Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Het eerste adres waar ik altijd op zoek is:

Maar weet je het merk en type, of laat eens een foto zien ter identificatie?
 
@Nejra en @Hellracer Ik zag jullie over een benzinebrander in het Robocop topic. Volgens mij heeft @Dhr. Bosso er ook kijk op.
Ik heb zo'n legergroen kofferbranderdje. Helaas nooit gebruikt omdat een of andere onverlaat er een soldeerbrander op geschroeft heeft. Ik heb dus een plat-ovale uitstroom opening terwijl je een ronde klok hoort te hebben.
Zouden al die brandertjes dezelfde schroefdraad hebben? En waar zou ik een branderkop kunnen kopen? Het is niet het meest kwetsbare deel van de brander, ik kan me niet voorstellen dat er veel vraag naar is.
Ik weet in ieder geval dat de schoefdraad in de brander en van de tankdop de enige verschillen zijn tussen de verder eigenlijk identieke Russische PT-01 en de Optimus R8. Ik kan me wel voorstellen dat er binnen een merk maar één maat schroefdraad gebruikt is, dus als je een meer gangbaar type in handen hebt(optimus, Primus, Coleman etc.) zou daar denk ik toch wel een branderkop voor te vinden moeten zijn.
Zoals @Dhr. Bosso ook al aangeeft: Qvist heeft veel. Ook brander- onderdelen.
 
Het eerste adres waar ik altijd op zoek is:

Maar weet je het merk en type, of laat eens een foto zien ter identificatie?
Het merk is Enders en het type 9061
1632319741179.png

Waarbij die mooie geperforeerde brander bij mij een soldeerbrander is.

Ik heb nog geen handelaar gevonden die dat soort onderdelen heeft. Leertjes en sproeiers wel, maar geen branderkop.

Ik begin er al aan te denken om in China een brandertje te bestellen en dan de kop aan te passen. De gasleiding is waarschijnlijk M8x0,75, fijn dus.
 


Voila.
Ik heb een bod uitgebracht. Het duurt nog twee dagen, ik ben benieuwd waar het naartoe gaat.
 
Jaaaaaa, dat kan ook.
Maar dan heb je geen Immer Zuverlassige Uber Deutsche Prazisions Technik in huis. En aangezien BMW rijders niet met minder genoegen nemen moet het wel een Duitse brander worden natuurlijk.

:+
 
Ships... Met een Coleman- en een PT01 brander en twee Russen, een BMW en een Japanner in het hok krijg ik me nu toch een enorme aanval van brander-technische identiteitscrisis bij het toeren..... 😳

Geen koffie meer als ik met de W650 of R1150R weg ga en ik naar ik begrijp moet ik nu wel hoognodig een Harley kopen omdat ik ook een Colemanbrander heb.... Ködt -O- ;)


:+
 
Laatst bewerkt:
de 414 is duurder, breder (pitten verder uit elkaar) en 2 kg zwaarder dan de 424

edit: en de branders zijn groter. 25% meer vermogen zo'n beetje.
 
Ja ik behelp me met een zweedse Primus. Dat kan alleen maar omdat ook een Volvo heb. Anders had ik ook een Duitsche brander moeten zoeken.
Je hebt toch ook een Trabantje, dan kan die oostduitse brander best. Misstaat niets.

Ik heb ook een Coleman en geen amerikaans spul (hum, een oude electra is wel leuk), een russische molotov primuskopie en wat gasbranders. Maar geen Duitse brander. Potver, keuzes, keuzes.
 
Ik sla toch even over. Mijn definitie van "koopje" is duidelijk anders!

Ik heb nog wel een mooie Primus petroleum brander te koop overigens.
Geen koopje.
 
de 414 is duurder, breder (pitten verder uit elkaar) en 2 kg zwaarder dan de 424

edit: en de branders zijn groter. 25% meer vermogen zo'n beetje.
Vooral het feit dat ie breder is is toch wel verrekte fijn. Kan tenminste 2 pannen kwijt.
Screenshot_20210923-132811_1.jpg

Alleen is de mijne wel al 35 jaar oud.
 
De kleur van de tankjes betekend wel iets. Ik heb een grijze tank, dat is voor loodvrij. Een rode tank is volgens mij voor petroleum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan