Aanbevelingen motor voor te lange mensen

varues

MF'er
31 mrt 2020
41
19
Rotterdam
Heyo,

Ik ben bijna klaar met mijn motor rijbewijs (A2) en wil ook z.s.m. een motor gaan halen zodra ik mijn rijbewijs heb.
Nou heb ik precies 0 verstand van motors, het enige wat ik wel weet is dat ik voor veel motors te lang ben (ik ben 1.96).

Hebben jullie aanbevelingen voor motors om naar te kijken die wat lange mensen vriendelijker zijn :)? (met een vermogen van max 35Kw want A2 enzo)

Ik hoor het graag!

P.s. ik weet dat er meer van dit soort posts zijn, maar 95% van de reacties zijn getriggerde mensen of motors met een vermogen boven de 35Kw :p
 
 
Zoals ik in mijn post had gezegd, waar 95% van de reacties over motors gaat boven de 35Kw, bedankt voor je input though!
 
Veel motoren zijn ook in A2-uitvoering te koop, dus ik zie het probleem niet?
 
Veel motoren zijn ook in A2-uitvoering te koop, dus ik zie het probleem niet?
Ben van plan mijn eerste motor tweedehands te halen gezien ik een arme student ben (had ik er misschien intieel moeten bijzetten).
Als ik naar de aanbevolen motors aan het eind van die post kijk, zijn de opties vrij beperkt als je op tweedehands sites kijkt in 35Kw uitvoering of ik moet er minimaal 6000 euro voor neerleggen haha.
 
Neuh, voor €3500 moet je toch wel een knappe A2 Vstrom ofzo kunnen vinden? Die zijn ook makkelijk/goedkoop te verhogen. Kwestie van een paar kortere dogbones.
 
Neuh, voor €3500 moet je toch wel een knappe A2 Vstrom ofzo kunnen vinden? Die zijn ook makkelijk/goedkoop te verhogen. Kwestie van een paar kortere dogbones.
Aahhh ja maar vstrom stond niet in die post hahah.
Maar dit zijn de dingen waar ik naar op zoek ben ;).
Overigens is 3500 nog steeds veel voor een student hahah, maar ik zag ze ook voorbij komen voor rond de 2800 en dat is al weer beter te doen :D.
Thanks :)
 
Ik rijd zelf op een Suzuki XF650 Freewind. Top motor als je een ééncilinder niet erg vindt. Kijk ook naar de BMW F650 Funduro/Strada en Aprilia Pegaso 650. Als je niet van ééncilinders houd kan ik je de Kawasaki KLE 500 zeker aanraden (om en nabij de 2500 euro).
 
Denk ook even aan verlaagde voetsteunen, en verhoogde zadels... Ook een optie. Groetjes, 1 meter 68
 
 
Laatst bewerkt:
Alle 3 veelste klein voor 1.90. Laat staan 1.96
 
Alle 3 veelste klein voor 1.90. Laat staan 1.96
De motor configurator laat zien dat ze wel degelijk groot genoeg zijn voor die lengte:P
04wm0734JuRpJUyUyUyUyUy0n.png

Overigens ken ik iemand die rijd op een klassieke Zundapp brommer en die is 2m5,
hoezo te klein,er zijn natuurlijk hogere en grotere motoren,maar het probleem is het budget van de TS,binnen dat kader is de
keuze heel wat beperkter in A2 klasse motoren.
 
Laatst bewerkt:
Ergo-cycle geeft een indicatie.
Maar is helemaal niet geschikt om een motor al dan niet van de lijst te schrappen.
Er zijn zo veel factoren die een rol spelen die in ergo-cycle niet meegerekend worden.
Het is een 2-dimensionale tool.
Die ik ook al veel gebruikt heb, daar niet van.
 
Ja dat is het inderdaad,het devies is dan ook ga proefrijden op modellen die de TS wat vind,wat de 1
lekker vind zitten kan een ander weer een kwelling vinden.
 
Beetje late reactie terwijl er al is voorzien in een motor. Maar ik ben ook 190cm. Ik heb 2 KLE's. Vindt ze geweldig rijden. Voor mij eigenlijk nog wel te klein. Maar ik heb het stuur meer naar voren gezet. De hoogte is het probleem niet, maar de lengte van mijn armen waardoor ik om lekker te zitten precies op het midden van de buddy zit. Voor de ene KLE ( oud barrel van 92) heb ik zelf een reeds verhoogde buddy ergens gehaald en deze aangepast. dat zit nu vrij goed. Voor mijn KLE van 2009 wil ik netjes laten doen. Want ik heb nog de neiging om naar voren te glijden. De "kuil" voorin de buddy moet hoger zodat de buddy vlak wordt en ik kan gaan zitten waar het voor mij het prettigst is.
 
Denk ook even aan verlaagde voetsteunen, en verhoogde zadels... Ook een optie. Groetjes, 1 meter 68
Verlaagde voetsteunen ??? |(
Lijkt me wel de meest knullige oplossing.
Ik weet niet waar jij woont, maar kom ff vanuit R'dam gezien de afslag Leidschendam (op de A4) eens maken. Dan ga je toch echt op je snufferd tenzij je 20 rijdt :X
 
Verlaagde voetsteunen ??? |(
Lijkt me wel de meest knullige oplossing.
Ik weet niet waar jij woont, maar kom ff vanuit R'dam gezien de afslag Leidschendam (op de A4) eens maken. Dan ga je toch echt op je snufferd tenzij je 20 rijdt :X
1. Het hangt van de clearance van je fiets tot de grond af. Ik zou het niet aanraden om het bij een Harley oid te doen nee. Heb het hier ook over 1-2 cm max.

2. Niet iedereen schuint af alsof 'ie in de motogp rijdt.
 
Bedankt voor alle tips en reacties! :)
Ik heb uit eindelijk gekozen voor de suzuki xf650 freewind.
Zie foto's in de bijlage.
Ik zit hier letterlijk op alsof ik op een stoel zit :p
Je hebt er blijkbaar geen geluk mee gehad -O-;
 
Terug
Bovenaan Onderaan