Aan de motorrijder die mijn auto rondom heeft bekrast bij het TT circuit.

Alles is al gezegd mbt de dader.
Stond de auto achter de Ducati club? Daar waren continu mensen aanwezig, wellicht hebben zij iets gezien.
 
Nee, zoals ik er nu over denk niet. Zou niet weten wat de Politie hier mee kan.
Maar waarom zoek je de dader dan? Wil je hem/haar/het civiel gaan aanpakken ?

In elk geval sterkte!

Ik heb ook ooit een auto gehad die door iemand bekrast werd, maar gelukkig kon dat worden uitgepolijst.
 
Maar waarom zoek je de dader dan? Wil je hem/haar/het civiel gaan aanpakken ?

In elk geval sterkte!

Ik heb ook ooit een auto gehad die door iemand bekrast werd, maar gelukkig kon dat worden uitgepolijst.
Zou jij er geen gezicht bij willen hebben? Ik zal hem er niet mee weg laten komen mocht ik erachter komen wie de dader is.
 
Balen en hopelijk vindt je de dader! Is een fijne auto, heb dezelfde gehad. Toevallig 9-tpz-..?
Klopt, 1.4 TSI 7 traps DSG met tuning zit hij op 180 PK. Daar heb ik lang voor moeten sparen. Ik heb 9-xzz.
 
klinkt lullig, maar is niet zo bedoeld, want dit verbaast mij totaal niet. hoe vaak komt het voor dat er iemand is die jaloers is of zich ergens aan ergert en dan spullen van anderen moet beschadigen of kapot maken. dit zijn aso's die een ziekte in hun hoofd hebben. succes met zoeken naar de dader, al wordt dat lastig, denk ik. hangen daar geen beveiligingscamera's of is dat daar niet mogelijk?
 
Zou jij er geen gezicht bij willen hebben? Ik zal hem er niet mee weg laten komen mocht ik erachter komen wie de dader is.
Ah ok, zelf civiel aanpakken dus. Heb je het wel zelf in de hand.

Er is hier ergens een topic van iemand wiens motor gestolen was. De politie wilde daar niets mee doen en de gedupeerde heeft uiteindelijk de dader zelf opgezocht en veroordeeld gekregen.

Is volgens mij geen makkelijke klus... In elk geval hoop ik dat je de dader vindt!
 
Gaat geen een rechter toewijzen.
Nu misschien niet gezien de huidige stand der technieken in de spuitwereld. En dan met het toepassen van een zgn. spectrophotometer.

Vandaag de dag wordt een deel van jouw auto gespoten in de kleur die de auto nu heeft en niet zoals ie uit de fabriek komt. De laklaag op jouw auto wordt nu gescand op juiste kleur met behulp van een spectrophotometer. Die scant de laklaag van jouw auto om zo de exacte kleur van het lak te bepalen inclusief de verweringen door weersinvloeden/zonlicht. Op basis van de gegevens van de spectrophotometer wordt de juiste lak aangemaakt en over de schade plek gespoten zodat er amper tot geen kleurverschil optreed.

Dit soort technieken hadden ze vroeger niet ter beschikking en dat is dan ook de reden dat de eigenaar bang was voor kleurverschillen tussen nieuwe laklaag (conform fabrikant specificatie) en de laklaag zoals die al op de auto zit (lichtelijke verweerd door weersinvloeden/zonlicht). Tjah, dan begrijp ik de beste man wel om dan zijn hele auto opnieuw compleet overgespoten te hebben. En daar zal de rechter destijds de logica wel van hebben ingezien.
 
Jaren geleden, nog in het gulden tijdperk vond een jongen het nodig om een pas gerestaureerde Jaguar MK2 te bekrassen met een steentje oid.
Hij werd gesnapt en er kwam een expert bij van de verzekering en die schatte de schade op 6000 gulden.

Daar nam de eigenaar geen genoegen mee omdat hij bang was voor kleurverschil en andere ellende in de toekomst, dus stapte hij naar de rechter. Die gaf hem gelijk in zijn eis om de hele auto kaal te maken en de laklaag opnieuw op te bouwen. De kosten waren 25.000 gulden.

Ik hoop dat ze de oetlul die jouw auto heeft beschadigd vinden en neem geen genoegen met ff een nieuwe blanke laklaag hier en daar, laat het grondig doen en dat kan heel veel gaan kosten.
Helaas gebeurt het vaker. 8)7

Bij ons in de straat:
Seriekrasser slaat toe: minimaal 75 auto's beschadigt. Een autokrasser heeft dit weekeinde flink huisgehouden.
De politie heeft al zeker 75 meldingen van gedupeerde autobezitters uit Hoek van Holland.
In verband met de zaak werd zaterdag een 47-jarige man opgepakt.

 
Helaas gebeurt het vaker. 8)7

Bij ons in de straat:
Seriekrasser slaat toe: minimaal 75 auto's beschadigt. Een autokrasser heeft dit weekeinde flink huisgehouden.
De politie heeft al zeker 75 meldingen van gedupeerde autobezitters uit Hoek van Holland.
In verband met de zaak werd zaterdag een 47-jarige man opgepakt.

Die mogen ze gelijk opsluiten in een gesloten inrichting voor de rest van z'n leven :W
 
Helaas gebeurt het vaker. 8)7

Bij ons in de straat:
Seriekrasser slaat toe: minimaal 75 auto's beschadigt. Een autokrasser heeft dit weekeinde flink huisgehouden.
De politie heeft al zeker 75 meldingen van gedupeerde autobezitters uit Hoek van Holland.
In verband met de zaak werd zaterdag een 47-jarige man opgepakt.


Verhuizen uit je tokkie buurt maybe??
 
De taakstraf die deze heer krijgt, zal de 100 uur vast niet overschrijden. En schade aan zoveel auto’s betalen lukt hem vast ook niet.
Vier luie ezels en 4 stukken touw lijkt me passend.
Hoorde ik iemand gisteren opmerken :+
 
De taakstraf die deze heer krijgt, zal de 100 uur vast niet overschrijden. En schade aan zoveel auto’s betalen lukt hem vast ook niet.
Vier luie ezels en 4 stukken touw lijkt me passend.
Hoorde ik iemand gisteren opmerken :+
En een zwak kampvuurtje onder zijn rug....

Of is dit nu niet humaan?
 
Jullie weten toch niet wat die man mankeert? Niet meteen zo hard oordelen. Iemand die gezond is in de bovenkamer gaat geen auto's bekrassen.
 
Als je weet dat het een motorrijder is weetje dus ook wie de dader is, anders vind ik het een op een veronderstelling berustende hypocretie dat er maar weer naar de motorrijder gewezen wordt, een lelijke generalisering.
 
Als je weet dat het een motorrijder is weetje dus ook wie de dader is, anders vind ik het een op een veronderstelling berustende hypocretie dat er maar weer naar de motorrijder gewezen wordt, een lelijke generalisering.

Als het de enige? auto op de motorparkeerplaats was, is de kans toch wel groot dat een "motorrijder" zich eraan gestoord heeft dat er daar zomaar een auto stond....
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
is dat "motorrijder" wat anders dan een motorrijder?. Voor mij blijft het een hypothese. Mag hoor, maar ik ga er niet in mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan