Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Zij er nog mensen die een GL1100 met span zouden willen.
Ik doe er helemaal niks meer mee en zie het ook niet meer gebeuren dat ik dat wel ga doen.
Wel met werk, maar daar zal de prijs dan ook naar zijn .......
 
  • Leuk
Waarderingen: RedP
Zij er nog mensen die een GL1100 met span zouden willen.
Ik doe er helemaal niks meer mee en zie het ook niet meer gebeuren dat ik dat wel ga doen.
Wel met werk, maar daar zal de prijs dan ook naar zijn .......
Heb je er foto's van en waar woon joe ?
 
Hmm word er wel nieuwschierig van zelfde vragen als hierboven. 1 gl1100 is mooi 2 is altijd meer beter
 

hier staan er een paar op deze pagina.
Helaas ziet hij er minder goed uit.
Wel zijn er best wel een paar nieuwe goede items op geschroefd, zoals een RVS uitlaat systeem en een nieuwe startmotor.

Ow, ja en ik woon in Castricum.
 

hier staan er een paar op deze pagina.
Helaas ziet hij er minder goed uit.
Wel zijn er best wel een paar nieuwe goede items op geschroefd, zoals een RVS uitlaat systeem en een nieuwe startmotor.

Ow, ja en ik woon in Castricum.
Heb je geen recente foto's ?
 
Ik vind het ook grappig maar ik mis een punt.
Waarom een niet altijd betrouwbaar russisch blok vervangen voor een nog minder betrouwbare contraptie met een blok wat even sterk/zwak is.
 
Ik vind het ook grappig maar ik mis een punt.
Waarom een niet altijd betrouwbaar russisch blok vervangen voor een nog minder betrouwbare contraptie met een blok wat even sterk/zwak is.

Ik ken de russische blokken niet, de kwaliteit alleen van horen zeggen. (en hier lezen)
Maar een eendenblok en bak zijn gewoon goed.
In mijn ervaring betrouwbaar met weinig onderhoud.
In een eend moet zo'n blok behoorlijk werken en dat gaat zonder problemen.
 
20 jaar geleden kreeg ik van mijn buurman zijn afgekeurde eend, in een winter maakte ik met een bouwpakket er een cabrio van . rijd er elk jaar een paar keer mee.
 
Ik heb ook twee eenden gehad, ( oké, Dyanes. Dat is een eend die een auto nadoet) maar met de motoren was niks mis. En de 600 liep nog aardig door ook. De oude viertjes waren niet heel sterk.
 
Ik zeg ook niet dat het blokje niet goed is maar de ervaring leert dat dit soort zelfbouw dingen meestal niet de meest betrouwbare zijn.
Dat het leuk is om te bouwen snap ik wel.
 
Ik zeg ook niet dat het blokje niet goed is maar de ervaring leert dat dit soort zelfbouw dingen meestal niet de meest betrouwbare zijn.
Dat het leuk is om te bouwen snap ik wel.

ik denk dat je wel gelijk hebt. Maar in dit geval hoort motor en bak bij elkaar dus dat zou alvast goed moeten zijn.
Op deze manier de aandrijving maken heb ik vaker gezien bij solo motoren die ze omgebouwd hebben naar eendenblok.
Volgens mij zetten ze het differentieel vast en dan een kettingwiel op 1 van de aandrijfasflensen.
Kan niet zo heel veel mis mee gaan lijkt mij.
 
Ik moet eigenlijk ook niet te veel zeuren, ik denk al jaren na over een soortgelijke constructie met een 24 pk Trabant tweetakt blokje. Inderdaad met de originele versnellingsbak en 1 kant van het dif vast gezet.
 
ik weet niet hoe het constructioneel gemaakt was maar er is ooit een zijspancrosser met een trabant blok gebouwd
lang geleden toen ik nog jong was, evenals twee BMW motoren met subaru vierpitters er in . jammer dat ik ze niet meer kan vinden.
 
Ik heb wel foto's van een zijspan racer met Trabant blok. Die had de versnellingsbak van een XT600 er aan geknutseld. Daar heb ik best lang mee staan ouwehoeren toen.
 
die ik me herinner was een crosser in de tijd dat zijspancros in nederland echt iets voortselde de combi heeft nog in het blad motor gestaan.
 
Dit is de racer die ik bedoel:

y4mVhEJHFanboznlCIbBu022f8uN797z0ZfSX8Ke2R9rcIFqdtvI9zCFEXBsApvv1uMEaz9lJarYoFtAODnj8xnf0CZrcuJDYm5ZMzAZ6HQfi7YA8bubpjsj18ZZgFSW4n-Bj0evVNgEpMXAr11zN7_6MzBjSFl5h9oTTDss0RWnYvXipwksyM9YHJc3XQLITHA


y4mZWajzvuLMVgiVxFYnc9J3LXaciJ0Qh11kiWAfM1w7tcZESHzQIbkCGGLWrXDaBslRtpDxd6LHPAvkdsw-nnHLXx8j3rFMt--Qw8i5RNqq9grxSqFbxZCy89YeN5F0YI3xD7nWlYIYQECeYLIJ2PUusGfeIDc8yJyiVDc2I2b-KVnCHVymOV7NKSu1rNYVd6K


Leo kent de rijders vast wel, dit was tijdens de classicraces in Geertruidenberg volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan