Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
lijkt mij een onzinnig verhaal
denk even mee:
als je de gemiddelde snelheid moet weten van een voertuig moet je het voertuig op beide lussen kunnen identificeren, minimaal 2 camera's dus. Die beelden moeten vergeleken worden [lijkt me handwerk]. Bedenk dan even hoeveel voertuigen er door die tunnel gaan [en alle foto's moeten worden bekeken anders weet men niet wie er te hard ging en wie niet]. ja dahaaaag dat doen ze dus nooit, is helemaal geen mankracht voor.
Tenzij ze er een geautomatiseerd systeem voor hebben maar volgens mij is de proef op de A2 op dat punt juist mislukt...
ik maak me geen zorgen
ik woon in amsterdam !!
Aan alle snelheidsduivels.....
Deze controle is permanent en werkt aan weerszijden!!!! Als je met 50 km/h
de tunnel ingaat en in de tunnel zelf 100 km/h rijdt, registreren ze dus 75
km/h, opgelet dus!!!!!!!
DIT IS EEN OUD TOPIC!
Ik wou alleen weten of dit plan, waar de topicstarter het over heeft, nu ook is uitgevoerd?
tja zolang er geen slotje op zit...............
Ik heb gehoord van iemand die het weer van iemand bij de politie gehoord heeft Dat het er inderdaad is. Maar ook dat ze het in en rondom Rotterdam in elke tunnel toe willen gaan passen.
Weer een stuk lol weg dus als dat waar is. Want het blijft vreselijk leuk om lekker te gassen in een tunnel.
Inderdaad, en de lussen zouden eventueel ook nog gebruikt kunnen worden voor bumperkleef controle. Registreer de tijd die er tussen jou en de voorganger zit, is die bijvoorbeeld beneden de seconde -> nog een boete erbij voor bumperkleven.Dit kan natuurlijk nooit werken zonder camera's om kentekens te registreren.
Die lussen doen niets anders dan detecteren of er een voertuig overheen komt. Zodra dit gebeurt gaat er een seintje naar de camera's boven het wegdek en dan wordt er een foto gemaakt van het kenteken, waarbij het tijdstip geregistreerd wordt. Hetzelfde gebeurt bij het uitrijden van de tracjectcontrole.
Vervolgens worden dmv OCR de foto's van in en uitrijden bij elkaar gezocht en wordt de tijd bepaald die de auto in het meetgebied is geweest. De lengte van dit gebied is natuurlijk bekend en uit deze 2 gegevens wordt dan de gemiddelde snelheid berekend. Simpel.
Inderdaad, en de lussen zouden eventueel ook nog gebruikt kunnen worden voor bumperkleef controle. Registreer de tijd die er tussen jou en de voorganger zit, is die bijvoorbeeld beneden de seconde -> nog een boete erbij voor bumperkleven.
En die fotos worden inderdaad door een computer verwerkt, daar komt bijna geen mens meer aan te pas.
En hoe doe je datbij voertuigen met aanhangers (enkelasser/dubbelasser), vrachtwagens waarvan het aantal wielen kan varieren etc.....
Dat van die bumperkleef controle lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien het niet mogelijk is om bijv. een bumperklever te onderscheiden van een vrachtauto waarbij de assen ver uit elkaar zitten.Inderdaad, en de lussen zouden eventueel ook nog gebruikt kunnen worden voor bumperkleef controle. Registreer de tijd die er tussen jou en de voorganger zit, is die bijvoorbeeld beneden de seconde -> nog een boete erbij voor bumperkleven.
En die fotos worden inderdaad door een computer verwerkt, daar komt bijna geen mens meer aan te pas.
Of je rijdt tussen de lussen door ...Ok..paar dingen op een rijtje...
Lussen in wegdek werken alleen als het 1 baan is,
de traject controle bij r'dam nemen ze 2 foto's van ieder voertuig, OCR leest kenteken en berekent gemm snelheid...
Maar hoe je het wendt of keert...er moeten zichtbare camera's hangen...die zie je, dus kan je remmen....of met een wheely onder de camera langs