Aanbouw zijspan

soes1100

Rookie
3 jul 2003
7
0
Onstwedde
Ook ik ben een zijspan aan het knutselen. (Gs 750 met rus bak)
Het achterwiel (13" volkswagen) heb ik al redelijk voor elkaar.
Het zijspanwiel (idem) komt wel goed

Ik heb echter nog geen "kogels" voor de ophanging van m'n russenbak (Ural/dnepr???)
Wie heeft van deze kogels, of weet hoe ik er aan kan komen?

De schommelvork ( waar ik eerder over las en goede ervaringen mee heb)laat ik nog even achterwege, eerst rijden. Het mooiste seizoen komt er namelijk aan
 
Probeer het eens bij Gossie (ww.ural.nl) in Tholen of Sander van Bergen (noord-holland)(www.vanbergenclassics.nl) of bij Donatz in Winterswijk of bij Wout Broer in Hengelo/Enschede.

Ben je het land toch al aardig rond 8-) .
 
Ook ik ben een zijspan aan het knutselen. (Gs 750 met rus bak)
Het achterwiel (13" volkswagen) heb ik al redelijk voor elkaar.
Het zijspanwiel (idem) komt wel goed

Ik heb echter nog geen "kogels" voor de ophanging van m'n russenbak (Ural/dnepr???)
Wie heeft van deze kogels, of weet hoe ik er aan kan komen?

De schommelvork ( waar ik eerder over las en goede ervaringen mee heb)laat ik nog even achterwege, eerst rijden. Het mooiste seizoen komt er namelijk aan

een 13" achterwiel :? ben benieuwd hoe dat er gaat uitzien! heb je een plaatje?
 
ik rijd op een suus550 met jupiterbak is geinig om te rijden
heb hem er zelf aan geknoopt
en met sucess want het loopt goed rechtuit en ook bochten maken gaat goed
moest het zelf maar proberen omdat mijn zogenaamde vriend die al jaren ervaring had met bouwen en rijden mij liet barsten en de honda 900 bol,dor waar hij aan zou komen uiteindelijk een bouwval bleek te zijn dus eerst maar aan een jawa 641
(nog nooit z on lol gehad hoor) gehangen dit bleek te licht te zijn om normaal mee te komen met het normale verkeer , jawa verkocht en suuz550 terug gekocht en hem daar dus maar aan geknopt
4 punts bevestiging dit is lekker stabiel
ga nu de boel opknappen moest eerst goek lopen anders heeft het geen zin natuurlijk
het ziet er nu niet uit maar het is 100procent lol
veel zijspan plezier gewenst ook in het nieuwe jaar

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/57369/d0f6b04f0aec94eba3dfa34286e49bee (PIC_0055.JPG)​
 
zo, dat kijkt wat gemakkelijker:

full


leuk ding flipke :)
 
heb je al wat foto s van die gs met bak??
ik heb er trouwens de originel wielen onder zitten
heb een gs 550 uit duitsland gekregen waarvan de onderdelen nieuw of bijna nieuw zijn hiermee ga ik de mijne opknappen zodat hij er ook netjes uit kan zien
zal van de week een paar foto s maken van voorkant en dergelijke is leuk om te zien
ga je nog naar het mchamalandtreffen dit is van 09-01 -11-01
in winterswijk gebouw juliana in het woold
heb een uitnodiging en mag wel iemand meenemen
slaap er zelf niet
heb een paar weken terug een ruggetrap gehad van een ander auto en nu heb ik voor de 2 e keer last van mijn rug en aangezien het wat kouder is kan ik helaas er niet blijven slapen
groet flipke
 
Sorry voor de vertraging, was even druk met andere dingen; soes 1100 die meer buiten dan binnen het blok vonkt etc .
Het 13" achterwiel is klaar maar word nog gepast, als tie er in zit doe ik er een foto bij.

ondertussen zoek ik nog naar m'n "knobbels". Heb Gossie emn andere bovenstaande nog niet geprobeerd, ga ik nu doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan