Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Hallo,

Ik wil graag wat banden advies. Ik ben een zijspancombinatie aan het opknappen en het einde(technisch deel) komt in zicht. Het is mijn eerste zijspan en ik heb geen idee waar ik qua banden op moet letten.
Ik heb een Suzuki VX800 met een Squire zijspan. De Suzuki heeft de voorvork van een GSX600F met twee remklauwen.
Voor zit een motorband, een BT45 maat 110/80 R17.
Achter zit een sterkere velg met een autoband, hankook, maat 145/65 R15. Er is nog ruimte voor een hogere bredere band, maar ik weet niet wat dat met het rijgedrag van het span zou doen.
Op de zijspan zelf zit een autoband maat 165/70 R10.
Wat zouden jullie qua banden adviseren en waarom.

Alvast bedankt voor de moeite!:}
 

Bijlagen

  • 20181201_134848.jpg
    20181201_134848.jpg
    202,3 KB · Weergaven: 16
Ik zou het niet anders doen. Alleen dat 10" wieltje vind ik nix, maar dat is nu eenmaal Squire. Ik zou voor de volgende bandenwissel een naaf met een 4x100 plaatsen zodat er een normaal wiel op kan.
 
Ik zou het niet anders doen. Alleen dat 10" wieltje vind ik nix, maar dat is nu eenmaal Squire. Ik zou voor de volgende bandenwissel een naaf met een 4x100 plaatsen zodat er een normaal wiel op kan.

Ik zelf vind die 10 inch ook niets. Te weinig keuze in banden. Maar wat bedoel je precies met een naaf met een 4x100. Ik heb een naaf van knopf op het span zitten. Kan daar niet bijvoorbeeld een 13 inch wiel op?
 
4x100 is de steekmaat van doodgewone auto's. Golfjes, Honda's. Die vindt je makkelijk op de sloop. Als je dus een naaf van een Golfje op het swing armpje last kan je overal 13" wieltjes vinden met makkelijk verkrijgbare bandjes.
Franse en Italiaanse auto's hebben net afwijkende steekmaten, dat beperkt de keuze. Modernere auto's hebben 5 bouten, ik weet niet of je die ook makkelijk op de sloop kan vinden.
Wat de steekmaat van een Knopf naaf is weet ik niet.
 
Volgens mij is Knopf een Knott as, met een aanhangernaaf. Als voorbeeld hieronder.

Uitvoering/Maat: Torsie-as ongeremd Knott
Merk: Knott
Type: VG7-l 750 kg ongeremde torsie-as voor aanhangwagen
Sterkte Max: 750 kg
Montage Maatvoering: 4 gaats aansluiting 100 x 4 (Opel)

Toch knap dat ze daar een 10 inch mini wiel op hebben gekregen met een steek van 4 x 101,6.
 
Volgens mij is Knopf een Knott as, met een aanhangernaaf. Als voorbeeld hieronder.

Uitvoering/Maat: Torsie-as ongeremd Knott
Merk: Knott
Type: VG7-l 750 kg ongeremde torsie-as voor aanhangwagen
Sterkte Max: 750 kg
Montage Maatvoering: 4 gaats aansluiting 100 x 4 (Opel)

Toch knap dat ze daar een 10 inch mini wiel op hebben gekregen met een steek van 4 x 101,6.

Je hebt gelijk er zit een knott naaf met een ongeremde torsie-as onder. Ik zal vandaag de steekmaat eens opmeten😊.

Ik kon maar één band voor het 10 inch wieltje vinden, die van falken, en ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Van motorbanden weet ik wel iets van autobanden weet ik echter niet zoveel, zeker niet voor een zijspan.
Dus probeer ik zoveel mogelijk info te krijgen voor ik iets aanschaf.😊
 
Je hebt gelijk er zit een knott naaf met een ongeremde torsie-as onder. Ik zal vandaag de steekmaat eens opmeten😊.

Ik kon maar één band voor het 10 inch wieltje vinden, die van falken, en ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Van motorbanden weet ik wel iets van autobanden weet ik echter niet zoveel, zeker niet voor een zijspan.
Dus probeer ik zoveel mogelijk info te krijgen voor ik iets aanschaf.😊

steekmaat is idd 4x100
 
Je mag alles vragen...
Ik denk dat inschatten heel lastig is, maar dat die zeker niet goedkoop zal zijn aangezien die BMW tweekleppers al helemaal door t dak gegaan zijn.
En dan is deze ook nog eens echt kloppend in opzet afwerking.
Volgens mij moet je vooral.durven te vragen momenteel en hopen op een hipster die helemaal wild wordt.
Misschien dat je dan zelfs wel in de buurt van de 7k€ uit kan komen?
Het is wat de gek er voor geeft lijkt me

Ga je m opruimen dan Jan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan