aanbeveling organisatoren trackday's Assen

gewoonsuzuki

Die hard MF'er
8 apr 2019
305
288
Dit jaar ben ik samen met een maatje gestart met het volgen van trackdays op circuit Assen. Wij maken met zijn tweeën gebruik van 1 motor. Afgelopen jaar hebben wij gebruik gemaakt van de service van Racecracks. Wij waren te spreken over de service maar vonden het niet ideaal om een dag te delen (te weining tijd om te rijden). In 2021 willen wij dus iedere keer een hele dag zelf rijden, daarom zijn wij op zoek naar andere oganisaties van trackdays om zo twee dagen achter elkaar te kunnen boeken. Op deze manier kunnen wij allebei een hele dag rijden en hoeven wij niet een berg reiskilometers te maken. Wij starten volgend jaar op niveau 2 bij racecracks.

Welke organisatoren van trackdays raden jullie aan of juist af.

Is er buiten de site van circuit Assen nog een andere website beschikbaar waarop alla data van trackdays zijn te zien?

Wanneer zijn alle data van de trackdays zichtbaar op site van circuit Assen?
 
CRT, Circuitschool.nl, Racecracks, trackdays4all.
Allemaal prima om een dagje op Assen te pakken.
Voor rijden met begeleiding zou ik gaan voor CRT en Racecracks.
 
circuitdagen.com, staat alles duidelijk op een site, je kan ook filteren per circuit etc.
 
Bedankt voor de tips. Ga er vanuit dat jullie met de genoemde bedrijven ook goede ervaringen hebben.

Mink 91 die site is erg handig.
 
Ik wil bij de start van het seizoen nog met wat begeleiding rijden en misschien een privé training boeken. Uiteindelijk zal het ergens in 2021 wel gewoon vrij rijden worden.
 
Laatst bewerkt:
Dank. Dat was bij racecracks ook zo bij niveau 1 plus. Als ik bij hun ga rijden dan ga ik bij niveau 2 en waarschinlijk daarna naar het vrije rijden.

Heb alleen wel eens gelezen hier ergens op het forum dat de ene organisatie de andere niet was. Kan het alleen niet terug vinden. Had te maken hoe het een en ander georganiseerd was. Vandaar mijn vraag.
 
Dank. Dat was bij racecracks ook zo bij niveau 1 plus. Als ik bij hun ga rijden dan ga ik bij niveau 2 en waarschinlijk daarna naar het vrije rijden.

Heb alleen wel eens gelezen hier ergens op het forum dat de ene organisatie de andere niet was. Kan het alleen niet terug vinden. Had te maken hoe het een en ander georganiseerd was. Vandaar mijn vraag.
klopt, elke organisator doet het weer net wat anders.
zo heb je bijv bij racecracks een technische keuring voor je motor, en bij CRT niet.
Maar uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer allemaal. je moet alleen net geluk hebben met een goeie instructeur. Soms tref je er een die niet echt instructies geeft, maar alleen een beetje voorrijdt.
 
Als je wél samen wilt rijden, maar níet twee motoren beschikbaar hebt, kijk dan ook eens voorzichtig naar organisaties die een huurmotor aanbieden. Je betaalt er stevig voor (reken op €300 huur per dag), maar als je slechts sporadisch op circuit rijdt, is dat een stuk voordeliger dan een eigen motor (erbij) kopen, klaarmaken en onderhouden.

Ik doe één of twee circuitdagen per jaar. Ik had vorig jaar geen zin om het risico te lopen mijn net gekochte Street Triple ondersteboven in de grindbak te parkeren, omdat je op circuit toch grenzen opzoekt. Ik koos ervoor om bij CRT een CBR600 te huren. Je circuitdag wordt er niet goedkoper van, maar dan staat er dus wel een nette circuitfiets op geschikte banden en vering, klaar om te gaan. Racecracks biedt ook zoiets aan, en zo zijn er nog wel meer organisaties waarbij dat kan.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het zomaar weer een bijzonder seizoen kan worden met geannuleerde dagen, vind ik onderstaand bij 2TheExperience een groot pluspunt. Dit is niet overal zo geregeld.
Op het moment dat een geboekte dag niet door kan gaan d.m.v. corona wordt het omgezet naar een voucher welke je hetzelfde jaar, 2022 of zelfs 2023 kan gebruiken.
Je bent nooit geld kwijt aangezien wij ook geen kosten hebben bij het verliezen van deze dag vanuit de circuits.

1608137660435.png
 
Laatst bewerkt:
Dat van 2experience is zeker een pluspunt.

Een motor huren zit er niet in. Om bepaalde redenen zijn wij tot de constructie gekomen zoals die nu is.

De motor die wij gebruiken word enkel gebruikt voor op het circuit. Beide rijden wij een andere motor voor op de openbare weg.

Dit jaar al gemerkt dat er veel verschil zit idd in de instructeur die je hebt.
 
Dat van 2experience is zeker een pluspunt.

Een motor huren zit er niet in. Om bepaalde redenen zijn wij tot de constructie gekomen zoals die nu is.

De motor die wij gebruiken word enkel gebruikt voor op het circuit. Beide rijden wij een andere motor voor op de openbare weg.

Dit jaar al gemerkt dat er veel verschil zit idd in de instructeur die je hebt.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar is een 2e circuitmotor geen optie?

Zag bv van de week een advertentie hier op mf voorbij komen van een cbr900 met div opties voor 1200 euro.
Niet veel geld voor een kant en klare circuitmotor.
Dan kun je allebei tegelijk rijden en alle sessies rijden.
 
Hoi Hans, we zijn er volgend jaar weer bij zoals je ziet.😉
Zeg maar Mario ;) , Hans is mijn maatje.
Was gezellig bij de B&B. Wij zijn er met racecracks 1 dag in Mei en 2 dagen in Augustus. Juni Juli kijken we nog naar andere organisatie, erg jammer dat racecracks geen dagen heeft dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat al te twijfelen over de naam. Sorry voor de mix up. Tot nu toe 2 dagen geboekt. 3 mei ik CRT en 4 mei mijn maatje racecracks deze zijn lekker aansluitend. Tot dan.

Ik heb ook al naar Mettet zitten kijken voor 4 dagen en dan kunnen wij beide 2 dagen rijden. Dinsdag gaan we de overleggen hoe en wat.
 
Allen bedankt voor de input.

Als het goed is gaan mijn maatje en ik de volgende data rijden sommige onder voorbehoud of wij dit met het werk kunnen regelen:

zaterdag 17 april Racecracks (ik)
maandag 3 mei CRT (ik)
dinsdag 4 mei Racecracks (maatje)
dinsdag 13 juli Circuitschool (maatje)
donderdag 15 juli CRT (ik) Blijven dan 14 juli ook in Assen geen zin om meer dan 400 km op en neer te rijden
maandag 30 en dinsdag 31 augustus Circuitschool weten nog niet wie welke dag

De eerste 3 dagen zijn reeds geboekt en de laatste 4 moeten wij nog boeken. Eerst even kijken of dit kunnen regelen met het werk.

Ik zit er ook nog aan te denken om 7/8/9 augustus met Racecracks naar Ecuyers te gaan maar ik moet dan alleen gaan dus daar moet ik nog even een ei over leggen. :) Ik heb wel een aanhanger en auto maar om alleen die kant op te kant houd mij nog wat tegen. Begreep dat er een technische dienst aanwezig is. Ik ben namelijk absoluut niet handig. Onderhoud aan de fiets word dan ook door mijn maatje gedaan. Dit jaar eens wat beter opletten tijdens het onderhoud.*D
 
Laatst bewerkt:
7/8/9 augustus Ecuyers zijn ook definitief. Niveau 3 geboekt en 3 sessies training. Motormaatje gaat mee voor de morele ondersteuning en om een beetje in de omgeving te touren :).

Lekker een hotel in de buurt geboekt dus het mag wat mij betreft snel augustus worden. Voorruit 17 april is ook goed.8-)
 
7/8/9 augustus Ecuyers zijn ook definitief. Niveau 3 geboekt en 3 sessies training. Motormaatje gaat mee voor de morele ondersteuning en om een beetje in de omgeving te touren :).

Lekker een hotel in de buurt geboekt dus het mag wat mij betreft snel augustus worden. Voorruit 17 april is ook goed.8-)
kijk aan dan goed bezig ! heb je daar dan prive les geboekt dan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan