Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Ik zag hem op FB voorbij komen. Het zijn mooie spullen maar je hebt er nog een complete motor bij nodig. En die zijn ook nogal aan de prijs. Het gaat dus een kostbaar span worden.
 
Het is mijn style ook niet en inderdaad reken er maar minstens een dikke 3000,- bij voordat je hem klaar hebt
 
Ik ben nog op zoek naar een schommelvork, die passend is of pas te maken is voor een Honda GL500 Silverwing. Tips zijn welkom.

zelf maken, als ik het kan kan iedereen het.
een jaar geleden heeft HAWA ook MF er een schommelvork van een Ural aangeboden misschien heeft hij hem nog??
 
Laatst bewerkt:
Ik merk ook dat lassen een vaardigheid is die je met veel oefenen onder de knie krijgt. Ik produceer tegenwoordig laswerk dat ik niet eerst helemaal vlak hoef te slijpen.
 
Nu kwam ik net onderstaande vork tegen. Zelfbouw en ik zou langs moeten gaan voor de maten. Maar lijkt me een basis om mee te beginnen. Of zie ik iets over het hoofd?

 
Je mist de remmen. Maar dat is wel te maken. Je zal waarschijnlijk ook de boel doormidden moeten slijpen om de breedte van de vorkpoten/kroonplaat goed te krijgen.
Ik heb overigens niet het gevoel dat deze vork veel aan naloop reductie doet. Maar dat zal je na moeten meten. Als basis lijkt hij me niet gek.
 
de boel doormidden moeten slijpen om de breedte van de vorkpoten/kroonplaa
[/QU

Paar bevestigingspunten voor de originele remklauwen moeten er wel op te zetten zijn. En wat betreft de breedte: is een andere kroonplaat misschien een optie? Maar voor 90 euro durf ik wel een risico te nemen. En ik had een naloop van 3 cm uitgerekend. Komt denk ik wel in de buurt. Maar eens snel langs gaan om wat dingen te meten.
 
Hou er rekening mee dat je de remmen normaal gesproken niet direct op de schommel vast maakt maar met een trekstang naar de poten toe om zo de remkrachten los te koppelen van de veerbeweging.
 
Voor die prijs kun je er zelf nog best wat aan hobbyen:t
als je gaat kijken schrijf de maten van de as en het wiel op wat je wil gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan