Aan invordering rijbewijs ontsnapt...

ValeRossi

Die hard MF'er
2 mrt 2004
548
0
Barendrecht
Hard gereden over de A29 word ik aangehouden op de provinciale weg ook wel randweg van Barendrecht, dus afslag na Heinenoordtunnel (was uit eten geweest). Ik merk de politie-auto ongeveer 1 kilometer voor ik thuis ben op en sla op het allerlaatste moment af. Ik had dus daarvoor op de snelweg 220+ km/h gereden. Toen ik hem opmerkte dacht ik van SHIT! Daar gaat mijn rijbewijs. Er vanuit gaande, dat hij mij geklokt had of iets dergelijks. Goed ik krijg dus stopteken. Ja meneer u rijstijl valt op. Van rechts, dan met een schok naar links en vice versa. Ik zeg, terwijl de spanning uit mijn lijf zakt (in mijn achterhoofd dat hij mij dus niet aanhield voor de snelheid! :} Wat kan er dan nog gebeuren met me papiertje?) Goed ik was uit eten geweest, maar geen druppel alcohol genuttigd! Nooit en te never, dat ik dat doe! Ik drink sowieso nooit iets. Algoed rijbewijs ook niet bij me, maar ik blijf altijd netjes want dat heeft me al zo vaak gered! Dit keer dus ook 0,0 euro bekeuring!

Algoed ik stond dus echt te trillen niet normaal meer! Je denkt altijd van dat overkomt mij niet! Nooit niet!

Dat wou ik in ieder geval even kwijt. Lucht wel effe op! Zit nu lekker thuis met een spaatje blauw. Je voelt je echt goed na zo'n 'spanningsveld' om het zo maar te noemen.

Iemand weleens zoiets meegemaakt?

Oh ja en ik had niet zitten spelen ofzo met mobiel of radio, maar gewoon ogen op de weg. Oh ja en het was met de auto.
 
Dat wou ik in ieder geval even kwijt. Lucht wel effe op! Zit nu lekker thuis met een spaatje blauw. Je voelt je echt goed na zo'n 'spanningsveld' om het zo maar te noemen.

Iemand weleens zoiets meegemaakt?
Ja, met 200+ een agent op de motor naast je gebarende dat het wat rustiger kan en dan zelf wegsperen als je netjes aan de snelheid rijd B|
 
Kort geleden voor een spoedmeling met zeer hoge snelheid over de snelweg, op links 2 motorrijders die mij niet in de gaten kregen, geluid drong niet echt tot ze door met die snelheid geloof ik ;) . Rechts inhalen was me met die snelheid te gevaarlijk voor als een van hun het toch zou zien en uit reactie ook naar links zou komen.
Dan maar erachter blijven hangen, tegen mijn zin in en na paar kilometer einde snelweg, vlak voor gas minderen keek 1 van hen om....en schrok een beetje :+ , denk dat hij heel vreemd keek toen ik gewoon voorbij reed en doorreed :P :+
 
Kort geleden voor een spoedmeling met zeer hoge snelheid over de snelweg, op links 2 motorrijders die mij niet in de gaten kregen, geluid drong niet echt tot ze door met die snelheid geloof ik ;) . Rechts inhalen was me met die snelheid te gevaarlijk voor als een van hun het toch zou zien en uit reactie ook naar links zou komen.
Dan maar erachter blijven hangen, tegen mijn zin in en na paar kilometer einde snelweg, vlak voor gas minderen keek 1 van hen om....en schrok een beetje :+ , denk dat hij heel vreemd keek toen ik gewoon voorbij reed en doorreed :P :+

Da's al veel leuker lezen 8-)
 
Dacht dat je akkoord zou gaan met die 25 euro handjecontantje! :(

Is mij ooit eens 100 gulden geboden om een bekeuring van 440 gulden "te laten zitten"....maar niet gedaan, meneer kon vervolgens aan de rechter uitleggen waarom hij was aangehouden voor een poging omkoping. Denk niet dat ik daar mijn vingers aan brand |( |(
 
Je lijkt me wel sympathieke agent eerlijk gezegd. En nee, da's niet om te slijmen want dat heeft sowieso geen zin (tenzij je nooit iemand bekeurt met MF sticker), je zou dan toevallig die ene motoragent moeten zijn die me zou aanhouden, en dan zou ik je dus moeten herkennen aan je snor? :P

"Heey ben jij niet toevallig Baksteen van MF?"
- "Ja, dat klopt, ik zie aan je sticker dat jij daar ook komt, hoe wist je dat ik het was?"
"Ach, het was een gok; hoeveel motoragenten met een snor rijden er rond?"
- "Nou, rijd dan maar lekker door mien jong, kijk alleen ff uit bij de volgende tunnel want daar staan collega's van me te flitsen".

Maar ff wat serieuzer, ik vind het wel een fijn idee dat agenten niet alleen maar kijken hoeveel ze kunnen vangen (wat je wel gaat denken als je leest dat er 80 mln extra moet worden binnengehaald met boetes) maar ook kijken naar de situatie. Want wat boeit het nou als je een keertje iets harder rijd op een bijna lege weg?
Alcoholcontroles en bumperklevers, die moeten ze harder aanpakken. En voor de rest mag et van mij zoals in Duitsland: Bepaal zelf je snelheid maar kom niet zeuren als je je auto of motor in de prak rijd op zo'n snelweg doordat je 200+ reed.
Grtz
Martian
 
Je lijkt me wel sympathieke agent eerlijk gezegd. En nee, da's niet om te slijmen want dat heeft sowieso geen zin (tenzij je nooit iemand bekeurt met MF sticker), je zou dan toevallig die ene motoragent moeten zijn die me zou aanhouden, en dan zou ik je dus moeten herkennen aan je snor? :P

"Heey ben jij niet toevallig Baksteen van MF?"
- "Ja, dat klopt, ik zie aan je sticker dat jij daar ook komt, hoe wist je dat ik het was?"
"Ach, het was een gok; hoeveel motoragenten met een snor rijden er rond?"
- "Nou, rijd dan maar lekker door mien jong, kijk alleen ff uit bij de volgende tunnel want daar staan collega's van me te flitsen".

Maar ff wat serieuzer, ik vind het wel een fijn idee dat agenten niet alleen maar kijken hoeveel ze kunnen vangen (wat je wel gaat denken als je leest dat er 80 mln extra moet worden binnengehaald met boetes) maar ook kijken naar de situatie. Want wat boeit het nou als je een keertje iets harder rijd op een bijna lege weg?
Alcoholcontroles en bumperklevers, die moeten ze harder aanpakken. En voor de rest mag et van mij zoals in Duitsland: Bepaal zelf je snelheid maar kom niet zeuren als je je auto of motor in de prak rijd op zo'n snelweg doordat je 200+ reed.
Grtz
Martian
Ik verschil echt niet veel van de meesten van mijn collega's. Maar je onthoud nou eenmaal meer van negatieve dingen dan positieve. Een slecht restaurant, optreden of vakantie kun je vaak beter voor de geest halen dan een doorsnee of zelfs goede.
Maar t klinkt wel eens leuk :} 8-)







en ik hebGEENsnor :( :( :P
 
Is mij ooit eens 100 gulden geboden om een bekeuring van 440 gulden "te laten zitten"....maar niet gedaan, meneer kon vervolgens aan de rechter uitleggen waarom hij was aangehouden voor een poging omkoping. Denk niet dat ik daar mijn vingers aan brand |( |(

Terwijl een glaasje aanmaaklimonade wonderen verricht... ;) :+

Tegenswoordigs in huize CatchDude: Echte Cola! :)
 
Kort geleden voor een spoedmeling met zeer hoge snelheid over de snelweg, op links 2 motorrijders die mij niet in de gaten kregen, geluid drong niet echt tot ze door met die snelheid geloof ik ;) . Rechts inhalen was me met die snelheid te gevaarlijk voor als een van hun het toch zou zien en uit reactie ook naar links zou komen.
Dan maar erachter blijven hangen, tegen mijn zin in en na paar kilometer einde snelweg, vlak voor gas minderen keek 1 van hen om....en schrok een beetje :+ , denk dat hij heel vreemd keek toen ik gewoon voorbij reed en doorreed :P :+
Ik zie die gasten al zweten om vervolgens te denken :? wat gaat hij nou doen?? :+


en ik hebGEENsnor :( :( :P
Dat zou ik ook zeggen als ik jou was }) ;)
 
Ik zie die gasten al zweten om vervolgens te denken :? wat gaat hij nou doen?? :+Dat zou ik ook zeggen als ik jou was }) ;)

Was idd grappig, alleen niet toen ik erachter reed, zij denken "wat gaan we hard he" en ik denken, jongens, zie je nou echt niets, ga asjeblieft eens aan de kant, kheb haast en wil d'r langs.. :+


Ook als je jezelf was zou je dat zeggen, denk ik :? ;) }) :+
 
Was idd grappig, alleen niet toen ik erachter reed, zij denken "wat gaan we hard he" en ik denken, jongens, zie je nou echt niets, ga asjeblieft eens aan de kant, kheb haast en wil d'r langs.. :+


Ook als je jezelf was zou je dat zeggen, denk ik :? ;) }) :+

Jij rijd toch nooooooooooit te hard :? Dat was toch tegen je principes :+
 
Nieuwe sticker baksteen? zou je een bekeuring voor moeten krijgen maar deze laten we toe ;)

full


kommaar kommaar...

 
Terug
Bovenaan Onderaan