Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

heb nog 2 zijspanspatborden van een maat van mij te koop. 1 kpl met verlichting ( €35 ) en de andere alleen met kabelboom(€25 )
 

Bijlagen

  • zijspan spatbord 1.jpg
    zijspan spatbord 1.jpg
    278,2 KB · Weergaven: 6
  • zijspan spatbord 4.jpg
    zijspan spatbord 4.jpg
    131,9 KB · Weergaven: 8
  • zijspan spatbord 7.jpg
    zijspan spatbord 7.jpg
    194,5 KB · Weergaven: 6
  • zijspan spatbord 8.jpg
    zijspan spatbord 8.jpg
    162,6 KB · Weergaven: 5
En er is €300 op geboden. Dat is inclusief alle opgelden nog niet eens wat hij er voor betaald heeft. De laatste bieding was €240, dan nog 21% BTW en dan over het totaal bedrag heen 17% veilingkosten dat geeft €350 grof gezegd.
Ik had deze ook in het vizier maar bij €200 ben ik afgehaakt. De winstmarge wordt erg mager daarboven, zo groot is de zijspan wereld niet.
 
Ik heb op de ultrasoon-reiniger geboden en gewonnen.
Kwam zo ook iets duurder uit dan verwacht, dus een wijze les geleerd. Maar hé, Anderzijds is Dave er ook mee geholpen.
 
Bij biedingen op BVA moet je meestal 40% erbij tellen. dat is 17% voor BVA en 21%BTW voor de staat. Alleen het bedrag wat geboden is is voor de afhandeling van het faillissement, daar gaan dan ook nog de kosten voor de curator af en dan alle schulden afbetalen. In de praktijk houdt het bedrijf wat failliet is, er meestal niks extra's aan over, de schulden zijn vaak veel hoger dan wat de opbrengst is.

(had tekst volledig verkeerd getikt wegens telefoonprobleem, dus maar even verwijderd, nu staat er ongeveer weer wat ik bedoelde )
 
Laatst bewerkt:
Bij biedingen op BVA moet je meestal 40% erbij tellen. dat is 17% voor BVA en 21%BTW voor de staat. Alleen het bedrag wat geboden is is voor de afhandeling van het faillissement, daar gaan dan ook nog de kosten voor de curator af en dan alle schulden afbetalen. In de praktijk houdt het bedrijf wat failliet is, er meestal niks extra's aan over, de schulden zijn vaak veel hoger dan wat de opbrengst is.

(had tekst volledig verkeerd getikt wegens telefoonprobleem, dus maar even verwijderd, nu staat er ongeveer weer wat ik bedoelde )
Vaak, na de kosten, de belastingdienst en de bank, is de pot wel leeg. De rest kan naar centen fluiten......
 
Klopt. Stel een harde bovengrens en laat je niet meeslepen in het bieden.
Ik vind veilingen altijd erg leuk, ik tel ook altijd hardop af van 10 naar 0 in de laatste seconden voor het aflopen, dan weten mijn meisjes ook waarom ik niet naar ze luister op dat moment.
De aanleiding voor deze veiling is natuurlijk heel zuur. Ik hoop dat Dave er persoonlijk een beetje ongeschonden uitkomt.
@Harley wanneer starten jullie met de verkoop? Is er al een showroom/werkplaats om te bezoeken?
 
We zijn nu alles aan het uitsorteren en inventariseren. Alles moest in 1 dag mee, we hebben gelukkig 2 dagen gehad om alles mee te nemen maar zoals je misschien wel begrijpt was het veel, en er was al weinig gelabeld of gesorteerd nu ligt alles bij ons op de zaak en kunnen we uitsorteren. We hadden natuurlijk al onze showroom en werkplaats welke net uitgebreid was. Wanneer de showroom open is(ivm corona) en wanneer we ook shoqmodellen hebben staan durf ik nu nog niks van te zeggen. We hadden namelijk al enkele zijspan projecten gepland staan voor de overname.
 
ja zulke veilingen zijn nooit leuk, zelf ook meegemaakt, grote aanhanger en een 5 gt turbo voor een schijtprijs weg.
aanhanger kwam ik later weer tegen bij een opdrachtgever, leverancier kwam er spullen mee brengen'(

gt turbo weet ik niet waar die is gebleven en dat wereldje is ook niet groot, ik wil hem nog steeds terug
 
Eerst m'n badkamer afmaken (70%af), dan de klassieke K1100 (50%af), dan de eenwiel aanhanger achter de K12R, dan de Trabant restaureren, dan de keuken verbouwen en dan pas weer nieuwe projecten starten.
 
Leuk ding. Ik vind hem wel duur. Met een originele DR zou het nog gaan maar voor zo'ń eigenbouw, eigensmaak ding te duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan