aanbevolen helmen

Dmack

Rookie
4 jun 2004
8
0
Leiden
Voor iemand met een 'Arai hoofd' maar geen Arai budget... Wie heeft ideen/ervaring van goede en redelijk geprijsde (KNMV gekeurd) alternatief?
 
Voor iemand met een 'Arai hoofd' maar geen Arai budget... Wie heeft ideen/ervaring van goede en redelijk geprijsde (KNMV gekeurd) alternatief?

Ikzelf rij altijd met HJC (topmerk in US, niet dat dit iets wil zeggen 8-) ). Ik vind het een fijne helm, en ze zijn niet duur. Heb laatst het top-model gekocht voor ik dacht 230,-
 
Print de KNMV lijst uit en ga prijzen vergelijken. Aangezien je een licentie hebt kun je wellicht korting krijgen omdat je de helm gebruikt voor de race.
 
Racen met Suomy

Racen is een dure aangelegenheid, Suomy wil daar een helpende hand in toesteken.
Suomy is groot geworden in de racerij en wil dat ook in Nederland graag doorzetten, en doet dit in de vorm van een fantastische aanbieding!
Voor Suomy is het doel duidelijk: nóg meer naamsbekendheid en lovende kritieken die je zult hebben na het dragen van dit top-product.
Door een samenwerking van fabriek, importeur Ledrie-Sales en Team-VSR is deze aanbieding superscherp, nergens zul je deze helmen goedkoper kunnen krijgen tenzij iemand ze weggeeft!
Het komt er op neer dat iedere licentiehouder van ONK, CUP, ZAC, SAM, SOBW, Pocketbikes en Supermotard ongeacht prestaties kan genieten van een fantastische korting van 45 % !!!
Om een voorbeeld te noemen: De nieuwe SPEC 1R van Suomy, de helm waar alle GP, WSB en WSS mannen mee rijden kost in de winkel € 565.- , als licentiehouder kun je deze helm voor racegebruik bestellen voor slechts € 300.- inclusief btw !!!
Let wel, deze aanbieding is alléén geldig voor licentiehouders die de helm voor de racerij gebruiken en dus niet voor de particuliere motorrijder!!
De korting geldt ook voor artikelen zoals de brede range vizieren en vervangings- onderdelen.
Iedereen kan twee helmen bestellen, mocht er één afgekeurd worden na een valpartij, dan kun je een nieuwe bestellen die je na inlevering van de beschadigde helm geleverd krijgt, dit om misbruik te voorkomen.
Voor racegebruik zullen alleen de race-replica’s worden “ingezet” , de monocolor helmen kunnen alleen worden besteld door rijders die uitkomen in de “Classics”
Zowel de “BOOSTER” als de “GUNWIND” als de “SPEC 1R” staan op de lijst van race-goedgekeurde helmen, de Booster wordt alléén geleverd aan rijders uit de SOBW en de Pocketbikes.
Er wordt van je verwacht dat je links en rechts op je motor(en) op stuurhoogte een Suomy sticker plakt ( 11x5 cm ), eventueel een badge op de borst van je pak draagt en uiteraard een goed woordje doen mocht de situatie zich voordoen er gaat ten slotte niets boven mond op mond reclame.
Bij een bestelling graag even alle persoonsgegevens vermelden, de artikelen worden verstuurd onder rembours, waarvan de kosten voor jouw rekening zijn.
Tevens is het mogelijk om de bestelde artikelen tijdens een racedag of weekend te leveren, de betaling dient dan contant te geschieden.

Een sportief en veilig seizoen gewenst
suomy-racing@wanadoo.nl

Suomy gunwind kost dan 250 euro
een SpecR1 300

:}


heb ik nu vrienden gemaakt *D
 
Mossel is weer veel te snel! Voor bovenstaand verhaal moet je contact opnemen met Dennis van Schijndel (werkt bij Groen Motoren) 06-22939404
Om gebruik te maken van die Suomy aanbieding moet je je licentie meenemen, deze wordt gekopieerd en opgestuurd naar Suomy voor de registratie; je kunt maximaal twee helmen (in dezelfde maat) bestellen.
 
Ik heb zelf ook een Arai en vindt die echt super zitten maar na een paar valpartijen en dus ook nieuwe arai's voor veel geld heb ik iets anders gezocht.
Suomy vond ik absoluut niet lekker zitten en viel meteen af.
Begin vorig jaar heb ik een sponsorpakket van IXS aangeschaft met X-Lite helm. Dit is echt heel voordelig (ik dacht 800 euro voor eendelig overall, handschoenen, laarzen, rugprotector en helm) en geeft je het recht na een valpartij tijdens het eerste jaar vervangingsmateriaal te kopen voor de helft van de consumentenprijs tegen inlevering van je gecrashte materiaal. Ideaal voor racers dus!
Ik vond de X-lite erg fijn zitten maar bij gebuik op de openbare weg viel me op dat er na een half uur tot een uur rijden vervelende knelpunten te voelen zijn die je niet opmerkt als je de helm past.
Voor het racen maakt het niet uit omdat je toch maar 20 minuten rijdt maar ik heb daarnaast wel weer een Arai voor normaal gebruik. De X-lite is voor het circuit.
 
Bij Kalsbeek heb ik een goede Arai gevonden in matzwart. Voor €375,-
Ik wou ook van Arai afstappen maar die kleuren maken de helm ook zo duur!
 
Zelf heb ik ervaring met HJC (helm), Oxtar (laarzen) en Rev'it! (handschoenen en overall). Shark schijnt echter een samenwerkingsverband te hebben met Rev'it!. Aangezien de Shark mij beter bevalt dan de HJC probeer ik momenteel een sponsorpakket te bemachtigen met Shark helm, Oxtar laarzen en Rev'it! overall (mede in verband met een recente schuiver). Als ik meer weet post ik het, maar misschien kun je zelf informeren bij Rev'it!.
 
Marrekie, hou me graag op de hoogte:

Neron (importeur van oa X-Lite, IXS) heeft de volgende reactie aan mij gegeven:

Elk jaar heeft Nerons BV inderdaad een sponsoraanbieding voor
licentie houders. Deze aanbieding, welke van tijdelijke aard is en
bestaat uit een compleet pakket van helm, pak, handschoenen en
laarzen voor het komend seizoen kun je vanaf november dit jaar vinden
op onze website www.nerons.nl. Vanaf het punt dat het pakket via onze
website wordt aangeboden kun je je via een inschrijfformulier
aanmelden.

Alleen vanaf November helaas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan