Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Wil je je R1100S ruilen??? :o

Vind het best jammer, ik vind het toch wel een verschijning, maar op den duur gaat hij er waarschijnlijk wel uit.
Sterker nog, afgelopen weekend was hij al bijna weg. Maar het stuitte op nogal wat tegenstand vanuit het thuisfront, het viel met name de kinderen net iets te rauw op het dak geloof ik.
Het de S ook al weer 8 jaar en had al bijna 10 jaar geen solo meer gereden, dan was de proefrit op een solo afgelopen weekend toch ook wel weer eens erg leuk.

Die hele enkele keer dat de kinderen mee rijden op een jaar, is op 1 hand te tellen. Dan moet de reis echt een doel hebben, een rondje rond de kerk hoeft voor hun niet. Vrouwlief heeft sowieso niet veel met motoren.

Dan is een solo toch allemaal net wat praktischer (met name in en uit de overvolle garage is toch wel een onderneming, span staat altijd helemaal ingebouwd). Ik heb er in die 8 jaar ook maar iets van 10 dznd km mee gereden.....

Maar het zaadje is geplant, wie weet waar ik nog tegenaan loop komende tijd.
 
en had al bijna 10 jaar geen solo meer gereden, .

Ik lees dit terug en schrik er eigenlijk zelf van...


Edit; even terug gezocht,het blijkt zelfs al 12 jaar geleden te zijn. In september 2007 was mijn Fazer-span klaar...
 
Laatst bewerkt:
Vind het best jammer, ik vind het toch wel een verschijning, maar op den duur gaat hij er waarschijnlijk wel uit.
Sterker nog, afgelopen weekend was hij al bijna weg. Maar het stuitte op nogal wat tegenstand vanuit het thuisfront, het viel met name de kinderen net iets te rauw op het dak geloof ik.
Het de S ook al weer 8 jaar en had al bijna 10 jaar geen solo meer gereden, dan was de proefrit op een solo afgelopen weekend toch ook wel weer eens erg leuk.

Die hele enkele keer dat de kinderen mee rijden op een jaar, is op 1 hand te tellen. Dan moet de reis echt een doel hebben, een rondje rond de kerk hoeft voor hun niet. Vrouwlief heeft sowieso niet veel met motoren.

Dan is een solo toch allemaal net wat praktischer (met name in en uit de overvolle garage is toch wel een onderneming, span staat altijd helemaal ingebouwd). Ik heb er in die 8 jaar ook maar iets van 10 dznd km mee gereden.....

Maar het zaadje is geplant, wie weet waar ik nog tegenaan loop komende tijd.

Aha, op die fiets. Ik rijd sowieso zowel solo als span. Woonwerkverkeer voornamelijk solo, plezierritjes afwisselend op het zijspan of solo. Met de nieuwe combi inmiddels zo'n 1500 km gereden, in dit tempo gaat die naar zo'n 5000 km per jaar. De solo maakt wat meer kilometers.

Voor mij is het zijspan uit de garage halen een iets kleinere onderneming: solo eruit, bakfiets eruit, en dan kan ik bij het zijspan. Door de deur is wel altijd even uitkijken, ik heb maar een paar centimeter breedte over. Ik rijd geen zijspan om iemand mee te nemen, ik vind het met een lege bak net zo leuk als met iemand erin. Dus de plezierritjes hangen bij mij vooral van het type rit af, en de weersvoorspelling. (Als ik veel wandelaars en fietsers verwacht, is de solo praktischer)

Succes met je beslissing. Ik zou hem houden en er een solo bijkopen O-) :P
 
Ik lees dit terug en schrik er eigenlijk zelf van...


Edit; even terug gezocht,het blijkt zelfs al 12 jaar geleden te zijn. In september 2007 was mijn Fazer-span klaar...

Ik zeg ook al weer 6-7 jaar dat DIT mijn laatste zijspan is , ppff , en bij mij zijn er al jaren geen kinderen meer die in het zijspan komen lol
Solo motor is er ook , en is en blijft leuk , maar bepaalde momenten neem ik toch liever nog het zijspan .
Ik heb mij net een ander zijspan aangeschaft , had ik al vermeld dat dit mijn laatste is ? hahahah
Ik ben nu voledig BMW gericht , solo k1600 , zijspan k1200 + hannegan , maar ik zeg het nog maar eens , deze motoren zijn de laatste !! lol
 
Aha, op die fiets. Ik rijd sowieso zowel solo als span. Woonwerkverkeer voornamelijk solo, plezierritjes afwisselend op het zijspan of solo. Met de nieuwe combi inmiddels zo'n 1500 km gereden, in dit tempo gaat die naar zo'n 5000 km per jaar. De solo maakt wat meer kilometers.

Voor mij is het zijspan uit de garage halen een iets kleinere onderneming: solo eruit, bakfiets eruit, en dan kan ik bij het zijspan. Door de deur is wel altijd even uitkijken, ik heb maar een paar centimeter breedte over. Ik rijd geen zijspan om iemand mee te nemen, ik vind het met een lege bak net zo leuk als met iemand erin. Dus de plezierritjes hangen bij mij vooral van het type rit af, en de weersvoorspelling. (Als ik veel wandelaars en fietsers verwacht, is de solo praktischer)

Succes met je beslissing. Ik zou hem houden en er een solo bijkopen O-) :P

Solo er bij had ik ook al bedacht, maar die moet dan sowieso buiten gaan slapen, en hoeveel km maakt het span dan nog? misschien max 500 km op een jaar... Ook een beetje zonde om hem daar voor te laten staan.

Auto verplaatsen, 5 fietsen uit de garage (bakfiets is gelukkig al weg), gereedschapskist aan de kant. Stapel kussens van de tuinstoelen er af. Doos met nog meer kussentjes, speelkleden en troep er uit. Spacescooter en wat losse troep aan de kant. Ongeveer 4x steken en het span de deur uit wurmen.

Alle troep weer terug en passen en meten met de fietsen, dan kan het span er net schuin in, direct achter de deuren. Daar is echter de rest van de familie niet blij mee, want je kan er dan eigenlijk niet meer langs, laat staan je fiets pakken....

Dus het gevolg is dat ik elk ritje moet gaan plannen, heb toch wel een kwartiertje nodig om alleen al span buiten te krijgen.
Effe spontaan op het span springen om bijvoorbeeld de kinderen in de stad weg te brengen zit er dan eigenlijk al niet in, in 5 minuten staan we op de fiets midden in de stad.....

Op de oprit laten staan vind ik niks... Hij kan er uiteraard best tegen, maar opknappen doet hij er niet van.


Woonwerk doe ik op de fiets, nog geen 10 minuten. Ik zit ook groot deel van de dag op mijn reet, beetje beweging kan ik wel gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Solo er bij had ik ook al bedacht, maar die moet dan sowieso buiten gaan slapen, en hoeveel km maakt het span dan nog? misschien max 500 km op een jaar... Ook een beetje zonde om hem daar voor te laten staan.

Auto verplaatsen, 5 fietsen uit de garage (bakfiets is gelukkig al weg), gereedschapskist aan de kant. Stapel kussens van de tuinstoelen er af. Doos met nog meer kussentjes, speelkleden en troep er uit. Spacescooter en wat losse troep aan de kant. Ongeveer 4x steken en het span de deur uit wurmen.

Alle troep weer terug en passen en meten met de fietsen, dan kan het span er net schuin in, direct achter de deuren. Daar is echter de rest van de familie niet blij mee, want je kan er dan eigenlijk niet meer langs, laat staan je fiets pakken....

Dus het gevolg is dat ik elk ritje moet gaan plannen, heb toch wel een kwartiertje nodig om alleen al span buiten te krijgen.
Effe spontaan op het span springen om bijvoorbeeld de kinderen in de stad weg te brengen zit er dan eigenlijk al niet in, in 5 minuten staan we op de fiets midden in de stad.....

Op de oprit laten staan vind ik niks... Hij kan er uiteraard best tegen, maar opknappen doet hij er niet van.


Woonwerk doe ik op de fiets, nog geen 10 minuten. Ik zit ook groot deel van de dag op mijn reet, beetje beweging kan ik wel gebruiken.
Dat verhaal riekt naar een rit milieustraat, veel te veel troep in de garage.........:-)
 
Of ik moet inderdaad een solo nemen die lekker buiten mag blijven staan. Weet nog een 1100GS die toch al niet al te bijzonder meer is, voor niet al te veel...
 
en afdakjes bij maken. Gemiddeld bouw ik er elk jaar wel eentje :)
Goh...
IMG_20190605_154854.jpg

Gisteren neergezet 😂
IMG_20190527_135016.jpg

Want de auto pastte niet meer onder de carport 🙄
 
  • Geweldig
Waarderingen: EHE
Als het heel veel werk en tijd kost om m te kunnen pakken, dan blijft die idd meestal staan...

ik heb het zijspan in de carport berging staan of zoals nu gewoon buiten onder de carport. Ik pak hem best heel vaak en vooral zo veel mogelijk als vervanger voor de auto. Doordat de zijspan met 1:12 op LPG financieel een heel stuk voordeliger rijdt dan onze gezins Grandis met 1:9 op benzine is dat een fijne extra motivatie :)
solo rijden is en blijft idd ook absoluut leuk, dus daarom staat de CBX1000 ook altijd startklaar in de carport-berging, maar die pak ik eigenlijk alleen als ik echt alleen weg ga en ik zeker weet dat het niet gaat regenen.... (hekel aan poetsen)

belangrijkste tip die ik echt eens moet zijn met DAF is dat je het allerbeste eerst kan gaan beginnen om een afdak/carport/berging er bij te bouwen zodat je het zijspan of een solo motor gewoon zo voor het grijpen klaar kan zetten!!!!

ik heb vorig jaar een stuk carport opgeofferd om daar berging van te kunnen maken en dat had ik echt 10 jaar eerder moeten doen.
ik was daarvoor ook altijd met fietsen aan het slepen en spullen aan het omzetten voordat ik bij mijn motor of zijspan kon; een grotere ergernis dan dat is er niet....
 
Tja, onze auto (benzine) rijd nogal zuinig, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen (1 op 21,6 atm)

Als ik een afdak moet maken voor een motor dan moet dat aan de voorzijde, niet echt plek voor helaas...
 
denken in mogelijkheden.....

.... niet in beperkingen

Ik zou natuurlijk de haag gelijks de grond af kunnen zagen en een afdak in de gemeente-perkjes kunnen zetten:+

Maar zonder dollen, ons huis zijn wij uitermate tevreden over, maar grond rondom hebben we helaas niet echt....
Mijn droom is iets vrijstaands, dan bouw ik er een megaschuur bij.... En dan komt er zeker weer eens span in te staan, het is veel te leuk. Een Rus lijkt me ook wel wat, om een beetje in de buurt te crossen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
[
Ik heb juist net weer een R1100gs aangeschaft omdat ik er niet zo zuinig of hoef te zijn. Rijdt prima, kan gewoon buiten slapen als het moet.
Welkom voor proefritje hoor.
 
[
Ik heb juist net weer een R1100gs aangeschaft omdat ik er niet zo zuinig of hoef te zijn. Rijdt prima, kan gewoon buiten slapen als het moet.
Welkom voor proefritje hoor.

Waar ik afgelopen weekend was voor een proefrit op een 1200GS, had ook nog een 1100GS voor niet al te veel staan. Daar op 'jouw' eiland.
 
Ja ik heb voor mezelf besloten dat het dan toch wel weer een BMW wordt
anders moet "kleurplaat Roel"weer een motormerk op mijn arm borduren haha

Zit zelf stiekum ook wel eens aan een K100 met span te denken,
waar moet ik opletten dan is weer het volgende vraagstuk.

Ruimte voor afdakjes heb ik zat hier ook weer een voordeel van een huis onder 1 kap
 
keuzes keuzes......

Ik laat eea eerst maar eens even bezinken denk ik...


Edit; van welk jaar is die Stelvio??O-)
 
Of ik moet inderdaad een solo nemen die lekker buiten mag blijven staan. Weet nog een 1100GS die toch al niet al te bijzonder meer is, voor niet al te veel...
Ik ook, zit alleen nog een zijspan aan, wil best ruilen hoor :+
 
GEZOCHT
Ergens in het komend jaar ga ik mijn "nieuwe" R1100RS ombouwen naar zijspan. Daar komt de Moturist aan die nu aan mijn K75 hangt. De K75 ga ik weer solo maken. Gelukkig heb ik nog een stel vorkpoten staan. Maar ik mis een voorwiel. Ik heb er minstens twee gehad maar die heb ik weggegeven of bij oud ijzer gegooid.
Heeft er nog iemand een voorwiel van een K75, K100, K1100 liggen?
 
Moet ik dan dat blik voor je ophalen in 020?
Ik zie net dat mijn K75 schijven een ander nummer hebben dan de K1100 schijven. Logisch, het zijn floaters. Maar zitten ze wel met vier bouten vast?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan