Aandrijving Burgman 400 wederom kapot.

evenrooy

Rookie
20 sep 2006
1
0
Sinds 5 maanden ben ik eigenaar van een Burgman 400 uit 2004 met toentertijd 11000 op de teller.Op de eerste dag dat ik 'm bij Motoport Uithoorn ophaalde ginge na 20 minuten rijden meteen de aandrijving kapot anderhalve maand heeft het geduurd voordat ze 'm gerepareed hadden (wat een klote service en communicatie daar). Uiteindelijk de hele aandrijving (veertjes en rolletjes van de varie vervangen en nu na 4000 kilometer en 4 maanden verder liep íe vamiddag weer in de soep. Klacht is iets anders; destijds trok 'ie totaal niet meer, nu blieft 'ie soort in z'n versnelling staan en slaat uit. Tevens maakr de aandrijving een ongelofelijke herrie en staat het achterwiel bijna geheel "vast". Motoport bel ik al niet meer, omdat ik geen zin meer heb in al het gezeik en moet dus bij een andere garage de boel zelf betalen. Morgen vanuit Den Haag met een motortrailer weer ophalen./ Voor de rest was het die paar kilometer dat ik erop mocht rijden een prachtmachine, maar is het pech of is de duurzaamheid gewoon klote van zo'n aandrijving...
 
:W evenrooy :} Stel je ff voor :)
full


Als je ook een icoon wilt hebben of resizen, ff hier vragen. 8-)
 
Duurzaamheid hoeft absoluut geen probleem te zijn met een luxescooter, de teller van mijn scooter staat tegen de 90.000 Km, eigenlijk zonder problemen.
Eens per jaar haal ik de zaak uit elkaar; dus de variators er af, alles schoonmaken, beetje vet op de goede plekken, nieuwe riem er om indien nodig. Eenmaal heb de voorste (aluminium) variatorpoelies vervangen omdat ze teveel gegroefd waren.

Zonde dat jouw scooter zulke problemen heeft, maar laat je niet ontmoedigen.


nu na 4000 kilometer en 4 maanden verder liep íe vamiddag weer in de soep. Klacht is iets anders; destijds trok 'ie totaal niet meer, nu blieft 'ie soort in z'n versnelling staan en slaat uit. Tevens maakr de aandrijving een ongelofelijke herrie en staat het achterwiel bijna geheel "vast".

Dit lijkt mij op een probleem met de koppeling, wellicht een veer gebroken. Dit is simpel te verhelpen, kun je ook prima zelf doen.
Mocht je het niet weten, de koppeling zit links van het achterwiel, achteraan in de transmissie. De koppeling lijkt nog het meest op een trommelrem waarvan de remschoenen tegen de veerkracht in door de middelpunt vliedende kracht naar buiten worden geslingerd en daardoor de trommel meenemen. Je begrijpt dat als er een veer stuk is de koppeling niet ontkoppelt en je het beschreven effect krijgt alsof het achterwiel vast zit.

Als de garantie voorbij is zou ik het onderhoud gewoon zelf gaan doen, dat is immers het leuke aan een scooter, het is simpel en er kan weinig stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan