Aandampen van je vizier

ik heb fogcity op mijn helm,
goed spul! een echt aanrader. enige minpunt is dat het een klein beetje reflecteert, maar daar heb ik nog nooit last van gehad, enkel opgemerkt.

een andere optie is een pinlock systeem dat je kan monteren/demonteren. ook handig maar net iets duurder.

fogcity kostte mij 750,-BEF (=+-20 EUR)
pin lock kost voor mijn helm 1200,-BEF (=+-30 EUR)

voor het aanmisten van de buitenkant van het visier gebruik ik rainX of zoiets.
 
Een dubbel vizier is schijnbaar de enige methode die ook echt werkt.
Pinlock is zowat het enige dat je op elk soort vizier kan toepassen.
Uvex heeft namelijk patent op een echt dubbel vizier.
 
Kheb ook pinlock; werkt heerlijk wat betreft het beslaan. Nadeel: kan wat mat-zicht opleveren door vetaanslag.

Helaas draag ik een bril, waar geen pinlock op zit. Beetje zeepsop erop wilt wel eens wonderen doen.
 
pinlock bevalt me perfect (een donkere voor de zomer,transparante voor in de winter)

al die middeltjes (waar ze van zeggen dat ze echt goed werken) zijn vaak maar tijdelijk goed werkend (kun je om de paar honderd km je vizier weer behandelen) dat schiet ook niet op
En dan nog werken die middeltjes niet zo goed als een pinlock
Er is ook een soort folie op de markt die je in je vizier plakt, maar dat is niet aan te raden bij verwijderen ivm krassen/vuil kun je het hele vizier weggooien
 
:^ en pinlock kost hier (Termaat) f50,- dus dat valt nog best mee, zeker gezien het plezier dat je ervan hebt, ik gebruik het nu 2 jaar, prima!
 
Kep een oude Uvex Boss met dubbel vizier voor de kouder maanden. Deze had ik bewaard nadat ik een andere helm gekocht had maar de Uvex is toch een van de beste met anti-condens vizieren.

*D
 
Heb zo\'n plak strip aan de binnenzijde van m\'n vizier. Werkt perfect. Bij het verkeerslicht doe ik toch altijd m\'n vizier open. Beetje \'frisse\' lucht is soms wel eens op z\'n plaats. Wanneer ik een eventueele nieuwe helm aanschaf laat ik er zo\'n pinlock systeem op zetten. Ook makkelijk wanneer je snel je kleur van het vizier wilt veranderen
 
Ik heb voor F50,- een pinlock gekocht voor mijn helm. Werkt perfect en krast absoluut niet, er zit en soort kitrandje aan de buitenste rand waardoor het binnenviziertje niet kan verschuiven.
Gebruik hem al twee jaar en is nog steeds in perfecte staat.
:} Pinlock :}

Het enige nadeel is dat als je hem er vaak uithaalt om schoon te maken, dat je pinnetjes afbreken en deze zijn (volgens mijn dealer) niet los e bestellen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor F50,- een pinlock gekocht voor mijn helm. Werkt perfect en krast absoluut niet, er zit en soort kitrandje aan de buitenste rand waardoor het binnenviziertje niet kan verschuiven.
Gebruik hem al twee jaar en is nog steeds in perfecte staat.
:} Pinlock :}

Het enige nadeel is dat als je hem er vaak uithaalt om schoon te maken, dat je pinnetjes afbreken en deze zijn (volgens mijn dealer) niet los e bestellen...

Dan wordt het tijd dat je \'n andere dealer zoekt!! :( |( Ik heb na afbreken 4 reservepinnetjes GEKREGEN, :} :} :} voor Voss in Echt.
:] :] :] :9
 
Pinlock pinnetjes zijn los te koop zelfs.
Let wel op, er zijn twee soorten.
Pinlock is er ook in twee soorten, met kitrandje en zonder, zonder kitrand krast heel erg, MET kitrand absoluut niet.

Over beslaan van pinlock, plastic van pinlock heeft ook de eigenschap dat het vocht kan opnemen zonder te beslaan. Echter moet pinlock dan niet verzadigd zijn. Dus geen natte handschoenen in je helm, maar vizier open laten staan bij thuiskomst en de tijd geven om uit te wazemen. Dus even in de kamer ipv koude garage oid.
 
Laatst bewerkt:
Ik smeer niets op m\'n vizier en heb ook geen pinlock/fogshield of whatever. Enige wat ik doe is het vizier met schoon water (zonder afwasmiddel) en wat keukenpapier schoonmaken. Vizier beslaat alleen bij lage temperaturen, daar heeft de doorrijder nu last van.

Heb wel een neuskapje in m\'n shoei XR800 zitten, samen met de uitstekende ventilatie zorgt die ervoor dat het vizier niet beslaat. Ook niet bij constant in de regen rijden. Het vizier is door Shoei al behandeld. Ventilatie werkt alleen goed als je met je hoofd in de luchtstroom zit.

Oh ja, glassex schijnt heel slecht voor je vizier te zijn. Naar men zegt komen er haarscheurtjes in het vizier.
 
Pinlock pinnetjes zijn los te koop zelfs.
Let wel op, er zijn twee soorten.
Pinlock is er ook in twee soorten, met kitrandje en zonder, ZONDER kitrand krast heel erg, ZONDER kitrand absoluut niet.

Over beslaan van pinlock, plastic van pinlock heeft ook de eigenschap dat het vocht kan opnemen zonder te beslaan. Echter moet pinlock dan niet verzadigd zijn. Dus geen natte handschoenen in je helm, maar vizier open laten staan bij thuiskomst en de tijd geven om uit te wazemen. Dus even in de kamer ipv koude garage oid.

Krast het nu MET kitrandje of MET absoluut niet??
;)
 
Dan wordt het tijd dat je \'n andere dealer zoekt!! :( |( Ik heb na afbreken 4 reservepinnetjes GEKREGEN, :} :} :} voor Voss in Echt.
:] :] :] :9
Ja ok, ik heb ook wel eens een paar van die pinnetjes gekregen, maar dan moesten ze hem uit een ander (nieuw) setje halen, en dat is nou dus net niet de bedoeling.
Er zijn inderdaad twee soorten pinlock. Ik heb voor een maandje geleden trouwens mijn eigen pinnetje gemaakt van een spijker, gaat heel goed, enige nadeel is dat ie nu aan vervanging toe is ivm. roesten. maar dat is dus ook een oplossing, goedkoop en goed :}

En nog even off-topic, hebben jullie tips voor spul om het water van je vizier af te krijgen in heftige regen?
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 18 december 2001 21:24 schreef Marcel Diseraad het volgende:Ja ok, ik heb ook wel eens een paar van die pinnetjes gekregen, maar dan moesten ze hem uit een ander (nieuw) setje halen, en dat is nou dus net niet de bedoeling.
Er zijn inderdaad twee soorten pinlock. Ik heb voor een maandje geleden trouwens mijn eigen pinnetje gemaakt van een spijker, gaat heel goed, enige nadeel is dat ie nu aan vervanging toe is ivm. roesten. maar dat is dus ook een oplossing, goedkoop en goed :}

En nog even off-topic, hebben jullie tips voor spul om het water van je vizier af te krijgen in heftige regen?

Kijk je wel uit met die roestige spijker.......??
Het is de bedoeling dat je op je plaat kan gaan en dat je helm je hoofd beschermt tegen beschadigingen, soort botsmuts dus......


Je moet af en toe even omhoog, omlaag, naar links of naar rechts kijken en dan is als het goed is je vizier weer leeg......., zo doe ik het in ieder geval, er schijnen ook ruitenwissertjes voor op je wijsvinger te zijn maar ik vind het ondingen.......
 
Even opzij kijken als je een beetje snelheid heb is inderdaad genoeg om je vizier schoon te blazen.
Sommige merken hebben al een gladde laag op de buitenzijde zitten, anders is je buitenzijde even poetsen met gewone autopoets genoeg om je vizier lekker glad te maken, blijft ongeveer een dag in de regen rijden zitten.
 
Foto? :) Ennuh het krast toch op je vizier?

Als een pin-lock-vizier op de juiste manier is vastgezet heb je geen probleem met krassen op je vizier; dit was idd nog wel het geval bij de eerste versie, maar niet bij de tweede. Dit is tenminste mijn ervaring.

En foto :? wat bedoel je?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor F50,- een pinlock gekocht voor mijn helm. Werkt perfect en krast absoluut niet, er zit en soort kitrandje aan de buitenste rand waardoor het binnenviziertje niet kan verschuiven.
Gebruik hem al twee jaar en is nog steeds in perfecte staat.
:} Pinlock :}

Het enige nadeel is dat als je hem er vaak uithaalt om schoon te maken, dat je pinnetjes afbreken en deze zijn (volgens mijn dealer) niet los e bestellen...

Ik weet niet naar welke dealer je gaat, maar ik heb 1x een probleempje gehad met mijn eerste pinlock, maar dat is bij Termaat prima opgelost. Ook bij mij moesten er toen nieuwe pinnetjes in het vizier gezet worden. Kostte trouwens ook niks...

[edit]
Zeg Gizz, Mar1tin heeft gelijk, je reactie klopte niet (2x zonder kitrandje :? ). En Mar1tin, wat Gizz bedoelt, is dat de tweede versie, die mèt kitrand NIET krast.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 18 december 2001 22:43 schreef Hellraiser het volgende:[edit]
Zeg Gizz, Mar1tin heeft gelijk, je reactie klopte niet (2x zonder kitrandje :? ). En Mar1tin, wat Gizz bedoelt, is dat de tweede versie, die mèt kitrand NIET krast.
[/edit]

Nee, DAT had ik niet door :z ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan