Aanbieding Shark helm bij Safe Motors?

Faithz

MF veteraan
18 mei 2004
1.931
0
Eindhoven
Hallo,

Ik hoorde vandaag tijdens het lessen dat Safe Motors de Shark helmen in de aanbieding hebben gegooid. Collega lesser had een leuke Shark helm gekocht voor 159,-.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een helm van Arai maar hoe is de kwaliteit van een Shark helm? En met geluid e.d.?

Of toch maar gewoon verder zoeken naar een Arai?

En heeft Safe motors die dingen nog in de aanbieding? Weet iemand dat? Want ik zag het niet op de website van safe.
 
Ik heb sinds 1,5 jaar een Shark en ben er zeer tevreden mee. Destijds heb ik gewoon heel veel helmen gepast en deze zat gewoon het beste. De helm heeft voldoende ventilatie en een ingenieus systeem om je vizier snel te verwisselen (getint naar helder en v.v).

Mijn Shark is stiller dan mijn vorige helm van Driver maar een echt oordeel t.o.v. bijvoorbeeld een Arai kan ik niet geven. Ik rijd overigens altijd met oordoppen in :)

Ik zou zeggen gewoon even proberen. Waarschijnlijk mag je wel even een proefritje maken.

full


P.s. Ik heb er ongeveer hetzelfde voor betaald.
 
volgens mij is het niet slim om een helm te kiezen omdat hij in de aanbieding is.

Een helm moet goed passen, als hij dan in de aanbieding is is dat mooi meegenomen. (misschien even gaan passen?)

Mijn ervaring is dat Shark mij bijna goed zat, Arai zat goed en Schuberth perfekt. Kan me dus wel voorstellen dat als een Arai je goed zit een Shark je mogelijk ook goed past
 
volgens mij is het niet slim om een helm te kiezen omdat hij in de aanbieding is.

Een helm moet goed passen, als hij dan in de aanbieding is is dat mooi meegenomen. (misschien even gaan passen?)

Mijn ervaring is dat Shark mij bijna goed zat, Arai zat goed en Schuberth perfekt. Kan me dus wel voorstellen dat als een Arai je goed zit een Shark je mogelijk ook goed past

Arai zat eigenlijk heel erg goed en ik weet niet hoe een Shark helm gaat zitten. Maar ik ken het merk Shark niet. Daarom wil ik graag weten hoe de kwaliteit is voor ik uberhaupt ga passen en misschien wel kopen :)
 
Arai zat eigenlijk heel erg goed en ik weet niet hoe een Shark helm gaat zitten. Maar ik ken het merk Shark niet. Daarom wil ik graag weten hoe de kwaliteit is voor ik uberhaupt ga passen en misschien wel kopen :)


dan heb je mogelijk net zo'n dure kop als ik ;)

kwalitatief is shark volgens mij goede middenmoot die niet veel onderdoet voor merken als Arai, Schuberth en Shoei maar wel veel goedkoper.
 
dan heb je mogelijk net zo'n dure kop als ik ;)

kwalitatief is shark volgens mij goede middenmoot die niet veel onderdoet voor merken als Arai, Schuberth en Shoei maar wel veel goedkoper.

Thnx :) Als ik tijd vind, dan ga ik wel eens passen. Anders toch verder zoeken naar een arai.. Wel duur maar dan heb je ook wat..
 
Bedoel je de shark helm? Hoezo dat?
Shark is top, denk je echt dat die MotoGP jongens met de slechte helmen rijden? dacht het niet.
Feit is wel dat ik nooit voor een goedkopere type zal gaan en altijd voor de duurste of een na duurste type.
Ik heb 1 kop, niet zo mooi maar moet wel heel blijven.

Zorg er altijd voor dat je de helm koop die het beste zit.
 
Shark is top, denk je echt dat die MotoGP jongens met de slechte helmen rijden? dacht het niet.
Feit is wel dat ik nooit voor een goedkopere type zal gaan en altijd voor de duurste of een na duurste type.
Ik heb 1 kop, niet zo mooi maar moet wel heel blijven.

Zorg er altijd voor dat je de helm koop die het beste zit.


wat ze in de motorgp dragen interesseert mij niet. zegt m.i. ook niets over de kwaliteit. (kijk ook maar eens naar de F1, Toyota gaat daar stuk maar op de weg niet terwijl fiat/ferrari bij de F1 wel heel blijft)

Bij een motorgp helm is duurzaamheid bijvoorbeeld totaal niet van belang, jij wil echter niet elke maand een nieuwe helm kopen. Kan me ook voorstellen dat de soort impact waarop een helm ontworpen wordt bij een circuit race mogelijk anders is dan bij een huis tuin en keuken verkeer helm.

Hoe dan ook, volgens mij is het best een goede helm, maar de (verkoperstruc?) vergelijking met motorgp vind ik bullshit
 
Ik heb sinds 1,5 jaar een Shark en ben er zeer tevreden mee. Destijds heb ik gewoon heel veel helmen gepast en deze zat gewoon het beste. De helm heeft voldoende ventilatie en een ingenieus systeem om je vizier snel te verwisselen (getint naar helder en v.v).

Mijn Shark is stiller dan mijn vorige helm van Driver maar een echt oordeel t.o.v. bijvoorbeeld een Arai kan ik niet geven. Ik rijd overigens altijd met oordoppen in :)

Ik zou zeggen gewoon even proberen. Waarschijnlijk mag je wel even een proefritje maken.

(Afbeelding)
P.s. Ik heb er ongeveer hetzelfde voor betaald.

:^ Niks meer aan te voegen van wederom een tevreden Shark helm drager ;) :+

 
Tja, ik vraag me ook af of zo'n MotoGP rijder dezelfde helm draagt als het type dat jij in de winkel koopt.... Tuurlijk, de stickers komen misschien overeen.....

Enneh... beter een "minder" merk dat perfect past dan een tophelm die waardeloos zit.
Ga eerst passen en kijk dan pas naar de prijs. Kun je daarna altijd nog nadenken over een duurdere/goedkopere helm.
 
ach dr rijder op gp rijders met bepaalde sticker op gewoon een arai :P

maar goed, ff het verschil arai shark, shark rsf (rond de 250 tot 300) is een glasvezel helm, de shark die jij bedoeld van 159 euro is een polycarbonaat helm, deze gaat korter mee omdat de weekmakers in de schaal uitharden na een jaar of 4 5 en dan wordt je helm broos. Glasvezel heeft dit probleem niet.
hierbij komt nog dat glasvezel een klap beter verdeel en opvangt waardoor je minder druk op 1 punt van je hoofd krijgt als je op je b*k gaat.

ik persoonlijk zou voor een arai gaan, qua service beter, langere garantie (5 jaar), de glasvezel schaal is dikker, voering is zachter en opvulbaar en niet alleen vervangbaar zoals bij de rsf2i. bij de mooiere arai types kan ook het interieur eruit waar door je ook de voering bovenop je hoofd kan wassen of eventueel vervangen. probeer het vizier van een shark es andersom te buigen, dat gaat niet echt goedkomen, probeer dit met een vizier van een arai en het kan ertegen, de vizieren van arai zijn gewoon erg sterk.

ik zou als je twijfelt iig es gaan proefrijden, bij de meeste zaken moet dit wel kunnen hoor ;)
 
Nee, ik ga gewoon voor de arai. Bedankt voor je reactie!!

Je bent wel slim, EERST PASSEN, ga dat nu eerst eerst eens doen misschien past arai helemaal niet op je kop. En waarom voor arai gaan?

Kalsbeek zwolle ben ik pas geweest, die hebben er veel en bijna alle merken.
 
Laatst bewerkt:
ach dr rijder op gp rijders met bepaalde sticker op gewoon een arai :P

maar goed, ff het verschil arai shark, shark rsf (rond de 250 tot 300) is een glasvezel helm, de shark die jij bedoeld van 159 euro is een polycarbonaat helm, deze gaat korter mee omdat de weekmakers in de schaal uitharden na een jaar of 4 5 en dan wordt je helm broos. Glasvezel heeft dit probleem niet.
hierbij komt nog dat glasvezel een klap beter verdeel en opvangt waardoor je minder druk op 1 punt van je hoofd krijgt als je op je b*k gaat.

ik persoonlijk zou voor een arai gaan, qua service beter, langere garantie (5 jaar), de glasvezel schaal is dikker, voering is zachter en opvulbaar en niet alleen vervangbaar zoals bij de rsf2i. bij de mooiere arai types kan ook het interieur eruit waar door je ook de voering bovenop je hoofd kan wassen of eventueel vervangen. probeer het vizier van een shark es andersom te buigen, dat gaat niet echt goedkomen, probeer dit met een vizier van een arai en het kan ertegen, de vizieren van arai zijn gewoon erg sterk.

ik zou als je twijfelt iig es gaan proefrijden, bij de meeste zaken moet dit wel kunnen hoor ;)
Je vergeet een ding en dat is dat het vizier van een Shark 2x zo dik is en dus hoef je niks te vrezen met evt opspattende rommel van je voorganger.

Heb hier een nieuwe dure Arai en Shark in mijn bezit en mijn conclusie is dat de Shark beter is,dan heb ik het niet over pasvorm.

Ook het verwisselen van vizier gaat beter en zekerder dan bij een Arai.
Binnenvoering is er bij beide uit te halen en te wassen, maar de Shark heeft een betere en zachtere vulling.
Heb het hier over de Shark RSR van 600,- en de Arai Astro J 650,-
Dus aardig vergelijkbaar.
 
Je bent wel slim, EERST PASSEN, ga dat nu eerst eerst eens doen misschien past arai helemaal niet op je kop. En waarom voor arai gaan?

Kalfsbeek zwolle ben ik pas geweest, die hebben er veel en bijna alle merken.

Arai zat eigenlijk heel erg goed en ik weet niet hoe een Shark helm gaat zitten. Maar ik ken het merk Shark niet. Daarom wil ik graag weten hoe de kwaliteit is voor ik uberhaupt ga passen en misschien wel kopen :)


Arai zat erg lekker. Maar ik wist dus niet het verschil in Shark helmen. Er zullen zeker die zijn die ook super zijn. En als ik de kans krijg om een leuke (lees: goede) te kopen en hij zit goed en lekker dan laat ik hem ook niet staan :)

Thnx anyway
 
Terug
Bovenaan Onderaan