook doet)


:^
Ik werk ook maar een paar minuten van m'n huis af, en vooral 's ochtends als ik m'n nest niet uit kan komen moet ik me bijna nog haasten om op tijd te komen. Gevolg: een heel kort stukkie. 's Avond's neem ik de toeristische route terug, dan is m'n woon-werkafstand ineens 100 km geworden *D
 
Ik rijd ook door, 500km per week in het donker, echt gaaf :X
Vanmorgen was zeker niet de koudste dag, vorige week had ik het er veel zwaarder mee.
Gladheid is me tot nu toe meegevallen, gister wel even een slipperend achterwiel gehad tgv terugschakelen.

Kom op mijn route 3 a 4 andere rijders tegen. Groeten is er meestal niet meer bij, of ik zie ze te laat, of andere rijbaan (snelweg) dan zie je helemaal niets meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan