Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Wat bedoel je precies wat ik zou kunnen vertellen ?
De slechte aanbouw ? Is de techniek van decennia terug zoals die door Harley-Davidson werd gebruikt en door LAK nog steeds wordt gebruikt.
Als wij een LAK zijspan aanbouwen krijgt die een eigen DCA frame of minimaal een aangepast LAK frame.
Ik rij zelf een Lak zijspan en het rijd zeker niet verkeerd. Hiervoor heb ik nog een BMW R1200RT met EML CT 2001 bakje gereden. Was ook prima maar zijn gewoon heel verschillend. Voor mijn gevoel stuurt mijn huidige zijspan veel lichter komt mss door de normale bolle banden ipv de autobanden? Uiteraard weet ik dat ik je een zijspan vooral met het gashendel de bocht door moet sturen en niet met je spierballen maar dan nog . Het Lak zijspan wordt wel echt gebruikt om relaxed te touren maar verder een heel fijn ding.
 
Ik rij zelf een Lak zijspan en het rijd zeker niet verkeerd. Hiervoor heb ik nog een BMW R1200RT met EML CT 2001 bakje gereden. Was ook prima maar zijn gewoon heel verschillend. Voor mijn gevoel stuurt mijn huidige zijspan veel lichter komt mss door de normale bolle banden ipv de autobanden? Uiteraard weet ik dat ik je een zijspan vooral met het gashendel de bocht door moet sturen en niet met je spierballen maar dan nog . Het Lak zijspan wordt wel echt gebruikt om relaxed te touren maar verder een heel fijn ding.
Is die ook door LAK aangebouwd ?
Want er zijn genoeg LAK zijspannen die niet door LAK zijn aangebouwd en dan kan die dus een stuk stabieler aangebouwd zijn.
 
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik ben de tweede eigenaar en heb hem er dus niet zelf aan laten bouwen. Ik heb er wel een volledig afgestempeld onderhoudsboekje bij maar dat vermeld uiteraard ook niet waar het is gedaan. De dealer die de motor ooit nieuw geleverd heeft en waar ik hem nu van gekocht heb zei in ieder geval van wel. Lak sidecars is schijnbaar een eigenaardige man / bedrijf volgens degene waar ik hem van kocht. Hoe dan ook ik ben er heel blij mee.
 
Laatst bewerkt:
op de "Onverkoopbare motoren" groep op facebook staat een Kwakje z1100 met bak voor weinig. Mocht iemand nog wat nodig hebben :P
 
@Hellracer is dit misschien wat voor je echte span project? ≥ Mooie BMW — Motoren | BMW — Marktplaats
Hij staat bij Kwastert en Ehe om de hoek.
1683311600901.png
Vraagprijs 900 en nog geen 90k gelopen.
 
Rij op de terugweg maar hier langs, is ie zo groen 🤪. De prijzen van de GS rijzen de pan uit ondertussen voor nette exemplaren, deze ziet er ook best fraai uit maar kost geen drol. Je kunt hem altijd als investeringsobject in de schuur zetten natuurlijk 😇
 
EN oude meuk zonder papieren. De Oostblok tweetakten zijn charmant maar er is maar een heel beperkte markt voor. Als er dan ook geen papieren bijzitten dan vrees ik het ergste ervoor. Leuk voor een mancave maar verwacht het spul niet meer rijdend op de weg aan te treffen EN idd in de fotos zie ik ook nergens iets Dnepr achtigs.
 
De motorfietsjes zie ik inderdaad meer als decoratie ergens eindigen. De bakjes zijn eigenlijk het meest interessant.
Wat zou de verzameling bij elkaar mogen kosten?
1 donker rood/bruine Junak bakje in behoorlijk harde staat
Het tweede onbekende bakje zou wel eens een veel oudere Junak kunnen zijn, ik kan mij foto's van een gerestaureerd lichtblauw soortgelijk bakje herinneren hier op MF.
Hij heeft het trouwens over drie zijspannen, ik zie er maar twee.

Ik ga maar eens wat mailen met de beste man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan