Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Zit zo maar een beetje te loeren voor een buitenslaper voor een paar honderd eypo.
welk type is een beetje "de beste keus" de K75, 100 of 1100 ?

Ik zag pas nog een Transalpje in de buurt voor weinig, met gety-wrapte kuipen, maar die was weer zo weg
 
Wat wil je er mee doen?
Veel kilometers maken op hoge snelheid op de snelweg? -> K100rs/K1100rs
Veel kilometers maken met voldoende vermogen en veel comfort op de snelweg? ->K100rt/K1100lt
Veel kilometers maken met minder vermogen en veel comfort op de snelweg? -> K75rt/lt
Veel kilometers maken met voldoende vermogen op binnendoorwegen? -> K100basic
Veel kilometers maken met minder vermogen op binnendoorwegen?-K75c

De K75 loopt mooier dan een K100, een K1100 loopt veel lekkerder en harder dan een K100, een K100 of K75 is net iets degelijker dan een K1100.
 
Thanks you!

Gisteren weer eens een eind op het span gereden (de r1100S) en zit vandaag gelijk weer met een stijve nek op kantoor.
Ik ga eens op zoek naar een ouwe-lullen kuipruit voor op de S, iets van een vario ofzo. Eens kijken of dat scheelt.

Pasgeleden op de 1200GS was een verademing, wat relaxed zo uit de wind... Dus dat zou ik eigenlijk wel willen... Alleen dan zonder dat het een log onhandelbaar geheel wordt.
 
Biet een k1100rs een beetje fatsoenlijke windbescherming?
Meer dan de s, dat wel. Mijn vader heeft mijn r1100s overgenomen en heeft net vorige week een ander kuipruitje gemonteerd met een kleine flip up. Scheelt wel wat volgens hem.

Deze geloof ik
ruit
 
Laatst bewerkt:
Denk eens aan een kleiner broertje van de GS. Een F650/800GS met een extra ruitje geeft goede wind bescherming.
Ik heb een extra ruitje op mijn F650 1 cilinder gezet en ik kan uren 140 rijden zonder moe te worden.
 
Meer dan de s, dat wel. Mijn vader heeft mijn r1100s overgenomen en heeft net vorige week een ander kuipruitje gemonteerd met een kleine flip up. Scheelt wel wat volgens hem.

Ik ga eens kijken waar ik tegenaan loop kwa kuipruit, voor de 1100S
 
Denk eens aan een kleiner broertje van de GS. Een F650GS met een extra ruitje geeft goede wind bescherming.

Daar heb ik inderdaad ook al naar zitten loeren. op zich zou ik wel een allroad willen. Daarom sprak die Transalp mij ook wel aan.
Staat ook nog een Big 800 te koop in de buurt, maar die zijn nogal fors en topzwaar.

Wie weet hoe een koe een haas vangt... soms dient de oplossing zich vanzelf aan.
 
Ik rij bijna niet meer solo op de K100rs sinds ik een ruitje op de F650 heb. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Snelweg vermijd ik zoveel mogelijk. Dan is de K onovertroffen.
 
Thanks you!

Gisteren weer eens een eind op het span gereden (de r1100S) en zit vandaag gelijk weer met een stijve nek op kantoor.
Ik ga eens op zoek naar een ouwe-lullen kuipruit voor op de S, iets van een vario ofzo. Eens kijken of dat scheelt.

Pasgeleden op de 1200GS was een verademing, wat relaxed zo uit de wind... Dus dat zou ik eigenlijk wel willen... Alleen dan zonder dat het een log onhandelbaar geheel wordt.

gewoon iets meer oefenen... ;)
 
voor project buitenslaper is het denk ik vooral afhankelijk van waar je hem voor wilt gebruiken. Voor lekker in de buurt zou ik iets niet te zwaars kiezen. Een allroadje is altijd handig idd
 
Daar heb ik inderdaad ook al naar zitten loeren. op zich zou ik wel een allroad willen. Daarom sprak die Transalp mij ook wel aan.
Staat ook nog een Big 800 te koop in de buurt, maar die zijn nogal fors en topzwaar.

Wie weet hoe een koe een haas vangt... soms dient de oplossing zich vanzelf aan.

Heb nu geduld... Ik heb bijna een rode Stelvio te koop :-)
 
Wat wil je er mee doen?
Veel kilometers maken op hoge snelheid op de snelweg? -> K100rs/K1100rs
Veel kilometers maken met voldoende vermogen en veel comfort op de snelweg? ->K100rt/K1100lt
Veel kilometers maken met minder vermogen en veel comfort op de snelweg? -> K75rt/lt
Veel kilometers maken met voldoende vermogen op binnendoorwegen? -> K100basic
Veel kilometers maken met minder vermogen op binnendoorwegen?-K75c

De K75 loopt mooier dan een K100, een K1100 loopt veel lekkerder en harder dan een K100, een K100 of K75 is net iets degelijker dan een K1100.


En hou er rekening mee dat de 16 kleppers (K100RS 16V, K1, K1100) meer olie gebruiken dan de "oude" K75 / K100's. Daarentegen gebruiken ze wel minder benzine ;)
 
Ja, wel EigenMakLlij maar niet door Hennie Winkelhuis Meestal is dan in ieder geval het onderstel van EML maar dat is in dit geval ook niet. Het motor frame is volgens kenteken wel van EML.
 
Over eigenmakelij gesproken:
Ik was in de tuin wat aan het rotzooien en kwam daar een lomp stuk ijzer tegen. Na 10 minuten graven begon ik bepaalde vormen te herkennen. Blijkt dat zomaar een schwenkerframe te zijn!!

Kortom: Ik ga m'n prototype opruimen.
Voor ik het uit elkaar slijp en de resten bij het oud ijzer mik vraag ik hier even of er wellicht interesse in is.
Het is uiteraard niet direct te gebruiken maar wellicht dat iemand er brood in ziet om als basis te gebruiken voor een flexibel of vast span. Het is niet mooi, wel erg degelijk en compleet met schokbreker, as en wiel.
De kogelkoppen zijn vastgeroest maar het wieltje draait nog vrolijk en aangezien alles met een (dun) laagje verf bedekt is valt de roest verder erg mee.
Voor een lekker flesje bier op te halen in St'buiten. Ik verzend niet!

y4m5I4FsSym6Anle9P-WBcQ5XziVULUfxW3X3pZ31zbAnDQYguzmA7c6DitPoW8c4XocjuTJDSZ6bfIrRBk7jLGA7N3OwA9PZrPQFIPbzE_S01cNxPdErKHTHKzrVqPGdYSP6gWPvaj7Ymr7sbjVe0Sm14wR3De_OtaO4QT0y1T-l6A3sqkW613OEuN2mSwpM9nSscZTE8gKk4c2kLqRLZhHw


y4mlAYIvVBqJtSgv0dQUyiKUIhAaVQjrAnA7uAsvi0SK3CMvloObsJiqWvyADCMZoO7ItNTqTLfLqE_RtYBWpt8pcgzO0IokpZKOKC1yeHOT4Txe-9H6ErYzILQPwmy48Th8LPDmBzBFzWaaFvjPWyNCOPy6MFV5cnW-zEcRWERfC2BVRE_wqZEpX80P7z7f3J6mQjqEJaIalU8oTV2WldsHw


y4mnsV-iB3LXWI_mWd2lvl32UVaembrejJSVxYB_suFkMtD_TS965UVBVnx2MwwQFZGHToRiWhrnAQ6mZEysWkquFXKvLPdRX2_ha5NlNljY9OWWRIGNQRf8vjoWfvGQ0STUEErdZp0cEvszg7xJx3fH5l3i-ZDdRQApWU_LlRKsY49fQbYPoouOvJ0nFcdopUrXXJjvUBv-MMBsWnX24QOfg


y4mhvsdy8DvZM3jHSXgUKtplNcBmcAZ8m5Z2SmcOFdzGIatMlw_tVUit7MaA7MnUyk_T6lsKVIn38jQ5ccxssFJbPnclRd9UKaMWJrl5ajB1NfREWqhiybFL1_YwljPWwV2JxagJFaJcFkKK4Z3LjAmIfVziKa53crbaJ5rem7SEn960ynsq4fDqGUlb6JgKlQX0QbcyVkLmA1pECpNz5BNnQ
 
Het was ook een soort van grapje. Alles wat je zelf maakt kun je EML noemen zonder te liegen...

Zo had ik hier dus een maatje laatst, die crost, enduro's en zijspancross. Uit de Achterhoek. Die vertelde dat bij hun EML lang stond voor "Elke Maandag Lassen' refererend aan de crosswedstrijden in het weekend ;)
 
Over eigenmakelij gesproken:
Ik was in de tuin wat aan het rotzooien en kwam daar een lomp stuk ijzer tegen. Na 10 minuten graven begon ik bepaalde vormen te herkennen. Blijkt dat zomaar een schwenkerframe te zijn!!

Kortom: Ik ga m'n prototype opruimen.
Voor ik het uit elkaar slijp en de resten bij het oud ijzer mik vraag ik hier even of er wellicht interesse in is.
Het is uiteraard niet direct te gebruiken maar wellicht dat iemand er brood in ziet om als basis te gebruiken voor een flexibel of vast span. Het is niet mooi, wel erg degelijk en compleet met schokbreker, as en wiel.
De kogelkoppen zijn vastgeroest maar het wieltje draait nog vrolijk en aangezien alles met een (dun) laagje verf bedekt is valt de roest verder erg mee.
Voor een lekker flesje bier op te halen in St'buiten. Ik verzend niet!

y4m5I4FsSym6Anle9P-WBcQ5XziVULUfxW3X3pZ31zbAnDQYguzmA7c6DitPoW8c4XocjuTJDSZ6bfIrRBk7jLGA7N3OwA9PZrPQFIPbzE_S01cNxPdErKHTHKzrVqPGdYSP6gWPvaj7Ymr7sbjVe0Sm14wR3De_OtaO4QT0y1T-l6A3sqkW613OEuN2mSwpM9nSscZTE8gKk4c2kLqRLZhHw


y4mlAYIvVBqJtSgv0dQUyiKUIhAaVQjrAnA7uAsvi0SK3CMvloObsJiqWvyADCMZoO7ItNTqTLfLqE_RtYBWpt8pcgzO0IokpZKOKC1yeHOT4Txe-9H6ErYzILQPwmy48Th8LPDmBzBFzWaaFvjPWyNCOPy6MFV5cnW-zEcRWERfC2BVRE_wqZEpX80P7z7f3J6mQjqEJaIalU8oTV2WldsHw


y4mnsV-iB3LXWI_mWd2lvl32UVaembrejJSVxYB_suFkMtD_TS965UVBVnx2MwwQFZGHToRiWhrnAQ6mZEysWkquFXKvLPdRX2_ha5NlNljY9OWWRIGNQRf8vjoWfvGQ0STUEErdZp0cEvszg7xJx3fH5l3i-ZDdRQApWU_LlRKsY49fQbYPoouOvJ0nFcdopUrXXJjvUBv-MMBsWnX24QOfg


y4mhvsdy8DvZM3jHSXgUKtplNcBmcAZ8m5Z2SmcOFdzGIatMlw_tVUit7MaA7MnUyk_T6lsKVIn38jQ5ccxssFJbPnclRd9UKaMWJrl5ajB1NfREWqhiybFL1_YwljPWwV2JxagJFaJcFkKK4Z3LjAmIfVziKa53crbaJ5rem7SEn960ynsq4fDqGUlb6JgKlQX0QbcyVkLmA1pECpNz5BNnQ
Je kan natuurlijk ook eens een echt zijspan voor jezelf bakken. De basis heb je al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan