Beste Motormuizen!
Ik heb een Harley Davidson Fat boy uit '95 die in 2011 volledig is omgebouwd inclusief plaasting van een 1700cc S&S blok.
Na 5 maanden winterstalling en het plaatsen van nieuwe banden breken in de eerste 50 km alle 5 bouten af die het vliegwiel verbinden met het achterwiel.Zie foto's
De ANWB pechhulp gaf aan dat dit zeer waarschijnlijk te maken heeft dat de bouten niet goed zijn terug gezet/aangedraaid bij het vervangen van mijn band.
De monteur bij de garage zegt dat hij deze niet heeft losgedraaid, en dat dit komt omdat de bouten niet zijn gemaakt voor de krachten van het opgevoerde blok wat eronder ligt...
Ik ben heel benieuwd naar jullie idee/mening.
Ik heb een Harley Davidson Fat boy uit '95 die in 2011 volledig is omgebouwd inclusief plaasting van een 1700cc S&S blok.
Na 5 maanden winterstalling en het plaatsen van nieuwe banden breken in de eerste 50 km alle 5 bouten af die het vliegwiel verbinden met het achterwiel.Zie foto's
De ANWB pechhulp gaf aan dat dit zeer waarschijnlijk te maken heeft dat de bouten niet goed zijn terug gezet/aangedraaid bij het vervangen van mijn band.
De monteur bij de garage zegt dat hij deze niet heeft losgedraaid, en dat dit komt omdat de bouten niet zijn gemaakt voor de krachten van het opgevoerde blok wat eronder ligt...
Ik ben heel benieuwd naar jullie idee/mening.
- Merk: Harley Davidson
- Type: Fat Boy
- Bouwjaar:1995
- Kmstand:38000
- Probleem: Moeren gebroken van vliegwiel
- Wanneer is het probleem onstaan: recent
- Wat is er al aan gedaan: nog niks