Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

ben net gaan meten , de officiele wielbasis van de k1200gt zou 1572 mm zijn , ik zit op ongeveer 1725 mm == 153 mm ..
jeetje ...

Mijn wielbasis is origineel en de rest van de ombouw is voornamelijk cosmetisch van aard. Dus ik denk er nog eventjes over na.
Hij staat al op L4e, dus administratief is het al aardig netjes op orde
 
Voor ketting en cardan gelden andere regels.
Maar dat je er boven zit is zeker
Ik dacht 1.5 %Voor cardan
 
Wie zegt dat Belgie zich druk maakt over de wielbasis?
Gewoon uitvoeren naar Nederland, administratief omzetten naar L4e en dan weer terug geristreren in Belgie. Wie kijkt er naar de wielbasis, staat dat op het Belgische inschrijvingsbewijs?
 
Bij het invoeren in NL moet je langs de RDW. De kans bestaat dat de keurmeester dan iets zegt over de wielbasis. Als hij dat doet, moet je naar Lelystad, dan is het ineens geen eenvoudige omzetting meer.
 
Wat een gedoe, daar in is NL dan weer makkelijk. Vorige week de GS omgezet, mailtje en 3 dagen later nieuw kentekenbewijs. Zijspan, afneembaar, 3 personen. Kosteloos.
 
Bij het invoeren in NL moet je langs de RDW. De kans bestaat dat de keurmeester dan iets zegt over de wielbasis. Als hij dat doet, moet je naar Lelystad, dan is het ineens geen eenvoudige omzetting meer.
Ook dan zou ik me niet druk maken. Dat kost wel een paar honderd euro, maar Bert heeft een EZS ombouw, die keuring komt wel goed. Aangezien Belgie APK gaat invoeren zou ik liever dat risico nemen dan een Belgische keurmeester die over een jaar of twee moeilijk gaat doen. Elke keer met samengeknepen billen naar de keuring omdat je L3e niet correct is.
 
Ook dan zou ik me niet druk maken. Dat kost wel een paar honderd euro, maar Bert heeft een EZS ombouw, die keuring komt wel goed. Aangezien Belgie APK gaat invoeren zou ik liever dat risico nemen dan een Belgische keurmeester die over een jaar of twee moeilijk gaat doen. Elke keer met samengeknepen billen naar de keuring omdat je L3e niet correct is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Nu heb je de kans om het goed te doen tegen relatief lage kosten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de RDW moeilijk doet bij de invoer. Daar wordt in principe niet naar de technische staat gekeken.
 
Ook dan zou ik me niet druk maken. Dat kost wel een paar honderd euro, maar Bert heeft een EZS ombouw, die keuring komt wel goed. Aangezien Belgie APK gaat invoeren zou ik liever dat risico nemen dan een Belgische keurmeester die over een jaar of twee moeilijk gaat doen. Elke keer met samengeknepen billen naar de keuring omdat je L3e niet correct is.
neen hoor , ik heb geen EZS ombouw , ik heb een "Choda " ombouw !!
 

Bijlagen

  • 20200624_082931.jpg
    20200624_082931.jpg
    267 KB · Weergaven: 23
Ik heb er precies zo eentje als achterste bevestiging bij m'n velorex. Maar dat zit er zodanig aan gebakken (wel stevig overigens) dat dit vast niet bij deze velorex hoort eigenlijk. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan