Martijntje
MF veteraan
Ik ben een "paar jaartjes" uit de running geweest, onlangs mijn NTV verkocht omdat ie weg stond te rotten en jaren niet meer gereden. Nu ga ik voor mijn werk andere afstanden afleggen en ivm file/onbetrouwbaarheid auto wil ik weer een motor als backup hebben.
Eerst naar een Africa Twin gekeken, maar die vind ik te duur om het grootste deel van de tijd alsnog weg te laten rotten, zonde.
Ik zal hem dus voornamelijk gebruiken op de snelweg, zo'n 50km heen, 50km terug maar waarschijnlijk niet dagelijks (tenzij het motorvirus me weer te pakken krijgt)
Transalp leek me een goed alternatief en ik ga binnenkort even kijken en waarschijnlijk een proefrit maken.
Het betreft een XL600V Transalp uit 2001, volgens mij dus RD10.
Ik heb al even wat gesnuffeld door de TA topics maar heb niet veel antwoorden gevonden.
Zijn er specifieke bekende punten om op te letten?
- Standaard geen middenbok zo te zien?
- RD10 blok gelijkend aan NTV600 blok? Maar 50cc meer en ketting ipv cardan?
Edit:
Even doorgezocht en deze blogpost gevonden:
How to Transalp
Daarin staat weinig voor een XL650V, wat opzich een goed teken is. Ik merk wel dat ik de oudere esthetisch gezien mooier vind, maar daar moet ik geen motor op uitkiezen
Blijkbaar zuipen ze wel meer benzine dan de 600jes.
Eerst naar een Africa Twin gekeken, maar die vind ik te duur om het grootste deel van de tijd alsnog weg te laten rotten, zonde.
Ik zal hem dus voornamelijk gebruiken op de snelweg, zo'n 50km heen, 50km terug maar waarschijnlijk niet dagelijks (tenzij het motorvirus me weer te pakken krijgt)
Transalp leek me een goed alternatief en ik ga binnenkort even kijken en waarschijnlijk een proefrit maken.
Het betreft een XL600V Transalp uit 2001, volgens mij dus RD10.
Ik heb al even wat gesnuffeld door de TA topics maar heb niet veel antwoorden gevonden.
Zijn er specifieke bekende punten om op te letten?
- Standaard geen middenbok zo te zien?
- RD10 blok gelijkend aan NTV600 blok? Maar 50cc meer en ketting ipv cardan?
Edit:
Even doorgezocht en deze blogpost gevonden:
How to Transalp
Daarin staat weinig voor een XL650V, wat opzich een goed teken is. Ik merk wel dat ik de oudere esthetisch gezien mooier vind, maar daar moet ik geen motor op uitkiezen
Blijkbaar zuipen ze wel meer benzine dan de 600jes.
Laatst bewerkt: