aan de bak / ff voorstellen

JeroenJ

Rookie
24 apr 2005
6
0
Steenwijk
Hallo allemaal,
ik zal me eerst ff voorstellen: ik ben Jeroen Jansen en kom uit Steenwijk. Ben vader van 2 kids en woon samen met Gerda (die probeert om dit jaar haar motor-rijbewijs te halen). Na jaren van solo rijden wil ik toch graag met het hele gezin met de motor op pad kunnen. Vooral nu ook mijn vriendin de smaak van het motorrijden te pakken krijgt *D.
Na het inwinnen van veel informatie zijn we opzoek gegaan naar een zijspan. en we hebben er dus 1 gevonden. Aanstaande zaterdag ga we ons zijspan ophalen. Het is een Honda VT1100 geworden met een aangepaste velorex bak (de bak is breder gemaakt: 1,5 zits).





Voordat ik zaterdag de combi ophaal heb ik aanstaande donderdag middag eerst nog een zijspan les bij Jan Knol in Staphorst. Dit mede naar aanleiding van alle adviezen hier. ( + de huidige eigenaar laar me er niet op rijden als ik geen enkele ervaring heb met zijspan rijden *D )

Mede dank zijn dit forum heb ik heel wat over het zijspan rijden geleerd (techniek, tips & trics, gevaren , etc ) Bij deze aan een ieder: bedankt *D.

Het enige wat ik ( in eerste instantie :) ) aan de motor wil veranderen is het maken van een gordel in de bak. Ik heb begrepen dat dit niet verplicht is maar het lijkt me voor de kinderen veiliger.

Groeten

Jeroen
 
Hey welkom bij de spannende rijders Jeroen.

Gaaf span.
Zijspanrijden is inderdaad ff anders dan solo.
Zelfs na de les zou ik eerst heel voorzichtig aandoen.
Ik heb zelf niet echt les gehad.
Gelukkig ben ik niet voor verrassingen komen te staan.

Misschien tot meets bij een treffen of een ritje.

(moet ik daar zelf ook natuurlijk naartoe gaan. :$ )
 
Laatst bewerkt:
Hoi, welkom :W

Rustig aan maar dan breek je niets, verder lekker genieten. *O*
 
Mooi stukje speelgoed!

Zoals al gezegd, in het begin lekker rustig aan, bij voorkeur met een zak zand in de bak in plaats van familieleden.
Ik heb mij eerste zijspan ook na een dag lessen een keer links van de weg in het gras geparkeerd, terwijl de weg toch echt rechtsaf ging. :$
Een zak zand blijft daar heel rustig onder, familieleden meestal niet.
 
hoi Jeroen.

Mooi verbouwde velorex, mooi spul zo.
Begin maar rustig aan, we hebben het allemaal geleerd, het gaat bijna altijd goed.
 
Wat een uber-geil koplampie eigenlijk in je bakkie, werkt die ook als richting-aanwijzer? :P
 
Bedankt voor de leuke reacties, ik zal zeker in het begin het rustig aandoen. O-)
Ik heb al 2 grote betontegels klaarliggen die ik in eerste instantie als bakvulling ga gebruiken. Zodra ik het gevoel heb dat ik het span “onder controle” heb kunnen de kids de betontegels vervangen :]

@ dropje: De koplamp is afzonderlijk van de verlichting aan/uit te zetten en werkt niet mee als knipperlicht. De achterlamp wel (rood knipperlicht)
 
Inderdaad mooie combinatie. :Y

Hou er wel rekening mee dat je motor veel meer kan, dan het bakkie voor berekend is.

Dus topsnelheid en grof bochtenwerk zou ik me niet aan wagen met dit spannetje. ;)
(ook niet terwijl er alleen tegels in liggen) :P
 
Mooie combie, maar ik zou geen betontegels nemen als ik jou was,die gaan schuiven en beschadigen je bak.
Een zak zand is beter.Ik sprek uit ervaring,rijdt alweer 17jr een convert met eml.
Grtz
Frank
p.s span = te koop
 
Geen tegels dus maar een zandzak :)

De kleur op de foto is wat vanille maar in het echt zit er een beetje blauwige glans/waas overheen. (parelmoer)

@ ootje: ik zal de kalender in de gaten houden.
 
Mooie combie, maar ik zou geen betontegels nemen als ik jou was,die gaan schuiven en beschadigen je bak.
Een zak zand is beter.Ik sprek uit ervaring,rijdt alweer 17jr een convert met eml.
Grtz
Frank
p.s span = te koop


Nou zitten ingrid en ik op zit moment zonder span en we zijn ook niet actief op zoek maar ik vind wel dat als je iets te koop aan bied dat er minstens 1 goede foto en een prijs bij moet hoor. ;)
 
He Jeroen, welkom hier. Mooi ding hoor. Misschien zie ik volgend jaar wel op blubber! Je woont bij mij in de buurt.

Groeten, Jan-Willem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan