Aandachtspunten aanschaf racer t.b.v. Z.A.C. ?

Rene

Die hard MF'er
7 feb 2002
462
0
steenwijk
Wil volgend jaar gaan rijden in de ZAC en een racer kopen,
maar waar moet ik opletten bij aanschaf.
Budget ongeveer EUR. 3000,=
 
Er zijn zowieso een paar dingen die je zelf kan bekijken.

Speling in het balhoofd
Speling wiellagers
lekkage voorvorkpoten
Kuip eraf halen en kijken op lekkage van het blok (zover dit niet ff schoongemaakt is).
Door het uitlijnen met een rij(rei?) van de wielen kan je zien of het frame of de voorvork krom is.
En ff mee rijden natuurlijk.
Er zijn vast wel nog meer aandachts punten wie vult dit aan?
 
Laat je niet te veel aanpraten over getunede blokken. Er wordt altijd geroepen dat het blok een ex-Pajic/Hartelman/Roelofs/Ten Kate etc. is. Dat zegt vaak geen hol en is niet te controleren. Ook weet je niet om welke onderdelen het dan gaat dus is het vaak verspild geld daar extra voor te betalen. Komt nog bij dat als je al een echt getuned blok zou vinden je jezelf af moet vragen of je daar wel zin in hebt, bij dergelijke blokken is duurzaamheid ingeruild voor prestatie, dat betekent dus dat je wel eens om de 1500 kilometer van alles moet vervangen.
 
Wat is verstandiger? Een kant en klare racer kopen of een schademotor (bijv. uit Duitsland) en deze zelf ombouwen tot racer? Wat zouden jullie doen?
 
Vergis je niet in de kosten van het ombouwen van een wegmotorfiets naar een racer, als je dat tenminste een beetje fatsoenlijk wilt doen.
- Kuip
- Vering (schokbreker en ombouwen voorvork, is al gauw 1000 euro bij elkaar)
- extra wielen (tenminste voor de CUP, voor de ZAC ook wel handig.)
- snelsluiters voor de kuip (50 euro)
- hoog ruitje (dubbel bubbel)
- hogere voetsteuntjes.
- valdoppen.
- sets tandwielen
- ombouwen naar 520 ketting.
- enz.

Een beetje tuning (oftewel de wegrestricties eraf halen)
- dynojet kitje
- ander luchtfilter.
- andere uitlaatbochten

Je kan natuurlijk ook de mijne kopen aan het einde van dit seizoen. 3000 Euro, breng een vrachtwagen mee om alle reserve onderdelen mee te nemen.
 
Je kan natuurlijk ook de mijne kopen aan het einde van dit seizoen. 3000 Euro, breng een vrachtwagen mee om alle reserve onderdelen mee te nemen.

Laat dat ding lekker in de garage staan,daar krijg je spijt van!
 
Jooooooooohhhhhhhhnnnnnnnnnnn mail me nou (heb wel belangstelling)...reneh@brouwer.nl
 
Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook de mijne kopen aan het einde van dit seizoen. 3000 Euro, breng een vrachtwagen mee om alle reserve onderdelen mee te nemen.

Is het wat?
Ben je er de 18de juli ook.
Dan kom ik ook even kijken.
Niet rijden, lig nog in de kreukels (de brommer ook)

#58 <600

PS: Porky, dus toch nog een keer mazzel; op de reserve-lijst en op het podium.
B-groep :X
 
Kun je ook een schade-motor kopen met Duits kenteken en niet invoeren en niet laten keuren? Mag je er dan mee op het circuit rijden? Of betekent niet invoeren=niet toegelaten in Nederland=niet op het circuit rijden?

Wat is dan handig om te doen? Eerst de schade opknappen, keuren en kenteken erop en dan pas circuit ermee op? Of iets anders? Ik heb er nog geen info over kunnen vinden.

Kan iemand er een duidelijk antwoord op geven?

Groeten,

Fastmarky (r1)
...is het zat zijn mooie R1 te kwellen ;)
 
Kun je ook een schade-motor kopen met Duits kenteken en niet invoeren en niet laten keuren? Mag je er dan mee op het circuit rijden? Of betekent niet invoeren=niet toegelaten in Nederland=niet op het circuit rijden?

Wat is dan handig om te doen? Eerst de schade opknappen, keuren en kenteken erop en dan pas circuit ermee op? Of iets anders? Ik heb er nog geen info over kunnen vinden.

Kan iemand er een duidelijk antwoord op geven?

Groeten,

Fastmarky (r1)
...is het zat zijn mooie R1 te kwellen ;)
Zolang je niet op een gepikte fiets rijdt mag het volgens mij.
Dus gewoon een motor in Duitsland kopen. Ophalen met een aanhanger of busje en er alleen mee op de circuits rijden. Ik weet niet of je dit bij 'een' instantie moet melden omdat ze de motor opeens 'missen' :? :?
 
Ja dat kan ook!
Zorg wel voor een eigendoms bewijs,voor als ze erom vragen.

En dat eigendomsbewijs? Is dat de koopovereenkomst die je kunt laten opstellen waar ruud het in zijn import-stukje over had of heb ik het nu mis?

Dus gewoon die duitser zijn fiets laten vrijwaren zodat hij van zijn naam af is, koopovereenkomst sluiten en hij is van mij en ik kan het circuit op?
 
Ja zoiets,als je maar een bewijs je hebt dat je hem eerlijk gekocht hebt.(kopie vrijwaring?)
Ikzelf heb een srad die nooit op de weg is geweest,direkt van Nimag naar het team van Kyro Verstraeten en daarna naar een Soesdealer in het oosten die hem weer verkocht aan een racecollega,daarvan heb ik weer een aankoopbewijs en de faktuur van die dealer.
Al zou ik best wel die fiets van John erbij willen hebben of in ieder geval zijn setup van vering :}
 
Ja zoiets,als je maar een bewijs je hebt dat je hem eerlijk gekocht hebt.(kopie vrijwaring?)
Ikzelf heb een srad die nooit op de weg is geweest,direkt van Nimag naar het team van Kyro Verstraeten en daarna naar een Soesdealer in het oosten die hem weer verkocht aan een racecollega,daarvan heb ik weer een aankoopbewijs en de faktuur van die dealer.
Al zou ik best wel die fiets van John erbij willen hebben of in ieder geval zijn setup van vering :}

Maar echt een eigendomsbewijs dat waar het framenummer op staat en dat ie op jouw naam staat heb je dus niet? Doen ze nooit moeilijk over eigendom enzo op het circuit?
 
Ik ben nog nooit gechecked,maar de papieren met nummers heb ik wel hoor!
Je moet eens weten wat er allemaal voor duistere troep rondrijdt :X
Ook die hebben geen problemen en ik ken er genoeg!
 
ok, porky, dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon een schadefiets kopen uit duitsland met kenteken. Zorgen voor een koopovereenkomst, race-klaar laten maken door mijn vriendjes van Docshop en dan......

JOU BIJ DE Z.A.C. OM DE (VARKENS) OREN RIJDEN :9

;) ;) :+ ;) ;)

Watch out for me........

Fastmarky(R1)....+ binnenkort race-R6 :+
 
hahahaha ik rij geen zac meer en om de oren rijden zal wel meevallen,ik ben nu Assen een beetje aan het verkennen en zit al onder de 1.30.
Op naar de 28'ers en hopenlijk een keer punten zonder te worden gediskwalificeerd,wie steekt er rotjes af bij de geluidspaal als ik langskom? :(
BTW ik moet er van mijn vriendin nog 1 jaar aan vastplakken en wil, als ik het geld heb, mijn straat r6 aanpassen,vering heb ik al alleen vermogen nog en kuipwerk.
 
Laatst bewerkt:
oei...euh...beschouw de vorige posting als niet geschreven :X

Ben laatst met CRT op de 1:40 met de standaard R1 terecht gekomen.

Ben ook bijna elke cup-race aanwezig. Vrienden van mij rijden RS250 cup, maar ikzelf wil volgend jaar tot 600 gaan rijden.

Welke klasse rij jij? wat voor bike? kleur, nummer?
Ga je ook 29 en 30 juli naar Oschersleben dan? Ben er ook de 29e om vrij te rijden...

heb veel waardering voor mensen die onder de 1:30 komen op Assen :}

Go Porky

CU fastmarky (R1)..enneuh binnekort *D
 
Ik denk dat ik Oschie maar laat schieten,vriendin kan geen vrij krijgen en alleen is zo alleen '( Ik wil wel graag voor de lage opkomst=punten,als JJ&Co mij een beetje opvangt wil ik wel komen.
Ik rij met een 600 SRAD met die gekke demperconstructie eromheen,sta meestal aan het begin van de paddock,heb je vast wel eens gezien.
 
Ik denk dat ik Oschie maar laat schieten,vriendin kan geen vrij krijgen en alleen is zo alleen '( Ik wil wel graag voor de lage opkomst=punten,als JJ&Co mij een beetje opvangt wil ik wel komen.
Ik rij met een 600 SRAD met die gekke demperconstructie eromheen,sta meestal aan het begin van de paddock,heb je vast wel eens gezien.

Volgens mij vorig weekend gezien, aan de foto's te zien op je site, maar weet nu hoe de motor eruit ziet en zal mijn gezicht de volgende keer eens laten zien *D Je bent niet alleen daar, ik ben er ook en al mijn vrienden van de rs250 cup :) Altijd leuk nieuwe vrienden te maken toch? En een dagje extra testen en rijden voor dat geld is ook niet slecht toch? Er is op dinsdag nog plek hoorde ik van de week...

Maybe tot ziens..
 
Laatst bewerkt:
Er is altijd plek over zo ver weg,maybe......anders tot Assen en de Ring!
Oschie kost ook wel wat knaken en......dat is in 2003 ff lastig :X '(
 
165 pleuro's voor dinsdag ja....maar we willen toch racen?? Misschien kan ik nog wat van je leren? Maak ik je gelijk bekend met de bende van Docshop en aanhang en kun je je opgeven voor Cartagena in oktober ;)

Maar in Assen zoek ik je zeker even op...ben er alleen vrijdag niet..moet ook pleuro's verdienen he?

CU
 
Terug
Bovenaan Onderaan