Aandachtspunten Transalp 2001

Ik heb net een paar maanden geleden mijn 1997 Transalp weggedaan (de PD10 versie). 80.000km op de teller en motorisch geen enkel probleem.

Wel last gehad van een defecte spanningsregelaar, daar staan Honda's sowieso om bekend, maar dat zijn ook geen mega kosten. En nooit problemen met de velgen gehad maar wel vastgeroeste spaaknippels in het achterwiel en wat speling op de spaking. Achterwiel heb ik om laten spaken, dus dat is ook wel even iets om op te letten.

Ik heb hem weggedaan omdat de uitlaat toch wel flink begon te roesten en er wat kosmetische dingen moesten worden aangepakt. En weer eens iets heel anders was ook wel leuk.

Voor snelwegritten zou ik er een hogere ruit op zetten.
 
Je kan voor de zekerheid de werking thermostaat eens testen, maar met dit weer zou ik me niet teveel zorgen om maken, dergelijk gedrag heb ik ook. Ze warmen ook niet snel op. Sowieso moet je ook echt je best doen de fan aan het draaien te krijgen, want gewoon rijden in hartje zomer met 35gr is niet genoeg.
 
Mooi ding. 17" staat er goed op.
Ik zag vandaag dat de temperatuurmeter maar nét boven de C van cold uitkomt tijdens het rijden. Intuitief verwacht ik dit soort meters altijd in het midden. Hoe is dat bij jullie? Zou jammer zijn als ik met een niet-sluitende thermostaat rond blijk te rijden ;)
is normaal. ik heb de mijne toen eens met 1 radiateur afgeplakt een half uur stationair laten draaien en toen pas kwam ie in het midden.
 
Klopt, het startpunt van de temp.meter begint pas bij, zeg maar, 80graden. Daaronder komt-ie niet uit de hoek. (Bron: Transalpclub en ervaring bij mijn Africatwin 750).

Check de stekkers die de spanningsregelaar (sr) aansluiten op de kabels van de motor. Bij mij waren die groen uitgeslagen en daardoor te hoge weerstanden en daardoor gingen de accu en de sr kapot.

Ik heb wel wat olieverbruik by the way (750 met 60dkm) dus hou het in het begin ff in de gaten.
 
Het is uiteindelijk toch een 600 geworden en ben er (na de rit naar huis) content mee :) Underpowered maar dat heeft ook z'n voordelen.
Nu mn XR nog een keer de deur uit.
Iedereen bedankt voor de informatie en de tips!
Doe je je XR weg?:?

Ik heb je een paar jaartjes geleden goed gevolgd in je topic van opbouw van de XR.
Heb je dr nog een foto van?
 
Terug
Bovenaan Onderaan