aan alle snelheidsduivels

En dan nog de blauwe envelop, dat is belasting en niet die witte met groene CJIB text.

Kwats lijkt mij.
Sorry voor het zo vernoemen van het verhaal.
 
lijkt mij een onzinnig verhaal :j

denk even mee:
als je de gemiddelde snelheid moet weten van een voertuig moet je het voertuig op beide lussen kunnen identificeren, minimaal 2 camera's dus. Die beelden moeten vergeleken worden [lijkt me handwerk]. Bedenk dan even hoeveel voertuigen er door die tunnel gaan [en alle foto's moeten worden bekeken anders weet men niet wie er te hard ging en wie niet]. ja dahaaaag }) dat doen ze dus nooit, is helemaal geen mankracht voor.

Tenzij ze er een geautomatiseerd systeem voor hebben maar volgens mij is de proef op de A2 op dat punt juist mislukt...

ik maak me geen zorgen

ik woon in amsterdam !! ;)

Kdenk niet dat ut met de hand gaat...
Is ook nog zoiets als OCR (en dat is nog goedkoop).
 
Ok..paar dingen op een rijtje...
Lussen in wegdek werken alleen als het 1 baan is,
de traject controle bij r'dam nemen ze 2 foto's van ieder voertuig, OCR leest kenteken en berekent gemm snelheid...

Maar hoe je het wendt of keert...er moeten zichtbare camera's hangen...die zie je, dus kan je remmen....of met een wheely onder de camera langs *D
 
Bij Breukelen werkte het niet 100% Alles wat de computer opzij legde moest met de hand verwerkt worden. Dit gaf zeer veel werk en er was geen pot met geld om die mensen te betalen. Vandaar einde proef. Ik heb ze tegen het einde nog wel bezig gezien met de camera's en contrastkaarten (waren even twee banen afgesloten) maar is schijnbaar niets geworden.
 
Dit is geen nutteloze kick, maar ik vraag me af of deze lussen nu ooit nog zijn aangelegd en of het in gebruik is genomen?

Wie weet het?
 
Aan alle snelheidsduivels.....

Deze controle is permanent en werkt aan weerszijden!!!! Als je met 50 km/h
de tunnel ingaat en in de tunnel zelf 100 km/h rijdt, registreren ze dus 75
km/h, opgelet dus!!!!!!!

Die berekening is niet waar. Je gemiddelde snelheid wordt gebaseerd op de benodigde tijd tussen lus1 en lus2.
Stelt technisch gezien allemaal niks voor. Bij beide lussen wordt je voertuig geidentificeerd en de tijd ten tijde van identificatie.
Trouwens bij sommige wegwerkzaamheden passen ze deze "gemiddelde snelheidscontrole" ook al toe. Heb je vast wel eens gezien. Aan het einde van de controle staat dan een bord "uw gemiddelde snelheid is gecontroleerd"


 
Laatst bewerkt:
Als er lussen liggen moeten er ook kasten hangen, anders kunnen ze je niet registreren. Of heb ik het nou verkeerd. Er hangen wel camera's om alles een beetje in de gaten te houden, maar of deze gemodificeerd kunnen worden... :?
 
nee der gaat een agent in de tunnel staan met een lasergun!! :) das mooi. Want dan rij ik terug, trek ik mijn uitlaat der af en dan rij ik er "rustig" voorbij :+
maar mijn kentekenplaat omvouwen :P :P :+
 
DIT IS EEN OUD TOPIC!

Ik wou alleen weten of dit plan, waar de topicstarter het over heeft, nu ook is uitgevoerd?
 
Dit kan natuurlijk nooit werken zonder camera's om kentekens te registreren. :z

Die lussen doen niets anders dan detecteren of er een voertuig overheen komt. Zodra dit gebeurt gaat er een seintje naar de camera's boven het wegdek en dan wordt er een foto gemaakt van het kenteken, waarbij het tijdstip geregistreerd wordt. Hetzelfde gebeurt bij het uitrijden van de tracjectcontrole.
Vervolgens worden dmv OCR de foto's van in en uitrijden bij elkaar gezocht en wordt de tijd bepaald die de auto in het meetgebied is geweest. De lengte van dit gebied is natuurlijk bekend en uit deze 2 gegevens wordt dan de gemiddelde snelheid berekend. Simpel. :)
Het maakt dan ook geen ruk uit hoeveel stroken er zijn en over welke je heen rijdt.
Als er dus geen camera's hangen kan het never gebruikt worden voor het maken van 'belastingaanslagen'. Als er geen camera's bij hangen, dan zijn er vlgs. mij 2 opties: 1) Een enkele lus. Wordt gebruikt om het verkeer te tellen. 2) Twee lussen vlak na elkaar. Wordt gebruikt om de snelheden die gereden worden te registreren. Maar zonder camera's kunnen daar nooit geen boetes aan geknoopt worden.

Edit: opletten Orf... Oud topic. :z
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord van iemand die het weer van iemand bij de politie gehoord heeft :? Dat het er inderdaad is. Maar ook dat ze het in en rondom Rotterdam in elke tunnel toe willen gaan passen.

Weer een stuk lol weg dus als dat waar is. Want het blijft vreselijk leuk om lekker te gassen in een tunnel. :9~
 
Ik heb gehoord van iemand die het weer van iemand bij de politie gehoord heeft :? Dat het er inderdaad is. Maar ook dat ze het in en rondom Rotterdam in elke tunnel toe willen gaan passen.

Weer een stuk lol weg dus als dat waar is. Want het blijft vreselijk leuk om lekker te gassen in een tunnel. :9~

Gewoon een paar tikjes terug, als hij maar hoog in toeren zit.
 
Dit kan natuurlijk nooit werken zonder camera's om kentekens te registreren. :z

Die lussen doen niets anders dan detecteren of er een voertuig overheen komt. Zodra dit gebeurt gaat er een seintje naar de camera's boven het wegdek en dan wordt er een foto gemaakt van het kenteken, waarbij het tijdstip geregistreerd wordt. Hetzelfde gebeurt bij het uitrijden van de tracjectcontrole.
Vervolgens worden dmv OCR de foto's van in en uitrijden bij elkaar gezocht en wordt de tijd bepaald die de auto in het meetgebied is geweest. De lengte van dit gebied is natuurlijk bekend en uit deze 2 gegevens wordt dan de gemiddelde snelheid berekend. Simpel. :)
Inderdaad, en de lussen zouden eventueel ook nog gebruikt kunnen worden voor bumperkleef controle. Registreer de tijd die er tussen jou en de voorganger zit, is die bijvoorbeeld beneden de seconde -> nog een boete erbij voor bumperkleven.
En die fotos worden inderdaad door een computer verwerkt, daar komt bijna geen mens meer aan te pas.
 
Inderdaad, en de lussen zouden eventueel ook nog gebruikt kunnen worden voor bumperkleef controle. Registreer de tijd die er tussen jou en de voorganger zit, is die bijvoorbeeld beneden de seconde -> nog een boete erbij voor bumperkleven.
En die fotos worden inderdaad door een computer verwerkt, daar komt bijna geen mens meer aan te pas.

En hoe doe je datbij voertuigen met aanhangers (enkelasser/dubbelasser), vrachtwagens waarvan het aantal wielen kan varieren etc.....
 
Inderdaad, en de lussen zouden eventueel ook nog gebruikt kunnen worden voor bumperkleef controle. Registreer de tijd die er tussen jou en de voorganger zit, is die bijvoorbeeld beneden de seconde -> nog een boete erbij voor bumperkleven.
En die fotos worden inderdaad door een computer verwerkt, daar komt bijna geen mens meer aan te pas.
Dat van die bumperkleef controle lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien het niet mogelijk is om bijv. een bumperklever te onderscheiden van een vrachtauto waarbij de assen ver uit elkaar zitten.
 
Een vriend van me heeft de flitspalen al gespot.
Hij heeft het niet over trajectcontrole, bumperkleven etc. etc.
Alleen de flitspalen.

Zie hier zijn meeltje

Jaja, ze staan er eindelijk. 2 flitspalen aan het einde van iedere
tunnelbuis van de Maastunnel in Rotterdam.
Dus als je de tunnel uit komt, dan een meter of 5 verder aan de
rechter kant. Oppassen dus.

De eerste zag ik niet, maar een auto reed voor mij erg langzaam maar
die was ik achteraf erg dankbaar :) .
Stond ik op de terug weg voor het stoplicht ???? wat zie ik daar voor
grijze kast. Moest echt evven emt mijn ogen knipperen want de
plaatsing is vaag. Ze flitsen trouwens naar je toe (denk ik, moet
wel). En ja hoor aan het andere uiteinde van de buis stond er ook een.
 
wat een stelletje ratten zeg

voor de toekomstige motor rijder kan je nergens meer normaal GASSUH

gvd mis toch ma een cirquit kaart voor de Northsleife aan schaffen alst zo ver is
 
Ok..paar dingen op een rijtje...
Lussen in wegdek werken alleen als het 1 baan is,
de traject controle bij r'dam nemen ze 2 foto's van ieder voertuig, OCR leest kenteken en berekent gemm snelheid...

Maar hoe je het wendt of keert...er moeten zichtbare camera's hangen...die zie je, dus kan je remmen....of met een wheely onder de camera langs *D
Of je rijdt tussen de lussen door ... })

:]
 
1)
Ongevallen in tunnels zijn meestal gevaarlijker dan daarbuiten wegens minder uitwijkmogelijkheden enzo

2)
Ze kunnen je voertuig gerust identificeren zonder 2 maal een foto en OCR hoor. Elk voertuig dat over een lus rijdt geeft een bepaald "inductieprofiel" af. Als je dan over de 2e lus rijdt kunnen die profielen vergeleken worden. Zo werkt het althans bij de gatso roodlichtcameras met lussen, daar rij je ook over 2 lussen en die gegevens worden vergeleken. t Is een soort van curve die op bv 20 plaatsen met mekaar vergleken wordt. indien zegmaar 3 van de 20 verschillen, wordt de meting gewoon verworpen (correcte aantal kunnen anders zijn). Verschil hier is dat de 2 lussen "iets" verder van mekaar liggen, nl aan het begin en eind van een tunnel.
k Zeg niet dat het zo is daar, maar het kan wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan