Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Mijn K1100 span gaat ook in de verkoop

img_20190504_130029-jpg.1391446

BMW K1100 zijspan (Dnepr bak)

-L4e op kenteken, 1992

-15” autowiel achter en zijspanwiel. 1 reservewiel met nieuwe winterband.

-zware schommelvork (hydrauliekpijp 42x6), jaar oude Hagon schokbrekers gebruikmakend van originele voorwiel en as en remmerij (stuurt super makkelijk en remt perfect)

-Brembo klauw op schijf zijspanwiel, gekoppeld aan achterrem

-rondom Hell remleidingen

-Handvatverwarming+handkappen

-Net stoeltje in bak, afdekzeil, 4 punts gordel, ruitje, 10L jerrycan, los erbij een ‘rolbeugel/bagagerek’.

Bak is keihard, frame zijspan, schommel en hulpframe zijn gepoedercoat. Rest gewoon matzwart met spuitbus. No-nonsens zijspan, erg vlot ding door kleine achterwiel. Recent alle oliëen vervangen, alle filters (inc benzinefilter in tank).

Heel af en toe weigert de startkoppeling, recent blok gespoeld en weer voorzien van verse olie. Proefrijden mag voor piloten met zijspan ervaring.

-VERKOCHT-
 
Laatst bewerkt:
ik moet de mijne ook nog eens zo goed aanpakken. Maar dat zeg ik al 10 jaar :X

Ondertussen gewoon door rijden :Y
Dat kan ook inderdaad. Ik heb dit al vaker gedaan en geloof het of niet, je hebt er dan 1 beter dan nieuw en eigenlijk nog betrouwbaar ook;)
 
Als ik niet al een overschot zou hebben.... :X

Ruilen tegen een glimmende cbf bespreekbaar? O-)
Ik probeer juist ook van te minderen'(

Ga niet roepen; met pijn in het hart enzo, maar zodra je met de K de straat uitrijdt is het fun. Zoontje vind het helemaaaal niet leuk, maar begrijpt het wel. De EML is prima voor 3 personen en best bijzonder (vind ik). Al zal binnenkort het straatbeeld wel overspoelen met naaf besturing spannen zodra de webshop van 3States open is..
 
Hmm, ....


cbf-je neemt veel minder ruimte in. Zelfs met die mooie glimmende rooie kofferset erop. Met zeer lage km's en alle stempels vd beurtjes. O-) :P
Hahaha, ik heb een prima BMW GS met koffers staan. Ik wil er niets bij hoor. Morgen eerste kijker voor de K.
 
Verhaal vertellen kan ie wel. Maar gewoon helemaal geen prijs noemen zelfs niet op aanvraag alleen als je pas komt kijken vind ik wel apart te noemen.

2dehands

Alle afdelingen…Antiek en KunstAudio, Tv en FotoAuto diversenAuto'sAuto-onderdelenBoekenCaravans en KamperenCd's en Dvd'sComputers en SoftwareContacten en BerichtenDiensten en VakmensenDieren en ToebehorenDoe-het-zelf en BouwElektronische apparatuurFietsen en BrommersGames en SpelcomputersHandtassen en AccessoiresHobby en Vrije tijdHuis en InrichtingImmoKinderen en Baby'sKleding | DamesKleding | HerenMotorenMuziek en InstrumentenPostzegels en MuntenSport en FitnessTelecommunicatieTickets en KaartjesTuin en TerrasVacaturesVakantieVerzamelenWatersport en BotenZakelijke goederenDiversen

Alle afstanden…< 3 km< 5 km< 10 km< 15 km< 25 km< 50 km< 75 km



Motoren | BMW
Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse

1 / 23

Levering
Ophalen
Zijspan BMW GS ADV, geschikt voor verre reizen, L4e klasse
Prijs o.t.k.
151 2 31 mei '20, 14:48
Bewaar
Deel dit zoekertje via:
Chat

Kenmerken
Adverteerder:Particulier
Type motor:Enduro
Motorvermogen (kW):12 t/m 35 kW
Bouwjaar:1989
Aantal Cilinders:2
Kilometerstand:8.000 km
Motorinhoud:1.000 cc
Beschrijving
Uniek zijspan, custom build, wettelijk toegelaten legaal voertuig, L4e inschrijving. Er wordt hier geen prijs opgegeven, vragen met wat is de VK prijs, of richtprijs, etc...zijn nutteloos, wordt niet op geantwoord. Prijs wordt genoemd bij bezichtiging, natuurlijk is dit niet te koop voor een prijzeke. Wie iets van zijspantechniek kent kan dit heus wel inschatten.
Dit zijspan werd in 1989 in Duitsland gebouwd, als één van 10 zijspannen, 1 van deze 10 starte in de Paris Dakar 1990, door 2 Duitse Privateers...ze kwamen nooit in Dakar aan... (Van 1980 tot 1990 probeerden dit verschillende duo’s, op zijspan wel teverstaan, enkelen bereikten Dakar... De meesten niet wegens te amateuristisch voorbereid...) De 9 andere zijspannen werden aangeboden in het tijdschrift Motorrad, binnen de week waren ze verkocht. Dit zijspan was één van deze 9 stuks. Het spreekt vanzelfs dat dit zijspan een eenmalige goedkeuring kreeg in Duitsland en jaarlijks de TÜV keuring passeerde. In de periode 1990-2015 deed dit zijspan ondermeer 3 Azie Reizen...in totaal 300.000 km... Ik kocht dit zijspan 2015 en liet het zijspan gedeeltelijk modifiëren door de Nederlandse Specialist LBS Zijspantechniek BV. Bedoeling was betere ADV mogelijkheden, en technische verbeteringen met technologie die in 1990 niet bestond.... Het zou te lang duren dit allemaal te beschrijven... De motor, bak en aandrijving werd nieuw gebouwd. Alles werd vernieuwd. Verder werd de bak aangepast aan de downgearing verkregen door 15inch rondom. De Bak kreeg Custom gears van Kayser GmbH, o.m. 1st Versnelling -15% , 5de Versnelling -5%. Wie iets van mechanica kent kan dit inschatten... De kardan aandrijving werd helemaal nieuw gebouwd, een custom Kardan, veel sterker dan de originele BMW , eentje met smeernippels op de kruiskoppelingen, alsook nieuwe kardan aandrijving op kardanhuis van de BMW K1 uit de BMW Baukastenhuishouding...daardoor kon ook een schijfrem op het achterwiel. Vooraan werd de 1 zuiger Bremboklauw vervangen door de 2 zuiger Brembo klauw van de R1150GS. Ook het bakwiel wordt geremd door een schijfrem. Schijfremmen rondom op dit zijspan. De motor is een 1000cc, alles is nieuw, gedeeltelijk werden beter dan originele parts gebruikt. De motor kreeg een nieuwe oliekoeler. Vergroot carter, grote carterbescherming. De standard 180Watt Alternator werd vervangen door een Enduralast van 400Watt. Alle aanbouwagregaten zoals ontsteking, startmotor, carburatoren ook nieuw. Nieuwe Nokkenas van Schrick GmBH, verhoging van het koppel werd beoogd. De motor levert 70PK. De uitlaat is nieuw Stainless de eindpijp is een custom van BOS DEMPERS B.V.. De uitlaat is niet luid en voldoet aan de geluidseisen. Verder werd alles door vakbedrijven gerestaureerd, wie er iets van kent bekijke de foto’s. Sinds de bouw in 2015-2016 deed ik 8000 km op dit zijspan, is naar BMW normen bijna ingereden. Ik deed één grote reis door Polen (Silezië), Slovakije, Czechie, Hongarije, Oostenrijk, Beieren, Schwarzwald, en terug. Zowel on als offroad... Het zijspan kruist héél gemakkelijk aan 120 km/h om grote trajekten te overbruggen. Daarentegen kruipt het zijspan ook heel gemakkelijk door zwaar terrein of steile hellingen, dit door de berekende downgearing... Het zijspan heeft dito spoorbreedte als een BMW auto, het ligt als een blok op de weg, en is bij 120 km/h met één hand te besturen. Natuurlijk vereist een assymetrisch voertuig zijspanervaring, dat is een absolute vereiste. Zijspanrijden is niet motorrijden ! Zijspanrijden is wel te leren...
Ik bouwde/restoreerde dit voertuig 2015/2016 om in 2022 een Aziereis te ondernemen, door een ongeval eind 2016 werd ik gehandicapt, ik zal die reis nooit maken ... Na beraad bied ik dit ADV Reiszijspan te koop aan. Het zijspan is gebouwd voor avontuur buiten Europa, ooit zal het zijspan nog wel een 4de Azie Reis maken...tis ervoor geperfectioneerd. Is in de winkel niet koopbaar... Het zijspan heeft absoluut geen moeite een last te trekken. Heeft een trekhaak, ik trek er een campeerwagen mee... Nieuwe veerkomponenten rondom, veervoorspanning op het gewicht berekend.
Het zijspan werd al ettelijke keren door de politie tot staan gebracht. De meeste wetsdienaars denken..."alors ne crosseur échappé de Dakar", kassa...kassa...helaas dit voertuig beschikt over alle wettelijke documenten, is niet luid, alles werkt en remt als een blok. Het heeft licht en toetert. De wetsdienaars vangen wellicht meer bot en kassa kassa met luide Harleys of Yoshimura laawaaijappo’s... De inschrijving vermeld voertuigtype L4E. Het betreft een in Duitsland toegelaten voertuig met Duitse Zulassung (uniek nummer), gevalideerd door de Belgische DIV (Belgisch Toelatingsnummer). Het voertuig is momenteel nog steeds ingeschreven en verzekerd. Paar dingen zijn met zekerheid te zeggen: Dit is een éénmalig zijspan, een uniek, wettelijk voertuig, technisch perfect een héél doordacht om een reis naar Nepal en terug aan te kunnen. Het zijspan staat rondom op 15inch autobanden, op elke straathoek ter wereld is bij panne nieuw rubber te krijgen. Echter wie goed kijkt een 4de wiel is voorzien... Optisch oogt alles heel mooi, alleen stoppen is gevaarlijk, het duurt geen 2 minuten of er staat heel veel volk rond...geen enkele BMW heeft meer aantrok... Echter op geen andere straathoek staat zo een ADV GS Zijspan ...
Nogmaals vragen over prijs worden niet beantwoord. Een ernstig geinteresseerde krijgt wel meer text en uitleg face to face.
 
Terug
Bovenaan Onderaan